Gisteren was ik even bij Quartel voor wat balsa en daar heb ik de fout
gemaakt om even langs de 2ehands vitrine te lopen. Normaal staat daar alleen spul in dat óf buiten mijn bestedingsbereidheid ligt, óf er niet uit ziet. Maar nu lag er een doos van Robbe in met een speedboot-modelletje; de Laser. 15 euro... De vorige eigenaar is niet verder gekomen dan het opschroeven van het raam en de stickers in de kuip plakken, de meeste spullen zaten nog netjes in het zakje er bij. Die kon ik niet laten liggen...
Er zit zelfs al een motortje + schroefas in en een mechanische snelheidsregelaar (okee, die gaat er wel uit voordat er gevaren wordt):
Thuis al heel snel bepaald dat ik het ongespoten plastic wel erg goedkoop vond ogen (ja, ik weet het, 15 euro...) en de stickers zaten niet goed vast, soms scheef en ze lieten op sommige punten los. Ze ogen ook best goedkoop. Dus ik ga dit bootje een leuk kleurtje geven (waarschijnlijk blauw van onder - tot de waterlijn, en wit van boven) en wat persoonlijke touches geven.
De eerste: Echt houten dekken. Lang leve Ikea en de koffieroerstaafjes, mooi smal, dun en flexibel hout:
En ik heb inmiddels ook het windscherm/de ruit een behandeling met smoke paint gegeven zodat deze lekker donkergrijs/zwart afsteekt tegen het wit van de boot.
Wat staat er verder nog op de planning:
-Mechanische snelheidsregelaar exit, ESC enter
-Echt plexi dekluikje en deurtje (smoke) met metalen details
-Kleine kikkertjes etc. maken
-Navigatieverlichting
-Kuipverlichting
-Misschien nog een stuurtje, oogt wel zo leuk
-fake-kussentjes ipv de stickers
-Leuk kleurtje
-In de toekomst misschien nog eens een brushless upgrade + LiPo, maar voorlopig blijf ik lekker low-budget brushed + NiMH/NiCD varen

Er zit zelfs al een motortje + schroefas in en een mechanische snelheidsregelaar (okee, die gaat er wel uit voordat er gevaren wordt):
Thuis al heel snel bepaald dat ik het ongespoten plastic wel erg goedkoop vond ogen (ja, ik weet het, 15 euro...) en de stickers zaten niet goed vast, soms scheef en ze lieten op sommige punten los. Ze ogen ook best goedkoop. Dus ik ga dit bootje een leuk kleurtje geven (waarschijnlijk blauw van onder - tot de waterlijn, en wit van boven) en wat persoonlijke touches geven.
De eerste: Echt houten dekken. Lang leve Ikea en de koffieroerstaafjes, mooi smal, dun en flexibel hout:
En ik heb inmiddels ook het windscherm/de ruit een behandeling met smoke paint gegeven zodat deze lekker donkergrijs/zwart afsteekt tegen het wit van de boot.
Wat staat er verder nog op de planning:
-Mechanische snelheidsregelaar exit, ESC enter
-Echt plexi dekluikje en deurtje (smoke) met metalen details
-Kleine kikkertjes etc. maken
-Navigatieverlichting
-Kuipverlichting
-Misschien nog een stuurtje, oogt wel zo leuk
-fake-kussentjes ipv de stickers
-Leuk kleurtje
-In de toekomst misschien nog eens een brushless upgrade + LiPo, maar voorlopig blijf ik lekker low-budget brushed + NiMH/NiCD varen

Laatst bewerkt door een moderator: