bouwproject: electro cat (klaar)

@ Erwin, bedankt voor het vegen 8)

@maxpower, tekeningen zijn er wel, maar nog niet helemaal klaar voor uitgave. Ben ze in de computer aan het invoeren, maar schiet de laatste tijd nog niet echt op
Zodra ze er zijn hoor je van mij!

Bouw staat heel even stil omdat ik eerst mn hydro af wil hebben zodat ik niet aan 2 verschillende boten aan het bouwen ben

grtz

oke ik wacht ik ben nu ook nog met me rigger bezig maar dat schiet ook niet echt op maar vertel is welke hydro ben je aan bouwen ik heb hier een miss circus staan alleen niet met de kleuren van de miss circus

weer een update, de kap is gemaakt

Is van carbon en glasvezeldoek en past aardig goed al 8)

IMG_1459.jpg

IMG_1458.jpg

tot zover weer even :P

ziet er goed uit man ...
alleen carbon uhmm hoe wil je nu je gps metingen doen ??
of plak je de gps gewoon op de boot.

greetz jaimy

Thnx! kwa GPS, niet de gehele boot is met carbon bekleed he, alleen de bodem en mn kap. Als de GPS in de boot komt te
liggen ligt die voor onder het dek (ivm motor en regelaar) dus denk dat het net gaat

Mocht het niet zo zijn, dan kan ik altijd nog een volledig glasvezelkap maken vanaf de mal 8)

grtz

hey jongens ik wil niet vervelend of bijde hand zijn ofzo maar carbon is te peilen met een gps apparaat dat is al een hele tijd geleden ontkracht op tv waar veel test mee zijn gedaan en zo dus je kan hem gewoon peilen als je een degelijk apparaat gebruikt :D :D :D :D

Greetz Formi

best raar dat als ik mijn gps in een boot leg van carbon dat ie niet werkt ( of in iedergeval geen singaal heeft)

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Ben het inderdaad met jaimy eens, (full) carbon boten geven toch nog steeds problemen met de betrouwbaarheid van de GPS.
En er worden toch echt degelijke GPS systemen gebruikt, gecko's etc

misschien omdat de rompen niet zo groot zijn en de ruimte tussen GPS en romp klein dat we er wel last van krijgen

greetz

ooit van de kooi van faraday gehoort ?
zo te lezen niet
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kooi_van_Faraday

het gps signaal kan niet ontvangen worden in een gesloten constructie van een gelijdent materiaal.
dus in een carbon romp worden geen signalen ontvangen

net als je gps ontvanger onder je verwarmde voorruit leggen werkt ook niet goed

maar back to the topic de Ergg mooie cat van Juriaan.

Zou je geen mal van deze romp trekken als ie het goed doet?
Voordat je hem tegen een paal in het water parkeerd zoals de vorige :wink:

Groeten Gerjan

Zou je geen mal van deze romp trekken als ie het goed doet?
Voordat je hem tegen een paal in het water parkeerd zoals de vorige

dat die tegen een paal geparkeerd werd was niet mij idee, het bleek een lekke waterkoelings spiraal om de motor te zijn die leuk water in de boot pompte en het presteerde in mijn regelaar te krijgen die toch in een ballon zat.. En ik ga daar nooit weer varen met deze uiteraard, veel te klein voor de set up straks!

Voor een mal ben ik nog niet tevreden genoeg, er zijn nog wat dingen die ik anders wil
Eerst maar lekker varen en testen met deze en kijken wat ze doet

Ben nog wel van plan een plug hierna te bouwen en dan maar soppen

grtz jurriaan 8)

hier ook maar even een update maken, mn cat is klaar! alles zit erin en de testruns gaan goed
De snelheid is zeer leuk te noemen al, maar ik wacht nog op weer met minder wind. Staan nu steeds golven en de wind laat de boot nog wel eens rare capriolen maken
Tot nu toe ligt de snelheid op 69,9km/h gemeten met de GPS, maar er zit zeker nog meer in met grotere/betere props!

IMG_2271.jpg

jur.jpg

IMG_2294.jpg

IMG_2270.jpg

IMG_2262.jpg

en nu maar verder testen 8)

Hulde
petje af en erg mooi
het geduld om zoiets moois te maken kan ik niet 123 opbrengen
helemaal niet naast die leuke studie die we doen :o

Groeten Gerjan

Back