Bouwtekening Cessna

• Topicstarter Topicstarter tibbot
  • Startdatum Startdatum
T

tibbot

Guest
Heren (en/of dames,

Ben al een tijdje opzoek naar een bouwtekening van een cessna. Type maakt niet zo veel uit maar de afmeting wel. Heb er wel een paar gevonden van 1500 of 1800 mm spanwijdte maar dit is te klein. De bouwtekeningen van Wendell zijn erg mooi maar die zijn 3000 mm!! das weer net te groot eigenlijk.

Ik zoek iets zo rond de 2200 of 2300 mm.

Iemand wat liggen of weet ergens wat te koop?

Ik heb de tekening van de TopFlite Cessna hier liggen (zat, heel raar, in de bouwdoos) maar ik betwijfel of je er echt wat aan hebt. Je mist dingen als de spanten en de ribben in de vleugels.

Wendell Hostetler kan de tekeningen voor je verschalen in elke gewenste maat. Ik heb hem gevraagd voor zijn Lancair (ook een schitterend toestel en ook al zo belachelijk groot) en het komt je in totaal op zo'n 60 euro te staan voor een in jouw maat verschaalde tekening.

Je kunt dus gewoon tegen hem zeggen: ik wil jouw Cessna plannen kopen, maar dan voor een Cessna van 2m40.

Als je niet persé hoeft te bouwen, Hangar 9 heeft een hele mooie 2m40 Cessna 182.. kosten rond de 500~600 euro. Let op: dat is minder dan je uiteindelijk kwijt zult zijn als je 'm zelf van tekening bouwt. De kist van Hangar 9 is erg mooi (heb 'm in het echt gezien) en al behoorlijk schaal. Met een beetje detaillering hou je er een schitterende echte schaalkist aan over.

Ben zelf net aan een Cessna 152 begonnen. Dat is een schaal 1:4,75 kist van Eurolight (299€)
Spanw. is 212 cm en er komt een mvvs 26 benzine in. Misschien is dat iets voor jou?
www.eurolight.aero

Noll modellbau produceerd een volledige schaal cockpit voor dit model. (118€) Ziet er erg mooi uit.
www.noll-modelltechnik.de

Als ik tijd vindt dan start ik wel een draadje met de vorderingen.

Groet,
Jasper

Back