Bouwtekening Amsterdamse rondvaartboot

Hallo forumleden,

Ik ben opzoek naar bouwtekeningen/spantenplan van een Amsterdamse rondvaartboot. Na vele pakketten van Billingboats te hebben gebouwd, is het nu tijd voor een grotere uitdaging.

Ik heb internet al afgespeurd naar een model, maar deze zijn niet te vinden. Daarom een vrij uniek project, naar mijn mening.
Ook bouwtekeningen zijn moeilijk te vinden, zowel google als op dit forum (bouwverslagen etc).

Daarom de vraag: weet iemand waar ik voor bouwtekeningen terecht kan? Of kent iemand die reeds zo'n boot gebouwd heeft?

Ik hoor het graag;)

accompanyrembrandta.jpg

grotefotoyghllkcy.jpg

headerboven.jpg

-

Inderdaad een rondje reders bellen.
Kunnen ze je niet helpen aan tekeningen, dan kan je het misschien voor elkaar krijgen dat je foto's mag maten en een beetje mag meten als er eens eentje voor onderhoud in een dok ligt.

Misschien kan ik je verder helpen ik werk voor Canal Company. Ik vaar regelmatig met de boten die je op de eerste en derde foto ziet.

De originele Amsterdamse rondvaart boten zijn bij molenaars in Zaandam gebouwd. En de boot op de eerste foto is bij Slot in Monnickendam gebouwd. Daar wordt momenteel nummer 6 gebouwd van die serie.

Probeer het eens bij de werven en anders kan je bij Slot wel wat foto’s maken

Bi de SMG ijmond vaart een ex-kapitein die, voordat hij met pensioen ging, zijn schip nagebouwd heeft 1:10.

Misschien dat een belletje daarheen wat oplost?

Rondvaart boot

vraagje, is het toendertijd gelukt met het verkrijgen van een tekening van een rondvaart boot? zo ja heb ik interesse voor een kopietje, natuurlijk tegen onkosten vergoeding.

hoor graag van je

De Wit

Daar ben ik ook weleens mee bezig geweest voor een Engelsman die er ook eentje wilde gaan bouwen. Zelfs ben ik daarvoor nog naar Amsterdam geweest en de enige die mij heeft willen helpen was rederij Bergman. Voor de rest overal nul op rekest en ook bij Molenaar geen kans. Ik heb nog wel foto's kunnen nemen zowel binnen als buiten, maar de negatieven daarvan zijn naar Engeland gegaan.

Groetjes Hans.

Hallo Heren

Ik ben de bouwer van de rondvaartboten in Madurodam
Ben nog steeds in het bezit van deze mallen die in schaal 1/25 zijn
Als er interesse is valt er over gebruik/verkoop te praten

Mvg John

Je kunt even bellen met Piet, Eigenaar van scheepswerf Molenaar te Zaandam.
Die hebben ze gebouwd en onderhouden.

Edit, ik zie dat dit al aangekaart is.

Hallo kijk eens op de site van scheepswervenen bodewes hasselt ,onder projecten feul cell boat
Even zoeken maar je kunt er wel wat vinden deze werf heeft namelijk een boot voor rederij lovers gebouwd

Grt tijmen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door danny56
scheepswerf Molenaar te Zaandam.
Die hebben ze gebouwd en onderhouden.

Lijkt me een goede tip, hier een link.

You better forget it! Ik ben daar destijds geweest en nog geen schetspapiertje. De reden is dat men bang is voor concurrentie en dat de tekeningen worden doorverkocht.
Ergens wel begrijpelijk.

Groetjes Hans.

Hallo,

Ik ben in het bezit van een spantenplan van een dergelijke rondvaartboot.
Laat maar weten als je een kopie wilt.

Groeten, Marco

Back