Bouwplannen

Hoi ik ben nieuw hier op het forum. Heb al veel info gevonden hier dus nu is het wel tijd om je te registreren. bij deze dus gebeurd.

Heeft er iemand plannen van lijntoestellen of dergelijke mag ook van iets anders zijn.

Of weet er iemand waar ik boeken over het bouwen zelf kan vinden

Thx

Mvg
Geert.

Hoeveel vliegervaring heb je? Als het antwoord 'geen' is zou ik niet met een lijntoestel beginnen. Deze vliegen best heel lastig. Een keuze zou kunnen zijn om tijdens de bouw met een trainer te leren vliegen en daarna je eigengebouwde vliegtuig in te zetten. Maar een lijnkist is zelfs als 2e vliegtuig niet de beste keus.

Als je al wel ervaring hebt: bouwplannen van lijntoestellen zijn er volgens mij erg weinig. Sowieso kom ik niet veel bouwplannen van schaalmotorvliegtuigen tegen. Zwevers wel, daar zijn heel veel schaalplannen van (vnl van de oudere toestellen: houtbouw).

Mocht iemand nog tekeningen weten van een Fokker50 of een B737 hou ik me aanbevolen! Ik heb beide 1:1 gevlogen en het lijkt me erg leuk om een model van één van de 2 te maken.

Hoi

Ik heb al wel wat ervaring met vliegen.
Maar omdat ik tewerkgesteld ben in de luchtvaart heb ik interresse in het bouwen van een lijntoestel. Als ik iets moest tegen komen van een fokker 50 of 737 laat ik je iets weten.

Mvg
Geert

Bij welke baas werk je? Woon je toevallig in de buurt? Ik heb veel oude FMT tekeningen liggen hier, je kan wel eens komen neuzen. Geen lijnkisten, wel van alles en nog wat anders. Vooral veel zwevers en simpele motorkistjes, af en toe een aerobatics kistje.

Hoi

Ik werk voor flightcare in Zaventem als interphone operator and pushbackdriver.
Denk niet dat ik in de buurt woon.

Groetjes.

Ben op zoek naar bouwplannen van verschillende toestellen.

Fouga magister
Marchetti
F16
Boeing 737

ook lijntoestellen en dergelijke, van shockflyer tot lijntoestel.
Zowel in depron en/of balsa ...

Hoi Ron

Bedankt voor de links heb er een heleboel gevonden.
Uitleg en tekkeningen van de fokker zijn prachtig maar spijtig het plan staat er niet bij.

Thx

Mvg
Geert.

Die ERJ zal wel een pracht van een toestel worden. Knap werk.
Voor die Fokker zal een keer contact opnemen.

Mvg
Geert.

Back