bouwtekening van de ''optimist''

• Topicstarter Topicstarter Matthew Oosterhuis
  • Startdatum Startdatum
M

Matthew Oosterhuis

Guest
Wie o wie kan mij helpen aan de tekening van een klein zeilscheepje de "optimist" (natuurlijk gratis en voor niks, in de vorm van een tifje of jpgtje ofzo)

ik hoor het wel..

Beste Matthew,

volgens mij heeft er in de Radio Control eens een tekening gestaan.
Ik zal eens bladeren vanavond....

Robert

bedankt alvast

robert alvast bedankt.. ik heb de tekening nodig voor mijn neefje.
ik hoor het wel

matthew

Matthew ik heb even gekeken.
Het was de Radio Control van september 1998.
Alleen staan er geen tekeningen in.
Die zijn (waren) te bestellen voor 25 gulden bij Dick Kooij.
Tel. 071-3412519
Dus niet gratis helaas. :cry:

Robert

tekening Optimist

Neem even contact op met Vaargroep Harderwijk.
Voorzitter (Henk van Aken) is destijds betrokken geweest bij de ontwikkeling van een model van een Optymist.
Maar gratis.... Kgeef je weinig kans.

Groet
Roel.

:lol: Goh, jullie zijn wel errug "pessimistisch" gestemd mbt. gratis tekeningen van de "Optimist" :lol:

niemand?

Is er dan niemand die de tekening heeft liggen, hem heeft ingescaned en hem mij even wil mailen?? Ik kan het mij bijna niet voorstellen.
Mijn neefje van 11 zal wel teleurgesteld zijn als hij die tekening van zijn zakcentjes moet kopen! nou ja ik zie het wel.. :?

toch maar gekocht

nou als niemand mij die tekening kan mailen.. dan mot ik hem maar kopen voor me neefje 8) en dan lekker samen met hem bouwen.. en natuurlijk varen!!

Even contact opnemen met het KNWV. die hadden een opti model voor zeilscholen, volgens mij was de tekening voor nop.

Mijn vader heeft nog wel tekeningen liggen, maar die zijn voor "the real thing" en die is nog aan het bouwen voor de buurjongens, dus die wil er nog niet af.

Hallo Matthew,

Ik zal de links van de tekeningen van dit scheepje wel: " http://members.chello.nl/~t.iwema " zetten.

Kijk onder "boat info index", "plans of boats".

Op deze site zijn vele bouwtekeningen van zeilschepen te vinden.

Groeten,

Hugo

@Matthew

Ik heb de tekeninngen via Henk van Aken van Vaargroep Harderwijk :D

LaurenZ/MM117

ik heb weleens gezeilt met een div. rc-optimistjes
met rustig weer is het een leuk bootje en zeilt het prima maar maak er wel luchtkasten of luchtzakken in want het schept makelijk water

@KnarF: Voor een beginnend bouwer die handig is met hout, is de Optimist een heel leuk modelletje. Niet alleen om mee te varen, maar ook om te bouwen! En met een paar luchtzakken er in vaart ze prima. Wellicht is het niet zo Speedy Gonzales als een MM, maar who cares? Om mee te leren RC-zeilen is het een prima modelletje.

Roel

@KnarF: Voor een beginnend bouwer die handig is met hout, is de Optimist een heel leuk modelletje. Niet alleen om mee te varen, maar ook om te bouwen! En met een paar luchtzakken er in vaart ze prima. Wellicht is het niet zo Speedy Gonzales als een MM, maar who cares? Om mee te leren RC-zeilen is het een prima modelletje.

Roel

Roel van Essen zei:

Roel
Ik bedoel niet het rc modelletje, ik heb er nooit mee gezeild, het lijkt me een goed bootje om mee te proberen, maar een 1:1 model vaart echt niet vergeleken met een andere boot, je hebt minstens 6beaufort nodig om te planeren ;)

als je met 6bft daarmee het water op gaat ben je iig een optimist!! lijkt me wel een keer leuk om te zien trouwens, een optimistje in plané :D

Er worden ook RC-wedstrijden mee gevaren. Deze zomer waarschijnlijk een RC-optimisten meeting in Culemborg.

Klik op de foto voor meer plaatjes.

André

Back