bouw waco sre

ja vergeleken met jou waco op het schaalforum is dit echt klein kim:D
maar wel erg leuk om te doen.
Dus het betere schaal werk zit er bij jou wel in.

dank je kim

ben nu dus echt aan het kleine werk .
ga proberen de motor na te bouwen maar dan dus een kleine doorsnede.
dus hij valt binnen de voorste motor conus.
de conus heb ik al gedraait en ziet er leuk uit en nu dus de motor opbouwen.
foto's volgen hopelijk dit jaar nog .

Oke weer even een stukje van de waco gemaakt.
ja ik heb begrepen dat meestal een foto word gebruikt maar ik dacht ik doe het iets anders .
hier het resultaat.
ja er moet nog wel een lagertje worden geplaatst.

full
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ha Gert Jan!

Kijk, dat zien we graag! Zo'n motortje brengt de boel toch meer tot leven! Behalve wat extra puntjes ziet het er ook nog leuk uit! En je hebt het mooi uitgevoerd met stangetjes en al!

Mag ik als pietlut wat dingen aandragen? (Ja ik weet het, ik ben beetje te pietjeprecies... ;) )

Waco SRE had een Pratt Whitney 985 Wasp als ik het goed heb... Noem het beroepsdeformatie (afgelopen zomer aan zo'n motor geprutst):

-het carter van de motor grijs/blauw (was een beetje de standaard kleur voor pratt whitney carters) schilderen ipv. metaalkleur.
-Kleppenstoters donkergrijs, bijna zwart (worden op moderne toestellen vaak gepolijst en andere kleuren geschildert)
-cylinder metaalkleurig is ok, maar als je wat zwarte verf pakt en dit heel erg dun maakt, (waterdun) en dit tussen de kiertjes e.d. laat lopen dan komt een en ander wat beter tot z'n recht, krijg je wat meer relief zeg maar.
- als laatst de achtergrond echt zwart schilderen zodat dit meer schaduw word en naar de achtergrond "verdwijnt".

Goed bezig! Details e.d. maken vind ik altijd leuk werk... Kersje op de taart plaatsen!

Grtz,
Roel

dank je roel voor de goede woorden en de goede tips
ik heb ze maar gelijk tot uitvoer gebracht .
ik moet zeggen vind hem nu zelf nog beter geworden.
wat leuk dat je aan zo'n motor kon sleutelen.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi! Ziet er (naar mijn mening) nog wat realistischer uit! Je bent in ieder geval druk bezig er een mooi model van te bouwen. Wat is er tot nu toe klaar? Rompruwbouw en 1 vleugel?

dank je roel
ja romp in ruwbouw en bovenvleugel
daarnaast in ruwbouw ook de twee ondervleugeltjes.
dus dan nog staart en roer etc.
en dan nstuurlijk landingsgestel.
ja ben nog niet klaar .
heb wel al een keuze gemaakt wat kleurenschema word .
dit word toch rood met zwart en goude stripping.
Zijn er nog tips voor de verdere voorgang?
Ik wilde in ieder geval vast de esaki tissue op een frame laten voorkrimpen.
Ja en ondertussen dus zoals ik in ander draadtje vertel druk op zoek naar nieuwe uitdaging naar open schaal model (dat heeft natuurlijk veel meer tijd nodig) en ja die wil ik dus in 2012 kunnen vliegen op interscale.
Als je nog leuke ideeen hebt graag.

nog even wat vragen

oke ben druk met de ruwbouw van onderdelen.
maar zit met de vraag over het stabilo op de tekening van mooning is dit 1 geheel.
is het handig als hij verstelbaar is ?
En dan over het bekleden is het spuiten van de bekleding een meerwaarde ten opzichte van gewoon gekleurd tisseu?
En dan wil ik dus weten als ik al rood tisseu heb is het dan toch nog raadzaam het te airbrusche?
en heeft iemand ervaring als dit moet of je het dan ook gewoon als het nog niet op het vliegtuig zit kunt doen?en dan dus ook alle detials erop kunt tekenen etc.

oke binnenkort weer wat foto's

Het stabilo verstelbaar maken heeft een klein voordeel bij het afstellen. Belangrijker is misschien dat het ook wat punten oplevert, maar het gaat wel iets ten koste van de stevigheid en het wordt een beetje zwaarder.

Spuiten van de bekleding geldt een beetje hetzelfde voor, mooier maar een klein beetje zwaarder. Maar dat hoeft maar heel weinig gewicht te schelen.

Ik heb wel gespoten voor het bekleden en dat kan. Maar het papier zal dan minder krimpen bij het spannen en je moet geen spanlak meer gebruiken. Maar minder krimp kan een voordeel zijn, want je constructie zal ook minder kunnen kromtrekken. Maar spuiten na het bespannen zal een strakker resultaat opleveren.

Kortom, je zal zelf de keuzes moeten maken, voor alles is wat te zeggen.

Succes,

Wout

Back