Ik heb voor mijn 4 takt motoren, die op hun kop hangen, een gloeiautomaatje nodig om bij te gloeien op een lager toerental.
De voor en tegens zijn elders op dit Forum al uitgebreid uit de doeken gedaan.
Ik heb hier een goed werkend schema. Geschikt voor diverse doeleinde, o.a. een gloeiplug, een camera, of een bommen luik, relais o.i.d. te bedienen.
Ik heb hier ook een toelichting in een Word.doc
Ik heb er alwel een gebouwd en dat werkt prima maar het is een kluwe van draadjes op de gaatjesprintplaat etc. Niet mooi dus.
Het rode schakelaartje was voor de keuze "on" - "off" schakelen maar is eigenlijk niet direct nodig.
Het zou mooi zijn als dit een leuk bouwpakketje zou worden met een kant en klaar ge-etst printplaatje, onderdeeltjes etc.
Welke electronicus met een hart voor modelvliegen
zou een printplaatje kunnen ontwerpen en eventueel etsen.
Een volgende stap zou dan zijn om er een compleet pakketje van te maken. (Geschikt voor 4,8 en 6 volt en een ledje om te zien of de automaat "on" staat.)
Misschien zijn er meer modelvliegers die zeggen, daar zit ik ook op te wachten.
Ik ben benieuwd!
De voor en tegens zijn elders op dit Forum al uitgebreid uit de doeken gedaan.
Ik heb hier een goed werkend schema. Geschikt voor diverse doeleinde, o.a. een gloeiplug, een camera, of een bommen luik, relais o.i.d. te bedienen.
Ik heb hier ook een toelichting in een Word.doc
Ik heb er alwel een gebouwd en dat werkt prima maar het is een kluwe van draadjes op de gaatjesprintplaat etc. Niet mooi dus.
Het rode schakelaartje was voor de keuze "on" - "off" schakelen maar is eigenlijk niet direct nodig.
Het zou mooi zijn als dit een leuk bouwpakketje zou worden met een kant en klaar ge-etst printplaatje, onderdeeltjes etc.
Welke electronicus met een hart voor modelvliegen

Een volgende stap zou dan zijn om er een compleet pakketje van te maken. (Geschikt voor 4,8 en 6 volt en een ledje om te zien of de automaat "on" staat.)
Misschien zijn er meer modelvliegers die zeggen, daar zit ik ook op te wachten.
Ik ben benieuwd!
Laatst bewerkt door een moderator: