Bouwpakketje R/C switch???

hallo allemaal ik ben nieuw op dit form en ben op zoek naar een schema van een fail safe voor een model onderzeeboot de zeehond want die ik nu gebruk werkt niet meer het is een heel klein printje van 3cm x 2,5 met het ic74121 en twee transistors en de werking is dat hij trekt een relais aan en zit op de ondvanger en als die geen puls krijgt dan valt het relais af wand alle fail safe kan vinden sturen een servo
mrgr jan

hoi bigboat nog bedangkt voor de snel reageren en ik ken opzoek naar de onder delen en kijken of ik werkent krijg

hoi bigboat ik had nog een vraag ken ik ok die fail safe gebruiken die kenook met een relais wand ik heb op page gekeken en derzijn meer elektronische ontstekingen en weet nu niet welken ik moet hebben
vrgr jan

ik hoop dat je het niet vervelend find maar op r/c swich zit een schakelaartje is die voor het relais aan of afvalend

Laatst bewerkt:
Eindelijk.

Het heeft erg lang geduurd maar toch de draad (soldeerbout) maar weer eens opgepakt.
Binnenkort weer een kist waar een gloeiautomaat op gemonteerd wordt.
Dus heb ik maar meteen een hele serie gemaakt. Met een mogelijkheid om ON of OFF te schakelen d.m.v. een jumper.
Even zitten klungelen omdat ik 22 pF had gebruikt i.p.v. 22 nF. Het staat er ook verdraaid klein op.

Netjes gesoldeerd en vertind.
full

Zo zijn ze gemonteerd en werkend.
full

Iemand heeft gevraagd wat ze gaan kosten??
Even een PBtje.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt BigBoat

:worship:
Even bedankje aan het adres van BigBoat.

Snelle en effectieve reactie.
Dan bewijst het MBF toch wel zijn waarde.

Fijne aanpassing. Zeer bruikbaar in de modelbouw! :thumbsup:

Ik ga er een paar (4) bouwen voor eigen gebruik.
Mocht er belangstelling zijn voor een compleet printje of een bouwpakketje dan hoor ik dat wel.
Het originele schema werkte al prima en met de aanpassingen moet het 200% werken.
Zodra ik de kosten berekend heb, dan zal ik dat ook vermelden.

Back