Bouwhekken

schepers_03_web.jpg

Beste mede modelbouw vrienden,
Wie weet waar ik deze bouwhekken kan kopen?

schepers_03_web.jpg

Beste mede modelbouw vrienden,
Wie weet waar ik deze bouwhekken kan kopen?

Hallo Niels,

Sommige leden van de MBVP hebben deze hekken/afrasteringen zelf gemaakt, maar er zijn ook een aantal leden die de Bruder hekken gebruiken, maar ik weet of Bruder die hekken nog levert.

Ook de dichte afrasteringen zijn zelf gemaakt.

Dus Niels, even knutselen hé !! :cool: :)

Hallo allemaal,
wordt aardig prijzig als je die hekkies allemaal moet gaan kopen dus dat word inderdaad even wat knutselen. In ieder geval bedankt voor de informatie.

Misschien is het handig om een malletje te maken? Als je dun ijzerdraad neemt (in staafjes, dus niet op een rol) en je legt deze op een plankje van hout, waar je horizontaal en verticaal sleufjes in hebt gezaagd, dan zijn de hekjes altijd gelijk. Bovendien kun je ze in de mal makkelijk solderen.

hallo
je neemt middenmaat gaas en je knipt dat op maat van een totaal hek en daarom heen maak je van fietsspaken een frame en klaar is je zelf gebouwde bouwhekje,
mvg markioo

zo'n malletje maken is inderdaad handig,
en ook makkelijk solderen. ga ik binnen kort maar eens spullen inkopen.

Als je een kapzaagje hebt kun je in een afvalstukje hout de sleufjes "zagen" voor de spaken (als die schaal (dikte) een beetje overeenkomt). Dan kun je in de sleufjes de spaken leggen en solderen. Is altijd makkelijk om zo'n mal te hebben.

Back