Bouwtekening Slow/Parkflyer

• Topicstarter Topicstarter Semafoor
  • Startdatum Startdatum
S

Semafoor

Guest
Ben van plan om aanstaand weekend een slow/parkflyer te bouwen uit depron. Moet zowel binnen als buiten kunnen vliegen. Zelf dacht ik aan een soort liteflyer van IMS met 2 vleugels. Of een ennou, weet alleen niet zeker of ik hier ook mee buiten kan vliegen ( Niek? ).Heeft iemand nog een bouwtekening liggen?

Ik vlieg regelmatig met al mijn indoor toestellen buiten. Zodra het vrijwel windstil weer is probeer ik altijd met mijn indoor modellen buiten te vliegen. Op die manier heb ik dan meer plaats om de toestellen te leren kennen cq uit te trimmen.

Een magnum lijkt me ook wel wat. Heeft iemand hier een bouwtekening van??

tekening:
Magnum.jpg

foto's:
magnum1.jpg

Ik denk dat het toch een lite flyer word, heeft iemand hier een tekening van of van een vergelijkbaar model

Semafoor zei:
Ik denk dat het toch een lite flyer word, heeft iemand hier een tekening van of van een vergelijkbaar model

Tekening van een LiteFlyer is niet zo'n probleem alleen de vleugels wel, zijn héél moeilijk zelf te maken (hol gesneden uit piepschuim) rest stelt niet veel voor :lol:

Dirk zei:
Semafoor zei:

Tekening van een LiteFlyer is niet zo'n probleem alleen de vleugels wel, zijn héél moeilijk zelf te maken (hol gesneden uit piepschuim) rest stelt niet veel voor :lol:

Vleugel is ook geen probleem voor mij. Als u de tekening heeft zou ik deze graag willen hebben.

Ja maar voor zover ik gezien heb vliegt die SlowMo voor geen meter,
enne je leert de echte aerodynamica troep zoals vele zeggen.....

@ Dave

Das nie waar! Ik heb ook een slowmo en vlieg ermee met en speed 280 je met gunterprop. Dit model vliegt ook fantastisch zonder wijzigingen!

Niels

Met zo`n combinatie als speed 280 en gunther prop word ie al sterker,
maar met amper kunnen vliegen bedoel ik een beetje underpowered, ik had zelf een Bucker Jungmeister van robbe en echt klimmen deed ie niet en ik vond toen ik de SlowMo zag dat hij dezelfde "problemen" had.
Maar ik heb er nog niet mee gevlogen dus.................

Ja, ik geef toe, met de standaardaandrijving zit er niet veel power achter, je moet hem dan heel licht houden, maar met een speed 280 kan je op 1/3 gas al rondvliegen, geef je volgas dan kan ie toch wel erg steil stijgen!

Niels

Ja, ik geef toe, met de standaardaandrijving zit er niet veel power achter, je moet hem dan heel licht houden, maar met een speed 280 kan je op 1/3 gas al rondvliegen, geef je volgas dan kan ie toch wel erg steil stijgen! Je zou eigenlijk de slowmo op de kop moeten kunnen tikken zonder de motor, dan kost ie maar 10 euro (dat is toch wat ik betaald heb) en dan met een 280'je en 6-7 cellen 350mha heb je een goedkope slowflyer

Niels

Eey dat is een goede, voor 10Euro een slowflyer :D
He kost niet zoveel (duhh) maar ik heb nog veel andere dingen:
MicroMag besturing kopen (compleet vliegtuig 40 gram!!)
En een EDF-50 MIG-15 of F-86 SABRE van www.fan-tasticmodels.com

Dus dat zit er voorlopig niet in ik heb maar 1 besturingsset :cry:

Dave

Stoom cursus vliegtuig ontwerpen.
Zorg voor 100 watt/kg. Voor indoor kan iets minder ook wel. Voor buiten is meer beter.
Aandrijving is de helft van je totale vliegtuig massa (met kokams geldt dat niet meer :) )
Uit vermogen en aandrijivngsgewicht schat je in hoe zwaar je vliegtuig wordt.

Vleugel belasting voor indoor 15 g/dm2 of minder. Voor buiten 30 g/dm2 (parkflyer) to 50g/dm2 voor sneller spul.

Uit gewicht en vleugelbelasting weet je hoe groot de vleugel moet worden. Rest van de maten kan je uit onderstaande schets afleiden. Schets is een gemiddelde van een hoop goed vliegende vliegtuigen.

afb229.GIF

Hoi...

Ik heb hier wel een site met een paar vliegtuigen+tekeningen erop
helaas is deze site nog wel onder constructie daardoor werken er maar een paar onderwerpen....
:lol:
grtn remy. :wink:
:arrow: www.rc-depron.tk :arrow:

Ik ben ook bezig met zelf parkflyers in elkaar te knutsellen van
Depron. Zelf wat verzinnen en proberen maar. Geen bouwdozen
maar gewoon je eigen idee uitwerken altijd naar je zin! Ik heb me
knutsels op me site gezet: www.geocities.com/rc_pittsspecial
Ik ben nu bezig met een Semi Stearman spanwijdte 600mm
GWS DX-A aandrijving en kokam 1020mAh accu's heb je zo'n
vlieggewicht van 200gram. Bijna af weet dus nog niet of het een
succes wordt!
Allemaal sterkte toegewenst in het zelf maken van Parkflyers e.d.

gr.
Olaf van der Plaats

@Olaf, waarom KOKAM 1020 ?? wil je een uur achterelkaar kunnen vliegen, met 2 x 560 spaar je toch bijna 10% gewicht en bij 3 x 560 heb je teminste vermogen als je het nodig hebt...

Harold zei:
Vleugel belasting voor indoor 15 g/dm2 of minder.

Omp: 15 gr/dm2 voor snelle modellen.
De meeste normale maat indoor modellen zitten op 8 a 10 gr/dm2.

De echte micro's op nog minder..

Back