Bouwproject Wiesel

hallo allemaal,
mijn voerbootje is nog maar net af en het begint al weer te kriebelen.
deze keer word het een speedbootje. Nu had ik al bouwplannen liggen voor een wiesel en het is ook een makkelijk bouwbaar bootje. daarom vandaag maar begonnen en de spanten uit het papier gesneden. wat foto's
full

full

alvast een beetje in elkaar gezet... gewoon omdat het kan ;)
full

opmerkingen en tips zijn altijd welkom,
groetjes

Laatst bewerkt door een moderator:
ook alvast een beetje rondgezocht voor een motor, snelheidsregelaar en batterij.
zou dit eventueel wat zijn?
Motor:
Graupner SPEED 600 7,2 V stationair toerental in de Conrad online shop
snelheidsregelaar:
Modelcraft Carbon Series rijregelaar Belastbaarheid 60 A / 50 A / 35 A Motorlimiet 20 turns in de Conrad online shop
batterij:
Conrad energy NiMH Sub-C racingpack 7.2 V / 3000 mAh Stekkersysteem Tamiya-stekker in de Conrad online shop
heb gewoon wat rondgezocht hoor maar met deze combinatie zou ik in theorie minimaal dus 15 min kunnen varen. wat vinden jullie hier van?

groetjes

Kort samengevat niet echt geschikt.... Een rijregelaar in een boot werkt niet best door een gebrek aan koeling daarbij is de motor sowieso ook nog te zwaar voor de regelaar.

Ik zou eerder voor brushless en lipo gaan , lichter en krachtiger.

ja denk zelf ook dat brushless beter is maar dan moet je die regelaar ook progammeren en met die lipo's moet je opletten hoe leeg je hem vaart enz. dus dat zie ik niet zo zitten. de koeling komt denk ik wel goed want ik wil ook waterkoeling gaan aanleggen. maar verder zou de motor wel krachtig genoeg zijn en de accu ook?

Moet de regelaar daar wel voor geschikt zijn , met een autoregelaar gaat dat je niet 1,2,3, lukken.

Afhankelijk van de schaal zou ik eerder voor een hobbywing/hobbyking regelaar en motortje gaan.

Hoe groot wil je gaan bouwen :?:

hij wordt 2,5 cm korter ;) en in de breedte 1 cm korter dus 47,5 lang en 19 breed en hobbyking is helaaaaas geen optie.. we hebben hier geen paypal enz.

Even de bouwtekening (foto 1 post 1) op een bouwplaat geplakt en geplastificeerd met plakband zoals in de bouwbeschrijving geschreven. :p

Ziet er strak uit en zal ook vast een prima bootje worden, maar ik vind het toch net iets leuker om hem echt helemaal zelf te bouwen ;)

nog even een vraagje over die regelaar, waar moet ik precies op letten dat hij niet te licht is voor de motor?

Kies toch aub geen brushed setup en ga voor een borstelloze motor + daarvoor geschikte ESC. Doel is toch om de Wiesel een beetje snelheid mee te geven, nietwaar? Kijk ook even in eerdere draadjes op dit forum betreffende de Wiesel.

Ja alleen snap ik geen zak van die brushless en lipo's en progameerbare regelaars:( als iemand mij op een manier dat ik het ook snap kan uitleggen zou het misschien een optie zijn...

Groetjes!

Het programmeren kun je vaak al met een stick-zender doen (piepjes, etc.) afhankelijk van merk en type. In de regel zit de gebruiksaanwijzing bij de regelaar, dus don't worry. Ik weet zo niet welke setups voor de Wiesel in aanmerking komen, maar er zijn vast wel Wiesel-bouwers op het MBF die je op weg kunnen helpen.

oja tuurlijk alles staat in de handleiding -_- domme ik... haha nou dat is ook weer opgelost! en zo'n stick-zender zit al bij de regelaar denk?

Back