Bouwstrip: the Snake of Saale Valley

Nick, hoe staat het met de nieuwe update? Het is nog steeds een prachtig draadje om te volgen, echt super!

In het begin heb je nog gepost dat je hem in september 2011 af wil hebben. Wat is nu je streefdatum met alle details die je erin stopt?

Hey hey Laurens, het doet mij een plezier dat je dit draadje nog steeds volgt.
Sinds de aanvang van deze build hebben beroeps- en andere bezigheden geregeld beslag gelegd op de beschikbare bouwtijd. Ma, ik bouw rustig verder. Geen deadlines meer... alhoewel ik hem volgend jaar graag vliegend zou willen hebben. Ik zie wel.
Het belangrijkste is en blijft 'plezier beleven aan het bouwen'.

Momenteel valt het bouwplezier een beetje tegen. De tweede versie van het podium staat mij niet aan. Het is niet geworden wat ik in gedachten had... dus... er wordt dezer dagen gezwoegd aan een derde versie.
'k Ga niet voor de derde keer gelijkaardige prentjes posten. Van zodra er iets toonbaars is waar ik 100% achter sta wordt er opnieuw gepost (op vrijdag natuurlijk).

Heligroeten,

Nick

Hei Nick ,

..... gewoon door blijven bouwen hé ... niet opgeven .... we zitten hier op droog zaad ... geen vrijdag posting ... hmmmm ... ik moet minder SKYPEN met U ... dan heb je meer tijd voor te bouwen ... ;-)

Grtz
Ron

Er zijn ook "stille volgers" die dit project volgen, af en toe kom ik hier graag kijken hoever het "stripverhaal" is gevorderd. Driemaal is scheepsrecht, zeggen ze vaak, hopelijk zal de 3e versie zo goed uitvallen dat je weer helemaal op stoom komt. Succes!

Dag vele 'stille volgers'. Het ligt hier eventjes stil, maar er wordt in stilte verder gebouwd. Als versie 3 van het podium er is wordt de 'strip' vervolgd.

Stille heligroeten,

Nick

qrvh.jpg

09x8.jpg

9xkn.jpg

h3br.jpg

Volgende week wordt het podium verder afgewerkt en op de turbinekap geïntegreerd.
Het verloop en hopelijk geslaagde resultaat van deze operatie is voor volgende vrijdag.

Wegens jaarlijkse vakantie en verblijf in Zuidoost-Azie waren de Cobra bouwwerven de voorbije weken gesloten.
Maar deze week zijn de werkzaamheden opnieuw hervat.
't Is vrijdag, dus tijd voor enkele prentjes van de vorderingen.

mlvv.jpg

jirc.jpg

qf77.jpg

Volgende week wordt er verder gewerkt aan de detaillering van de onderzijde.
Hoe dat er weer allemaal gaat uitzien is voor volgende vrijdag.

We moeten soms een beetje geduld hebben alvorens er weer een update verschijnt, maar wat wordt het wachten toch weer beloond :-)
Schitterend!

groeten,

Didier

Ma how seg ....

Welkom terug in het beloofde land ...

Mooi mooi wat je weer allemaal aan het maken bent op U warme hobbykamer ...

We hebben inderdaad weer even moeten wachten , maar we zien telkens deze COBRA mooier en mooier worden ....

Grtz
Ron

't Is weer vrijdag en er is de afgelopen dagen gepland, ontworpen, besteld en gebouwd... tijd voor het weekoverzicht.
Zoals gepland werd er gewerkt aan de verdere detaillering van de onderzijde.

szdl.jpg

zeew.jpg

qc7i.jpg

s66i.jpg

2e19.jpg

5dfg.jpg

xhmn.jpg

De komende dagen wordt de onderzijde verder getailleerd met deze parts.
Dit en nog veel meer komt in beeld volgende vrijdag...

Nice,

Ook de vrijdagupdates worden op de voet gevolgd, het zijn de kleine extra's en reliëfplaatjes die alles nét wat beter laten uitkomen.. als dat dan nog eens vakkundig in de verf wordt gezet.. :-)

groeten,

Didier

Deze week is de vrijdagposting een zondagochtendposting geworden.
Een aantal details oogden niet zoals ik het in gedachten had en werden vervangen en bijgewerkt. Vandaar de vertraging.

Deze week werd ook de kaap van 700 effectieve bouwuren genomen.
Benieuwd of we deze snake airborne krijgen voor we 1000 bouwuren ver zijn?
Hoeveel tijd er ook nog nodig is, ik geniet van de bouw tot deze Snake klaar is om te vliegen. Hopelijk genieten jullie mee?

72h9.jpg

ihm5.jpg

1dip.jpg

njdm.jpg

h8x6.jpg

Tot zover de vertelling voor deze week.
Komende week wordt de detaillering van de onderzijde verder afgewerkt.
Daarna staat er weer iets nieuws op de 'Snake to build-lijst'.
Tot volgende vrijdag...

Amai ,

VAKWERK , mooi gedaan , en wij maar wachten vrijdagavond , maar nu zie ik waarom ..... hij begint meer en meer vorm te krijgen .

:snipersmile:

TOP TOP TOP

Grtz
Ron

Deze week ben ik netjes op tijd met de vrijdagse prentjesvertelling.
De productie en inplanting van antennes en sensoren en ander moois op de buik van de Snake kende een vervolg...

8xx2.jpg

nsoz.jpg

dvya.jpg

nw7z.jpg

woch.jpg

ucqg.jpg

l6jn.jpg

5xde.jpg

a281.jpg

esor.jpg

Volgende week komt 'de neus van de Cobra' in het vizier.
Tot volgende vrijdag voor het vervolg...

Yes,

De plasticard heeft weer overuren gemaakt blijkbaar, mooie en subtiel uitgevoerde details, zoals je zei, niet té druk maar toch een genot om te ontdekken.
3D printing is idd een alternatief geworden dat ook ik ga toepassen, dus ik kijk uit naar de resultaten.. :-)

greets,

Didier

Schitterend dat bouw werk......SUPER!!!!

Mooi spul dat 3D printing daar kan je mooie spullen mee maken..
Mijn vrouw had ook al info verzameld enige tijd geleden en is ECHT mooi wat je daar allemaal mee kan maken en zeker in zo'n natuurgetrouwde schaal die u aan het bouwen ben.RESPECT

S6 en graag tot vrijdag

Jeroen

Ma How Seg ...

alweer een toffe en mooie UPDATE ...

Wat een werk , wat een werk ... maar het resultaat mag er dan ook zijn , en je ziet die onderkant maar al te goed bij het overvliegen van de SNAKE ... ik kan het weten .

Artisanaal bouwen en 3D Printen gaan hier ook hand in hand , mooi , zo komen we allen tot een subliem mooi eindresultaat .

Doe zo verder Nick .... ;-)

Grtz vanuit den Limburg .

Ron

Back