Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Even met de zoekfunctie (rechtsboven) zoeken op discussies met 'geebee' in de titel. Ik neem aan dat dit een statisch toestel wordt, niet een toestel om mee te (leren) vliegen?
Ik denk te begrijpen dat Gor er wel mee wil vliegen... 8)
Gor, ik wil je vliegkunst niet onderschatten maar neem alvast een vuilblik bij de hand :roll:
Het franse tijdschrift MRA heeft ooit een gratis tekening van een Geebee meegegeven. Ik zou 'ns diep moeten graven... maar ik denk niet dat ie voor electro bedoeld was. Nog eens gewicht van de batterijen erbij en hij had een spanwijdte van +/-120cm :?
Denk er toch nog maar eens over na.
Ik vlieg nu momenteel met een knuffel,
papa had beloofd dat ik met een goed rapport een geebee kreeg ma ze kosten meer als 200 euro,
dan kan ik ze beter zelf maken..
Gor,
Ik heb mijn tekening teruggevonden. Het is een GeeBee model Z voor verbrandingsmotor.
Op de tekening staat ook in het vet gedrukt "voorbehouden aan ervaren bouwers". In het artikel dat erbij hoort wordt er nog eens de nadruk gelegd op het feit dat dit model niet alleen voor ervaren piloten is maar ook veel bouwervaring vraagt. Je moet je balsahout nauwkeurig uitkiezen voor gewicht te besparen. Iedere gram telt!
Bespaar jezelf wat frustraties en wacht nog even met dit project.
Er was ook een Gee Bee Y die, volgens mij, veiliger is.
Met gelijkaardige look heb je ook de Spacewalker of Wedell Williams 44. Vind ik zelfs mooier dan de Gee Bee!
Frédéric