C
chris1006
Guest
Ik ben op zoek naar een bouwtekening van een heel simpel vliegtuig voor lijnbesturing. Gewoon een vleugel is eigenlijk al genoeg...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
marco_leeflang zei:@chris,
Herbert woont vlak bij je in de buurt, heeft denk ik wel het een en ander aan tekeningen liggen.
Hij is aktief in dit forum en zal dit wel lezen.
De star is een niet geheel onbelangrijk erg sterk model, en eenvoudig te bouwen.
Motor eraan en het vliegt altijd wel. Met een aangepast zwaartepunt zeker door een beginner te besturen.
Diverse malen recht in de grond zonder noemenswaardige schade![]()
Robert-Jan zei:http://www.lijnbesturing.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=49&Itemid=87
De Star is een leuke 1,5 cc combat. Het is geen echt beginners model dan moet je een beetje hulp hebben.
Ik heb er ook nog een bouwmal voor in 2 avonden zit de ruwbouw in elkaar.
(PP krijgt hem overigens eerst)
Groet Robert-Jan
Pieter Jan van Woerkom zei:Deze voor een Cox
![]()
http://www.balsabeavers.ca
of deze
![]()
http://www.aeromaniacs.com/Zinger.htm
Heb ze allebij gemaakt en vliegen doet het. Vooral die Zinger vliegt lekker.
Pieter Jan
kijk dat zijn de belangerijke vragen !Robert-Jan zei:Chris
Laten we bij het begin beginnen.
Heb je LB ervaring?
Heb je bouw ervaring?
Heb je mischien al een motor?
Groet Robert-Jan
hansdebruin zei:mocht je zo een tekening zoeken,,ik heb er echt een heel stel . en kan ze je per e mail sturen,,,even uit printen op A-4 tjes (pdf file)aan elkaar plakken,,klaar !
Robert-Jan zei:Chris
Heb je LB ervaring?
Heb je bouw ervaring?
Groet Robert-Jan
hansdebruin zei:kijk dat zijn de belangerijke vragen !Robert-Jan zei:Chris
Heb je LB ervaring?
Heb je bouw ervaring?
Groet Robert-Jan
verder, en een cox motor gebruiken geeft problemen 1 keer hard de grond in en je krukas is krom,,,,nee bouw gewoon een all sheet trainer van lekker hard balsa met een os 1,7 cc (os.10 )venturie motor !
mocht je zo een tekening zoeken,,ik heb er echt een heel stel . en kan ze je per e mail sturen,,,even uit printen op A-4 tjes (pdf file)aan elkaar plakken,,klaar !
FOX35 zei:Momenteel is volgens mij de ultime trainer de Wesp van Henk de Jong. De tekening is bij hem te verkrijgen. Je hebt een 2,5cc motor nodig. Het model is enerzijds ontworpen op bouwgemak (gericht op minderjarige bouwers onder enige begeleiding) en anderzijds op heelblijven (door toepassing van lessen uit de ervaring). Het vliegt stabiel genoeg voor de eerste vluchten met een trage besturing (stootstand in hoogste gaatje van de roerhoorn) en met een rijk lopende motor, maar als je de motor wat armer en dus harder dan dat laat lopen en eventueel de stootstand een gaatje naar onderen in de roerhoorn zet kun je er ook de eerste figuren (wingover, looping en krakeling) mee leren vliegen.