bouwtekening van de ''optimist''

• Topicstarter Topicstarter Matthew Oosterhuis
  • Startdatum Startdatum
Inderdaad! Heel schattig!

Andre, heb je misschien ook een foto waar je de "inhoud" van de optimistjes kan zien? M.a.w: Hoe hebben de anderen hun RC spul in de boot gelegd?
Het lijkt erop dat alles zo maar in de boot ligt?

Wim

even :offtopic:
ik heb begrepen dat kleine modellen minder goed zeilen
is dit met de optimist ook het geval? dit is het kleinste zeilend model wat ik tot nu toe gezien heb namenlijk

Scoob,

even verder :offtopic:
Ik heb ze nog kleiner gezien!

Tijdens mini sail op het Rutbeek afgelopen jaar.
Een zeilbotje van zo' 20 cm :!: of zelfs nog kleiner!
Ja echt!
Hij had een blokje schuim in vorm gevijld, er een besturinkje ingezet uit zo'n micro autotje en de accu onder de kiel geplakt.
Voor elke boot die er was waaide het te weinig, maar voor die vlieg woei het haast te hard!
Ik weet niet wie het was, wel dat hij in Enschede woont. (Hier op het forum??)
Nadeel dat die bijbehorende zender niet voldoende bereik had. Hij kwam niet verder dan een paar meter van de kant.
Heb helaas geen foto.

Wim

:offtopic: 1:1 Optimistje bij 6Bft?
Geen probleem; see for yourself,
19DC7833.JPG

19DC0028.JPG
Bennik zelf 8)
19DC8409.JPG
Mag je lekker een kwartier gaan hozen :roll: :twisted:
19DC8979.JPG
Lekker in velden starten van 80 bootjes
:ontopic:
veel plezier met het bouwen

20 cm?? misschien iets voor kor? ;)
alleen jammer van het bereik :?

knarf, ziet er gaaf uit zeg, zo'n vol startveld bij een sterke wind!!!
marre, als je voor de wind gaat, wil ze dan geen duikboot gaan imiteren??
(zoals op foto 3, maar dan continu)
8O

Wim,

Hierbij een plaatje van de beurs van afgelopen weekend in Rijswijk.
De radiobesturing is ondergebracht in een (waterdicht) doosje. Om het drijfvermogen te vergroten zijn opblaasbare "drijfbandjes" in de boot aangebracht.

optimist.jpg

optimistde.jpg

De optimist kwam aardig mee met de Micro Magics.

André

andros zei:
Hierbij een plaatje van de beurs van afgelopen weekend in Rijswijk.
De radiobesturing is ondergebracht in een (waterdicht) doosje. Om het drijfvermogen te vergroten zijn opblaasbare "drijfbandjes" in de boot aangebracht.
Ik dacht al zoiets Andre, Jammer maar het kan natuurlijk zowat niet anders in verband met de maat. Het mooiste zou natuurlijk een "ongeschonden" Optimist zijn met een "echt" bemannings lid.

De optimist kwam aardig mee met de Micro Magics.
8O OEI! Dat zullen de MM'ers niet leuk vinden :wink:

Wim

@Wim: we hebben het hier toch over RC en niet over 1:1!!! want dan moet je toch op een andere site zijn. En ik denk dat de Optimist het op een gegeven moment wel aflegd tegen MM :D....je moet een MM gewoon zien als een verkleinde 1 meter klasse.

LaurenZ/MM117

LaurenZ zei:
@Wim: we hebben het hier toch over RC en niet over 1:1!!!
Ja, ik ook!
Ik heb lang geleden eens een houten pop gekocht (voor weinig) die gebruikt wordt voor model tekenen (je weet wel, zon pop die je in allerlei standen kunt zetten om dan na te tekenen)
De maat van zo'n popje is (uit m'n hoofd) 1:5 of 1:10 of zoiets.
Had hem toen gekocht om in een model Windrider Rave te zetten, maar ik kreeg er geen info van los.
Popje ligt nu "werkeloos" thuis! En ik had hem nogwel beloofd dat 'ie mocht gaan zeilen! :wink:

Een optimistje kado doen? :roll:

Wim

Wim,

OEI! Dat zullen de MM'ers niet leuk vinden

Ach, bij een beetje meer wind lopen die Optimistjes vol en zijn ze door het extra gewicht bijna niet meer vooruit te branden. Daar heeft een goede MM geen last van, die blijft gaan.

André
[/quote]

scoob zei:
knarf, ziet er gaaf uit zeg, zo'n vol startveld bij een sterke wind!!!
marre, als je voor de wind gaat, wil ze dan geen duikboot gaan imiteren??
(zoals op foto 3, maar dan continu)
8O
Als je maar genoeg achter in hangt niet :wink: maar t gebeurt vaak genoeg(vooral met harde wind)Dat er een wat lichter persoon lekker mag zwemmen 8)

Frank

:offtopic: ben met een echte optimist een keer over de kop gevlogen.. [windkracht 6] er was alleen niet zoveel meer over van het tuig.

:ontopic:

kun je niet een soort transparante afsluitkap eroverheen maken? zodat het water er gelijk afspoelt. geloof al eens eerder gezien.

Back