Bouwproject MBC Weert: 13 Geiers

hoi Frank,

We zijn afgelopen week in de Eifel geweest. Onze groene (Lowie) Geier mee genomen en heeft daar vele vluchten mogen maken in het prachtige heuvelige land achter onze camping. Grappig was dat we nog al veel bezoek kregen van de bewoners zelf.. nl de roofvogels. Deze kwamen ons vergezellen tijdens de vlucht(en). Twee valken en een geier cirkelden mooi rond en bleven continu bij ons tot we weer weg gingen. Volgens mij snappen ze nog steeds niet wie die vreemde Geier in de beit nou eigenlijk was.

grt Fred

Nou Fred, mooier kan het niet zijn.
Eens te meer een bewijs dat wij met onze toestellen de vogels niet afschrikken.

We zien elkaar op het veld.

Grt Frank

Hoi Fred,

Welkom op het forum..
Mijne geier is niet mee geweest naar zeeland omdat ik geen plaats meer had in de auto en ik geen mogelijkheid had om de geier te laden aan het 6 volt systeem van mijn Opel kapitan. Achteraf niet erg de wind was Noord Oost en da's precies verkeerd daar.
Volgende keer beter.

Gr, Arjan

Nou, de mijne gaat komende woensdag toch mee naar Zoutelande.
Is het geen (zuid)westenwind, dan kunnen we toch nog op het strand gaan raggen met die gier. :mrgreen:

Grtz Frank

Hoi Arjan,

Zo'n lijkenkistje op het dak daar past de Geier volgens mij presies in. Maarja een volgend keertje dan misschien. Wij hadden de auto ook goed vol en de geier hadden we presies in het midden tussen ons in geschoven. Wel kieltjes, ropje en ontvanger gedemonteerd natuurlijk blijft alleen de vleugel over en die kun je eigelijk overal tussen schuiven. Gierend reden we toen naar de eifel.

see you on the field soon,

Grt, Fred

Frank, nogmaals bedankt voor de tekeningen.
Ik vroeg mij af wat voor servo's jullie hebben gebruikt in de Geier.

Groeten Rick

Hoi Rick,

De meesten hebben bij HK besteld:
RolroerServo S3317M 26 gr/3,0 kg/0,14 sec
of RolroerServo Hextronik 12 gr/2,2 kg/0,11 sec.
Maar elke willekeurige standaard servo is prima.
Ikzelf had nog een partij MPX MS11 servo's liggen en die zijn ook goed.

Schiet de bouw al een beetje op?

Frank

hallo iedereen ik vwou eerst de geier komende winter maken maar het ziet er zo'n leuk model uit dat ik heb besloten om er nu een te maken maar wel een kleindere want zijn rompje zou 26 cm lang moeten worden

Hallo Jonathan,

we hadden nog een origineel rompje liggen.
Daarvan hebben we een gipsen mal gemaakt. Daar zijn weer zo'n 14 epoxy rompjes mee gemaakt.
Op ebay.de worden nog wel eens geierrompjes aangeboden.
Je zou ook zelf iets kunnen fabriceren. Hier in dit draadje werden al ideetjes opgeworpen.

Succes met de bouw.

Frank

Gisteravond kwam onze secretaris op de club met een klein cameraatje. (da's iets anders dan een kameraadje.. ;-) )
Die hebben we maar op onze geier geplakt en ziehier het resultaat.
Wat we niet wisten was het feit dat ie een kwart slag gedraaid moest worden.
Dat wordt dus de volgende keer beter gedaan... :mrgreen:

Grtzz Frank

Laatst bewerkt door een moderator:
klop Arjan, kwaliteit valt me inderdaad niet tegen.

Wellicht wordt het volgend jaar eens tijd voor een Geier meeting.
Er zijn al vele tekeningen het land in gestuurd.. (en ook naar het buitenland Belgie.. ;-) )

Grt Frank

Lachen :rolling:
Dat ging onverwacht goed. de sleepkist(of mag je dat zo niet noemen :rolleyes:) weegt 1.1 kg en de geier 1.2 kg
Misschien maar eens een dubbel koortje proberen ;)

Hoi,
met een week ga ik er ook aan beginnen. Het motortje ben ik van plan
in de neus te doen, daarover later meer. Maar ik vroeg mij af of er iemand is die de afmetingen of een kopie
van de triplex
rompspant (nr46) kan geven.
Ik hoor het graag.
Mvg Rick

Back