Bouwproject Wiesel

hallo Sam,

mooi bootje ben je aan het bouwen!!! wat die epoxy betreft, gewoon schuren! dan komt het wel goed! ik ben benieuwd hoe het bootje zal varen!!!

Hey brecht!

Idd dat schuren komt ook wel goed ik heb hem nu al aardig glad gekregen met behulp van die spuitplamuur! hij ziet er nu zo uit:
foto3ln.jpg

Sam leuk werk , een tip ivm egaal maken en te controleren waar putjes of deuken zitten is ,de romp licht benevelen met mat zwart verf , daarna licht schuren liefst met blokje/plaatje ,als je dan zoveel mogelijk zwart weg schuurt ,en hier en daar wat blijft kun en hoef ja daar te plamuren , zo kun je makkelijk de romp strak maken.

:thumbsup:

ik ben inmiddels bijna klaar met het egaliseren v.d. romp en de kap komt erna. ik ben ook druk bezig een lader te vinden maar het wil niet opschieten.. er was er laatst wel een maar die werd overboden zonder dat ik daar wat van wist dus die was ook al weg.. maarja blijven doorzoeken! ;)

vandaag heb ik de hele boot grondig geschuurd en ben tot de conclusie gekomen dat de bodem nu perfect glad is, en dat de bovenkant na nog 1 keertje schuren ook naar m'n zin is.
foto11e.jpg

foto22d.jpg

foto31n.jpg

toen de boven kant en de kap in de spuitplamuur (waarschijnlijk laatste keer)
foto41yu.jpg

foto5fg.jpg

nu ben ik aangekomen bij het punt dat ik verf moet kopen. ik heb dus rood en wit nodig. nu zit ik met het raampje dat er op komt, die wordt zwart maar om nou een hele spuitbus te kopen voor alleen een raampje vind ik echt onzin. nu heb ik bedacht om het raampje met zwarte watervaste stift te tekenen en dan de blanke lak er overheen. is dat een idee?

ik hoor het wel,
groetjes

@markjuhh
nee dat is ook zo ik zal wel ff kijken of er nog andere opties zijn.

ik ben vanmiddag trouwens even naar de bouwmarkt gegaan en ik heb hoogglans wit en rood gekocht, tesa flexible tape en schuurpapier gekocht.

de eerste 2 laagjes wit zitten op de bodem en ik laat steeds 10 min tussen de lagen zitten zoals op de spuitbus staat. dan is de 1e laag net zo droog dat er geen druipers meer ontstaan als je de 2e laag er op spuit, maar je krijgt wel een goede hechting tussen de lagen.
foto12qg.jpg

foto23fw.jpg

:cool::cool::cool::cool:

ziet er wel strak uit zo, ben benieuwd hoe hij eruit komt te zien na de eerste vaart met de witte kleur,

wit wordt namelijk heel snel vies,
als het water vies is en je haalt hem dan uit het water,dan is hij groen van de alg.

ach ja ik denk dat dat wel meevalt ik vaar in groot water (rietplas houten) en het is een erg helder watertje. en als hij toch vies wordt is het gewoon een kwestie van schoonmaken met kraanwater en klaar. verder zal ik als ik voor het eerst vaar wel een filpje maken voor jullie ;)

Back