Goedenavond, na twee jaar even niets wil ik me weer melden op dit forumdeel.
Na het draadje over mijnenvegers heb ik in 2019 alsnog via defensie de modelbouw tekening van de Beemster klasse ´kust´ mijnenvegers ontvangen.
Vervolgens druk met van alles en helemaal niets dus bouwen ho maar.
Inmiddels vanaf 1 januari met pensioen dus ook alle tijd van de wereld.
Maar eens begonnen met een beginners modelletje van een ´zuiderzeebotter 2012 van artesina die voorgesneden is.
Wil zo zachtjes aan ook aan de ´HMS (Beatrix was toen m'n bazin) Bedum´ beginnen.
Daar dit toch wel een heel andere tak van sport is maar eens met de deur in huis vallen.
Hoe lees ik het spantenplan, en hoe zet ik dit over op hout?
Het schip wordt een slordige 80 cm lang, en zo'n 15 cm breed dus de volgende vraag is; welk hout/dikte ga ik gebruiken?
Hoop dat de tekening zichtbaar is.
Groet: Hans.
Na het draadje over mijnenvegers heb ik in 2019 alsnog via defensie de modelbouw tekening van de Beemster klasse ´kust´ mijnenvegers ontvangen.
Vervolgens druk met van alles en helemaal niets dus bouwen ho maar.
Inmiddels vanaf 1 januari met pensioen dus ook alle tijd van de wereld.
Maar eens begonnen met een beginners modelletje van een ´zuiderzeebotter 2012 van artesina die voorgesneden is.
Wil zo zachtjes aan ook aan de ´HMS (Beatrix was toen m'n bazin) Bedum´ beginnen.
Daar dit toch wel een heel andere tak van sport is maar eens met de deur in huis vallen.
Hoe lees ik het spantenplan, en hoe zet ik dit over op hout?
Het schip wordt een slordige 80 cm lang, en zo'n 15 cm breed dus de volgende vraag is; welk hout/dikte ga ik gebruiken?
Hoop dat de tekening zichtbaar is.
Groet: Hans.