Bouwstrip: the Snake of Saale Valley

Als je vertrouwt bent met de grootte van de poppen, dan merk je maar pas hoe groot die romp eigenlijk wel is. :shock:

Wat een beest zeg!!

Droop

De romp is idd. gigantisch. 'k Verkijk mij er zelf nog elke keer op.
't Wordt een beest van een heli en een uitdaging om hem te transporteren...

De action figures zijn 30 cm groot.

Heligroeten,

Nick

Vario Team

Hey Nick,

Om even binnen te vallen in je super bouwverslag..hier even wat sfeerfoto's van jullie op de airshow van gisteren.
Was super meegevallen!
Tot binnenkort in Willebroek, (als ik verlof kan lospeuteren...)

groetjes

Danny

ps,filmpje komt er binnenkort ook aan.

IMG_4061.jpg

IMG_4062.jpg

IMG_4014.jpg

IMG_4010.jpg

IMG_4058.jpg

IMG_4057.jpg

IMG_4055.jpg

IMG_4048.jpg

IMG_4041.jpg

IMG_4040.jpg

IMG_4039.jpg

IMG_4022.jpg

IMG_4021.jpg

IMG_4003.jpg

IMG_4016.jpg

IMG_4015.jpg

IMG_4013.jpg

IMG_4046.jpg

Hey Danny,

thx voor de foto's en het filmpje.
't Is blijkbaar niet simpel om 3 jagende heli's in beeld te brengen, ma 't is mooi om het ne keer te zien zoals het publiek het ziet. Als je zelf vliegt zie je de andere nauwelijks wegens te gefocust op je eigen toestel.
Nog keer mercie en hopelijk tot in Willebroek op de show van de Royal Broken Wings.

En nu is het weer Cobrabouwtijd.

Heligroeten,

Nick

Had je nu al die action figures al uit je jeugd of heb je die hier speciaal voor aangeschaft.

P.S. vooral de veger vond ik leuk gevonden.

wrobijns zei:
Had je nu al die action figures al uit je jeugd of heb je die hier speciaal voor aangeschaft.

Hey Walter,

Action Man "Joe" is minstens 35 jaar oud, dateerd uit mijn jeugd en heeft een tweede leven gekregen als Commanding Officer van mijn bouwteam. Pure nostalgie dus...

In tegenstelling tot de Action Man figuren zijn Action Figures (gezien de kostprijs en afwerking) eigenlijk geen speelgoed, maar verzamelobjecten.

De Action Figures die meehelpen aan het bouwen van de heli's zijn hiertoe speciaal gerecruteerd of meegekomen in de slipstroom van andere projecten, zoals bijvoorbeeld de Stuart. WO II veteranen Jeff Parker, Clark (de veger) en Lewis zijn hiervan voorbeelden.

Alle figuren zijn 12 inch of 30 cm groot en komen overeen met een schaal van 1/6.

De Alouette is ongeveer schaal 1/7, vandaar dat ik Action Figure Tim Hughes (die eigenlijk een beetje te groot was) heb vervangen door een figuur van het merk H.M. Armed Forces. Deze figuren zijn heel mooi afgewerkt, en worden in het U.K. verkocht als speelgoed. Ze zijn 25 cm hoog.

Heligroeten,

Nick

PS De collectie blijft groeien hoor, er komer er dus nog...

Hoi Nick.
Je bent weer aardig op dreef met de bouw wat denk je is hij volgend jaar klaar voor het vlieg weekend in horst gezien all het personeel wat er aan werkt moet dat toch wel lukken ;).
Ik zie je zondag gr Arie

Hey Arie,

ik zou hem idd. graag vliegend hebben tegen het volgende seizoen.
Basic afgewerkt wel te verstaan. De verdere afwerking zoals een hopelijk funcionerende bewapening en met de pitch meebewegende elevators zijn voor na de maiden, maar voor het allemaal zo ver is heb ik nog héééél veel bouwplezier voor de boeg...

Heligroeten en tot zondag in Hulten,

Nick

Dit is het allerleukste bouwverslag dat ik tot nog toe ben tegen gekomen. Ik lees het al vanaf het begin met heel veel plezier en zie elke keer weer uit naar het volgende deel.

Ga zo door!!

he nick

ik heb persoonlijk wel een kleine aanmerking
ik vind je bouwverslag echt super maar om je mannen zelfs op zondag te laten werken tijdens de schaalmeeting
in hulten vind ik wel erg hoor,maar neem aan dat je wel netjes 200% toeslag betaalt op hun loon
full

full

gr.john

Laatst bewerkt door een moderator:
wat een fenomale prachtige machine gaat dit worden, om duimen van af te likken,

Nick, kan je eens een zijdelingse foto nemen met jouw werkmannen erbij, kwestie van eens de lengte van dit monster te kunnen inschatten ;-)

Hey John,

thx voor de mooie prentjes van het Cobra-bouwteam in volle actie...
Ja, door de vele meetings en shows die op het programma staan dreigden de werkzaamheden wat achterop te geraken en, en ... om de symphatieke organisatoren van de meeting in Hulten te plezieren hebben de mannen graag eens op zondag gewerkt!
Net zoals ik, hebben mijn mannen zich in Hulten razend geamuseerd. Ze vonden het reuzetof om veel van de mensen die de bouwavonturen hier volgen eens live te ontmoeten.

@ crazykuki Kurt,

de totale lengte van de Cobra is om en bij de 2 m.
Bij een volgende dryfit neem ik zeker een zijdelingse foto.
Natuurlijk, indien er in Hulten iemand een zijdelingse foto zou genomen hebben mag deze hier altijd worden gepost.

Heligroeten,

Nick

Laatst bewerkt:
Niet eerder gezien

He hallo Bird,

Ik had je draadje inderdaad nog niet opgemerkt. Maar nu heb ik hem even doorgenomen, en ik vind het nu al top wat je daar weer aan het doen bent.

Ik ga het zeker volgen.

Ben er zelf nog niet uit wat voor een soort romp ik om mijn benzinetrainer wil bouwen.

Vind de Cobra heel mooi maar de uh-1 ook ,net als die van Heli-Tempel,dussss ik weet het nog niet.

Waar ik wel uit ben is dat het een legerkist moet gaan worden.:D

Ben wel bezig met de Lama van Hirobo (.30) om daar een legerkist(je) van te maken,vandaar mijn vraag over de kleur.

Kan ik hem volgend jaar naast die van jou zetten op de helimeeting 2011.

Groetjes en veel bouwplezier.

Bonkie.

Hey Bonkie,

de Huey UH-1D van "Heli-Guy" is idd. prachtig. Een extra militaire Huey in Hulten volgend jaar zou zeker mooi zijn.
Wat betreft jou Lama, post ne keer een prentje hé, als hij in het nato groen steekt.

Heligroeten en ook nog veel bouwplezier,

Nick

Ziet er weer goed uit Nick.
1600 gaatjes klinkt als een vervelend karweitje,zeker als de rest van de romp nog moet! ;-)

Groeten Arjen

Hey Nick,

Je canopy ziet er erg sprekend uit, heel mooi.
Pre-shading, hoe heb je dat bedacht? Straks gaat de primer er toch nog over?
Wat betreft de klinknagel gaatjes; verzwakt het de romp niet te veel? Hij zal bij het inlijmen van de nagels wel weer wat stijfheid terug krijgen maar ben er toch benieuwd naar.

Top werk!

Gr, Roy

Back