bouwtekening van focke wulf plotten

• Topicstarter Topicstarter bartol1988
  • Startdatum Startdatum
B

bartol1988

Guest
Ik heb een vraag ik wil een focke wulf gaan bouwen hiervoor heb ik een bouwtekening van internet gehaald. Deze bestond uit 5 gif files. Daarvan heb ik er 1 in paint uitgeprint. Alleen volgens mij klopt de maat niet. want spanten die bv 1/8" (volgens mij ong 3 mm) moesten zijn waren maar 1.5 mm? Hoe kan dit en hoe los ik dit op gewoon vergroten 200%. Wie kan mij helpen
:(

1/8" is 3.175mm

Je moet het inderdaad even opschalen, gebruik hierbij liever een preciezer programma als Photoshop. Blijven prutsen totdat je de juiste maat hebt gevonden. Zal inderdaad rond de 200% liggen (mede afhankelijk van je printer instellingen en de kwaliteit van je hardware)

Kickje richting 'Tekeningen'

Oke maar ik dacht altijd dat die tekeningen meteen op schaal waren maarja dan moet ik maar experimenteren. En trouwen onderaan de 5 pagina's zit zo'n zwart-wit-zwart balkje met cijfers vor de lengte zeg maar. Net als op landkaaarten. Toen ik hem uitprinte kwam dat overeen met precies overeen met 1 cm = gelijk aan 1 blokje van 1 cm op de tekening, maar waarschijnlijk is 1 lijnstuk 2.5 cm Toch? Dat ik dan 1 lijnstuk van 1 op moet schalen naar 2.5 (1 inch)? En ik ga der van uit dat de drie tekeningen wel even groot zijn dat ik ze hetzelfde kan schalen :mad:

Waarom stop je die 5 gifjes niet in een bestand en ga je even langs een copyshop? Gemak dient de mens. ;)

Ja daar komt ie van mij vandaan. Maar dan moet je hem nog wel plotten. Maar die schaal onderaan de tekening is dat in inch? zeg maar zo landkaartschaal

net even naar de 5 sheets gekeken in paint, wat blijkt de schaal balk rechts onderin is overal van andere lengte :( . Dus dat wordt heel veel passen en meten :oops:

Back