Bouwstrip: the Snake of Saale Valley

frame010kleedkamerscene.jpg

frame011stapeldozen640x.jpg

frame012cobrarompdelen6.jpg

frame013bewapening640x4.jpg

frame014kantooronderdel.jpg

frame015chassisenmekani.jpg

frame016dezenoah23ccben.jpg

frame017cobraonderdelen.jpg

Hoewel ik het altijd zonde vind om je draadjes te 'vervuilen' met complimenten en aanmoedigingen, kan ik het nu toch niet laten om jou en 'je jongens' veel succes en plezier te wensen met de bouw van deze Snake.

Ik kan nu al niet wachten op de volgende aflevering! Succes!

Reacties van welke aard dan ook, aanzie ik nooit als vervuilend Hubris.
Ze zijn en blijven altijd welkom.
De volgende aflevering komt er spoedig aan...

Heligroeten,

Nick

Hey Nick,

Toch maar een bouwdraadje gestart ??
Cool !!!! :yes::thumbsup::yes:
Zelfs jouw mannen zijn nu op schaal tov de heli.
Wederom erg leuk (tot nu toe). Na mijn vakantie ga ik deze weer helemaal volgen.

Super nieuw mega project die ik maar al te graag blijf volgen,
Jouw mannen kennen geen enkel moment rust en staan nu alweer klaar voor een grote uitdaging.
Vraagje, de 23cc motor, is dat hetzelfde type als bv uit de rc auto bigscale wereld?
Welk frame ga je gebruiken om de heli te bouwen, zelfbouw of een bestaand principe?

Dit ga ik volgen.
Veel bouwplezier mannen. Ik weet wel zeker dat het een prachtige kist gaat worden.
Toch wel met alles er op en d'r aan? ACL NAV lichten, verlichte cockpit, werkende POD's, flybarless kop, etc.

Groetjes Rob.

wrobijns zei:
Toch maar een bouwdraadje gestart ??
Ik had zo mijn twijfels over de interesse voor nog een bouwstrip Walter, maar zo te merken is de belangstelling groter dan tevoor. Bovendien verplicht je jezelf, door het maken van een bouwverslag, om de bouwlat hoog te leggen en te houden.

crazykuki zei:
de 23cc motor, is dat hetzelfde type als bv uit de rc auto bigscale wereld?

De motor is idd. van hetzelfde type als bij rc-auto's. Of ze er bij Vario zelf nog enige tuning aan uitvoeren is een raadsel. De ene bron zegt van wel, de andere ontkend dit. Er wordt wel een voor heli's geschikte carburator bijgeleverd.

crazykuki zei:
Welk frame ga je gebruiken om de heli te bouwen, zelfbouw of een bestaand principe?

Het frame of chassis wordt de benzinemekaniek van Vario. Just gelijk bij de Alouette.

Metroid zei:
Toch wel met alles er op en d'r aan? ACL NAV lichten, verlichte cockpit, werkende POD's, flybarless kop, etc.

In eerste instantie ga ik hem vrij basic vliegend proberen te maken. Later komen er dan allerhande toeters en bellen op. Een functionele Gatling gun en werkende missile-pod's zijn een droom die ik hoop te kunnen realiseren.

Droop zei:
Wij wensen onze collega Stuart crew veel succes toe bij hun bewakingsopdracht.

Beste Luc, thx voor de morele steun, MAAR je mannen hebben de taakomschrijving van de heren Clark en Lewis niet goed gelezen. Ze hebben GEEN bewakingsopdracht, maar ze zijn aangenomen voor de orde en veiligheid op de bouwsites! D.w.z. dat ze de boel schoon en veilig moeten maken als we gebouwd hebben...

Thx voor de reacties en nu weer bouwen. Heligroeten,

Nick

De mannen zijn weer druk bezig zie ik.
Onze vacature voor een Bell 47 piloot gaat vervult worden door een omgeschoolde Harrier vlieger van de RAF. Hij is onderweg vanuit Engeland. Hij zal zich in mijn draadje voorstellen als ie binnen is. ;-)
Hij is iets kleiner dan een action man (25cm) want de jongere broer van Joe paste niet onder de kap :-)

@ Tiger2

wijs (= Vlaams voor aardig) dat je een passende piloot hebt gevonden. 'k Ben al benieuwd om hem te zien.
Ik vermoed dat je hem gerecruteerd hebt bij H.M. Armed Forces. Waarschijnlijk is het dan famillie van Matthias Hind, onze huidige Alouettepiloot.
De figuren van H.M. Armed Forces zijn schaal 1/7 (25 cm groot), zijn behoorlijk gedetailleerd en passen perfect in de meeste Variomodellen.

Heligroeten,

Nick

Dat airbrushen doe je mooi Nick, ziet er puik uit!
Worden de mainblades ook geheel gespoten? Zo ja, hoe ga je te werk met balanceren?

Stuur trouwens Clark en Lewis even naar de keuken, daar loopt een kat richting het verse eten ;-)

Gr, Roy

Hey Roy,

thx voor je compliment. Alle blades krijgen kleurtjes, zodat ze eruit zien gelijk de echte.
Het balanceren doe ik met een blade ballancer. De lichtste blade wordt op de aanvalsboord met scotch tape verzwaard tot beide blades in gewicht gelijk zijn.

Oh, die kat, dat is Felix. Hij zal ook wel een brokje kip lusten...

Heligroeten,

Nick

Laatst bewerkt:
Hey Nick!

Leuk joh, heel heel veel succes met dit project toegewenst!
Is er nog een plaatsje voor me? :)

Grt,
Eric.

Hoi Eric,

'k had mij al afgevraagd waar je bleef? Tuurlijk is er nog een plaatsje vrij. Kom er gauw bijzitten want na een weekendje vliegen in de Belgische Ardennen wordt er momenteel opnieuw gebouwd. Binnenkort komen er dus weer nieuwe prentjes...

Heligroeten,

Nick

en van de Belgische Ardennen komt nick Donderdag naar de Vlaamse Ardennen, we gaan daar samen vliegen, yoehoe ! ! !

Back