Bouwstrip: the Snake of Saale Valley

Zonde Nick van je mooie trainer. Hoplelijk kun je achterhalen wat er fout ging. Vuil in je brandstof is al genoeg om de heli van grote hoogtes te laten vallen.

Maar 632 vluchten van +/- 10min, dat is toch maar 105 uur vliegtijd. Dan is je motor pas net indelopen. Lijkt mij vreemt dat je motor in eens de geest heeft gegeven.

Groetjes Rob.

Aai dit is vreselijk nieuws, en zeker zo aan het begin van het seizoen.
Mijn seizoen begon vorig jaar ook zo en werd er niet beter op,hoop dat dat jouw verder bespaart blijft.

Ik hoop wel dat je misschien nog een nieuwe zult bouwen in de toekomst, hij was zeer mooi om te zien.

Sterkte ermee.

Medeleven van het Stuart Team

full
]

full

De mannen zijn zodanig onder de indruk van het gebeuren, dat de herinneringen en flash backs aan de prachtige Alouette
steeds opnieuw weer voor hun ogen zich als een film afspelen:

full

full

full

Nick maatje, ik vind het zeer erg voor jou wat er gebeurt is.
Ik hoop dat je de moed niet laat zakken en dat je er keihard terug tegenaan gaat.

Droop

Laatst bewerkt door een moderator:
Groot verlies

Nick,

Dit is the worst nightmare in het leven van een modelvlieger. Het was een prachtige heli. Laat het kopke er niet bij hangen en ga vol goede moed alles weer oppakken.

Sterkte!

Groet,

Han

Ik kan me alleen maar aan sluiten bij de rest.

Dit is een groot verlies voor de belgische modelsport.

Ik kan maar één ding zeggen tegen de andere hier.
We moeten toch allen op onze hoeden blijven want dit was een top heli kwa bouw en afwerking bestuurt door een top piloot dus het kan ons alle gebeuren.

sterkte

Bert en Remke

Laat gezien.
Gecondoleerd.
Maar ik moet toegeven dat zelfs gecrashed het er mooi schaal uit ziet.
Hij gaat zelf mooi kapot.

wat jammer nick dat je deze mooie heli met zijn snuit in de grond hebt geploegd man... heb je wel goed gecheckt of er geen warning lights aan waren?
ik denk dat het een no go was...

en nu serieus :) jammer van deze mooie heli.... denk je dat je cobra klaar raakt voor vario dit jaar?

't Is idd. spijtig Jan... er waren helaas geen warning lights die mij konden behoeden voor de onvoorspelbare motorstop...
De Cobra maiden is voorzien voor 2012. Dit jaar zal er dus niet veel worden schaalgevlogen, maar 'k ga de Radical opnieuw in orde zetten en van 2011 een trainingsjaar maken.
Mogelijks bouw ik de Mini-Cobra om tot een Huey.

Heligroeten en tot gauw (vermoedelijk in Heidelberg),

Nick

Hey nick,

heb je soms geen foto van de neus van de bougie? kan je heel veel mee te weten komen. als hij wit/grijs is dan heeft hij te mager gelopen en kan een vastloper de reden zijn geweest. Als hij zwart is heeft hij te vet gelopen en kan het dat de bougie te erg aangeladen is waardoor de ontsteking heeft gehaperd. Spikkels op de porselein kunnen duiden op detonatie. Dit kun je ook hebben als er veel kroet op de cilinderkop zit. Deze begint dan te gloeien waardoor er een ongecontroleerde verbranding ontstaat...

groeten jan

Back