Bouwdraadje Keilkraft Piper Supercruiser

Discussie in 'Bouwverslagen' gestart door HBZWEEF, 4 sep 2018.

  1. HBZWEEF

    HBZWEEF PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Harderwijk
    Een probleem waar ik tegenaan liep toen ik de tekening uit printte is de onnauwkeurigheid van de PDF-file die ik van een site geplukt had. Kennelijk gaat het scannen van de originele tekening niet altijd even nauwkeurig. In mijn geval waren alle lijnen op de tekening niet even recht die recht hadden moeten zijn en waren sommige onderdelen die symmetrisch moesten zijn dat niet. Maar even checken met de liniaal en corrigeren en het wordt werkbaar. Mogelijk dat ook de originele tekening wat slordig is gemaakt maar dat lijkt me niet zo aannemelijk.
     
  2. HBZWEEF

    HBZWEEF PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Harderwijk
    Inmiddels is het model op de beglazing van de cockpit en wat finishing touches na
    klaar en kan zijn maiden tegemoet zien. De eerlijkheid gebiedt dat dit pas in de loop van deze morgen zover was dus de Dutch Old Warden had ik niet gered. Dank aan de weergoden en Enke Bleriot voor het niet-doorgaan vandaag;).


    IMG_0989.JPG
    IMG_0987.JPG
     
  3. HBZWEEF

    HBZWEEF PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Harderwijk
    Inmiddels zijn ook de laatste finishing touches aangebracht. De cabineruitjes, registratie, belijning en water transfers. Keilkraft logo's van het internet geplukt, uitgeprint, overgespoten met blanke lak, laten weken in water en op z'n plek geschoven. Vervolgens nog een beschermlaag acryl over de transfer. Ben wel tevreden met het resultaat .
    Het totaal gewicht komt uit op 260 gram en het zwaartepunt is volgens tekening. Uitgerust met een miniem buitenlopertje, Frsky D4R-II ontvanger, twee Diamond D5.4 servo's op richting en hoogte en een 500 mah accu, wat allemaal mooi in het vooronder is opgeborgen. De roertjes zijn aangestuurd m.b.v. kralensnoer voorzien van staaldraadlitze met een plastic buitenkant ( single pull). De tegenkracht wordt verzorgd door kleine veertjes in de roeren.
    De motorisering is wat aan de kleine kant maar hij moet uiteindelijk gaan vliegen als een echt vrijevlucht sportmodel. Start en stijgen tot een hoogte van100 meter en dan uitzweven en hooguit de zender gebruiken om lange wandelingen te voorkomen..[​IMG][​IMG]
     
    E.hof, DHZ en jef vinden dit leuk.
  4. Énke Blériot

    Énke Blériot PH-SAM

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.029
    Locatie:
    Zwolle
    Leuke kist geworden!!! Wanneer mag die? Maandag?
     
  5. HBZWEEF

    HBZWEEF PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Harderwijk
    Misschien, maandag een beetje moeilijk maar de maiden heeft al plaatsgevonden. Een filmpje volgt morgen.
     
  6. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.278
    Locatie:
    Boskoop
    Ja leuk kistje Henk. Mooi kleurenschema ook, is dat van een origineel voorbeeld?
     
  7. HBZWEEF

    HBZWEEF PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Harderwijk
    Nee niet van een origineel bemand voorbeeld. Wel min of meer volgens de foto op het bouwdoosje. Daar was de contrasterende kleur lichtblauw maar dat beviel me niet. Uiteindelijk is het een soort blauw-violet geworden. De geel doorschijnende ondergrond maakte het nog donkerder. Een resultaat van wat er nog in een airbrush setje zat.
     
  8. HBZWEEF

    HBZWEEF PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Harderwijk
    De maiden van mijn Keilkraft Piper Supercruiser afgelopen woensdag middag gefilmd door GertJan Broekhuizen.
    Foto voor aanvang: vliegterrein Elspeet/Uddel


    De eerste vlucht:met niet zo'n beste accu.


    De tweede vlucht ging al beter


    Nog wat werk te doen voor een nette stijgvlucht An aansluitende zweefvlucht. V-stelling lijkt iets te veel van het goede.
     
    Énke Blériot vindt dit leuk.
  9. HBZWEEF

    HBZWEEF PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Harderwijk
    Oei filmpjes gaan wel in kwaliteit achteruit na plaatsing.
     

Deel Deze Pagina