bouwen van MW-54 turbine

Hallo Peter , ik weet dat de 54 turbines erg gevoelig zijn op de huis maat.

Dus niet al te klein.

88 moet eigenlijk al de binnenmaat zijn ,en geen buiten.

verwacht niet dat je gelijk een goed draaiende turbine krijgt.
Mijn ervaring zegt me dat het knap lastig is om gelijk met die vortex diff te beginnen.
Heel veel fabriekanten maken eerst de oude versie , en gaan dan testen ,en krijgen dan een beeld ,en gaan dan over op de vortex techniek.
Maar er zijn ook weer al fabriekanten die juist terug gegaan zijn naar het oude radial axial system.
Zo maar leuk om te weten: Wren had eerst de vortex in de wren 160 zitten ,maar toch kregen ze daar problemen mee , liepen wel goed ,maar de diffusor kwam heel nauw.Nu zijn ze terug naar het oude systeem , en halen er nog meer stuwdruk uit ook .
Het geheim zit hem in het profieleren van de axiale schoepen, vleugelvorm maken .

Gewoon volhouden Peter ,komt alles goed.

Succes,

Martin.

Denk niet dat het een probleem zal zijn. Altijd leuk om mooie vormen zo te vinden. :D

Grt,
Gerald

@ Gerald, mijn vrouw moest heel hard lachen toen ik met die thermosfles in de weer was, meetlintje en rekenmachine; even denken en pie*d = omtrek... en dat scheelt helemaal niet zoveel met 88 mm

@ Martin,
komt het zo nauw? de wanddikte is tussen de 0,3 en 0,5mm.? ik heb de zaag er nog niet in gezet. Dat geeft maximaal een diameter van 87mm. En anders zoeken we nog verder.

Heeft iemand trouwens nog onderdelen liggen van de Wren die hij kwijt wil? bv een turbine wiel? of NGV?

Ik ben trouwens heel benieuwd. Ik hoop stiekem dat het in 1 keer lukt, maar dat zal gezien de ervaringen en draadjes op het forum wel niet. It's part of the game!

[edit- ik zag op ebay turbinewieltjes voor de belangstellenden: http://cgi.ebay.co.uk/TURBO-JET-TUR...72:1688|66:2|65:12|39:1|240:1318#ht_500wt_975 58mm]

Laatst bewerkt:

@Peter.THX.

Da's mooi, heb direct de 77mm en de 84.5mm compressor besteld, kan ik weer verder testen met mijn RT Hammer studie object, mijn oude compressor hiervan is 'opgevreten' doordat mijn voorlager eruit gelopen was.
Kijken of ik ook een beetje in de buurt kom van de trust die Gerald heeft uit zijn 180er.

Ger.

@ Martin,
komt het zo nauw? de wanddikte is tussen de 0,3 en 0,5mm.? ik heb de zaag er nog niet in gezet. Dat geeft maximaal een diameter van 87mm. En anders zoeken we nog verder.

Hallo Peter .
Ik weet dat de 54 turbines een beetje paniekerig zijn op de huis grote , maar je kan het proberen .

Kijken of ik ook een beetje in de buurt kom van de trust die Gerald heeft uit zijn 180er.
Heb je ook een draadje hierover? (RT Hammer studie object)

Hey Ger, dat moet kunnen, gaan we aan werken! ;) Mooi draadje waar we alles kunnen volgen en tips geven en leren, altijd leuk.

(We moeten zo bijna een sub-forum hebben voor de do-it-yourself knutselaars...:D)

Grt,
Gerald

effe snel

@Gerald.

Als ik de comp wielen binnen heb ga ik eens kijken welke ik snel passend kan maken zodat die past in de compressor kelk/housing, dus waarschijnlijk de 77mm comp.
Moet hiervoor ook een nieuwe as draaien, eentje die hier en daar wat dikker is dan de as die erin zit, de as is de reden dat het lager eruit gelopen is, zat een slinger in de dunne kant (7mm) de compressor zijde is te slap heeft gemaakt en is ook te lang, en ik denk dat de as niet echt de spec's heeft als benodigd voor waar wij hem voor gebruiken, de z.g.n. 12.9 hardheid, zit een heel andere klank in dan een een proefasje die ik heb gedraaid, van 12.9 hardheid.
Als ik de comp wielen heb ga ik dit via het forum inzichtelijk maken, met fototjes uiteraard.(Hmmm moet ook nog mijn balanceer bankje functioneel maken, heb er alles voor liggen)

Maar ook nog de kleine P38 Lightning (2.15 M span) finishen, hierna de MIG 3 finishen en daana de RT Hammer weer draaiend maken.
En naar Appingedam, 2X naar Rozenburg 10 mei en 24 mei, in juni naar Swentibold, naar Sittard, naar Helchteren in juli, enz enz enz.

Groet Ger.

Back