Bouwtekening Projekt "1047"

Discussie in 'Marineschepen' gestart door Dutch*DDS*, 19 okt 2009.

  1. Dutch*DDS*

    Dutch*DDS*

    Lid geworden:
    30 nov 2008
    Berichten:
    234
    Locatie:
    Lemgo-Duitsland
    hallo aan iedereen,

    Ik ben op zoek naar bouwtekening van de Slagkruiserprojekte kort voor de WWII van onze Marine.
    Deze schepen werden nooit ten einde gebouwd naar origineel plan door de oorlog,van 2 weet ik de naam:Eendracht en de Kijkduin.(later na de oorlog zijn deze naar ander ontwerp gebouwd Bv.Kruiser De 7 Provincien)
    hier ff foto van het vooroorlogsontwerp waar ik een tekening van zoek.




    [​IMG]

    Zoals jullie zien heeft iemand al eens een model gebouwd hiervan,kan iemand helpen?

    Mvg,John Langerak
     
  2. susho

    susho

    Lid geworden:
    9 dec 2005
    Berichten:
    482
    Locatie:
    lemmer
    op dutchfleet.net is info te vinden over deze kruisers. ook overzichtstekeningen. geen spantenplannen, maar die zou je van de uiteindelijk gebouwde schepen kunnen gebruiken denk ik. Hoewel deze opgeleverd zijn in '53, zijn ze voor de oorlog, onder deze namen al op stapel gezet.
     
  3. Rob Landsbergen

    Rob Landsbergen

    Lid geworden:
    28 okt 2005
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Bennekom
    Kijk even op het draadje van splinter85 over "tekeningen WWII slagschepen". Daar zijn die kruisers ook al (in hun naoorlogse vorm) aan de orde gekomen.


    Rob
     
  4. Krijn_d_R

    Krijn_d_R

    Lid geworden:
    28 dec 2009
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Peterborough, Ontario, Canada
    de slagkruisers

    Hallo

    de derde naam was "gouden leeuw" en alle namen moesten nog worden goedgekeurd.

    ik heb een algemeen overzicht gekregen van de maritieme historische dienst en een paar artikelen betreffende deze schepen.

    ik heb een spantenplan gevonded in een russisch tijdschrift maar weet dat deze 3 schepen in grote lijnen overeenkomen met de "scharnhorst" klasse, de romp is iets anders daar deze schepen 4 schroefassen hebben inplaats van 3 en ook langer zijn vanwege de lengte van de ketels,turbines en andere mechanische componenten.

    de slagkruisers zouden 240 meter lang moeten worden en dan 72 meter beschikbaar hebben voor de machinerie welke echter 74 of 76 meter nodig had.
    [​IMG](hoog op het water, lege romp, geen accu's of bewapening)
    Krijn
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2009

Deel Deze Pagina