Bouwtekeningen romp

Hoi,

Ik ben Bart en woon in West vlaanderen. Dit is de eerste keer dat ik aan modelbouw doe en zo vraag ik deze info.

Ik ben op zoek naar tekeningen van cruise of andere boten met een mooie romp. Het is namelijk voor deze te maken uit polyester en deze moet dan kunnen varen met een afstandbediening.:) Dus als iemand een tekening geeft van een boot die idiaal zou zijn voor deze toepassing laat het maar weten.

Als iemand me daarmee kan helpen ik dank u bij voorraad.

Laatst bewerkt:
zou wel netjes zijn om je eigen even voor te stellen.

in plaats van gelijk vraagen of iemand jou even een tekenning geeft.

en het is boot in plaats van bout.

gr willem

zou wel netjes zijn om je eigen even voor te stellen.

in plaats van gelijk vraagen of iemand jou even een tekenning geeft.

en het is boot in plaats van bout.

gr willem

Excuseer mij maar ik zit niet altijd achter mijn pc en dit is de tweede keer dat ik een forum gebruik. En op de eerste keer was dat niet de gewoonte dat we elkaar voorstelden!!!

reaktie op de vraag

@ trab

hierop het forum stellen wij ons eerst voor.
als je tekeningen zoekt moet je misschien iets duidelijker zijn in je vraagstelling
wat versta je onder een andere boot met een mooie romp

een cruisschip is gelijk wel een heel groot schip en een moeilijk schip
ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met RC modelbouw en in het bijzonder schepen

zoek je een luxe jacht dan wordt het moeilijk
hiervan zijn maar heel weinig gegevens bekend en tekeningen zijn er bijna niet

dit probleem zou je kunnen oplossen door zelf te gaan tekenen, maar als je heel weinig ervaring hebt dan leg je de lat wel gelijk erg hoog.
je moet dan wel weten waar je aan begint en je moet een lange adem hebben.
er zijn wel leuke bouwpakketten te koop kijk maar eens bij de diverse leveranciers.

kies je toch voor zelfbouw, kijk dan eens naar mijn topic onder de bouwverslagen schepen.
hier hou ik een verslag bij van het jacht de Dolphin Mochi 74
en geloof me ik heb wel enige bouwervaring maar toch vraag ook ik me wel eens af waar ik aan ben begonnen.

mocht je meer raad of vragen hebben stel ze gerust, hier op het forum of via een pb

J.W.Buijk

@ trab

hierop het forum stellen wij ons eerst voor.
als je tekeningen zoekt moet je misschien iets duidelijker zijn in je vraagstelling
wat versta je onder een andere boot met een mooie romp

een cruisschip is gelijk wel een heel groot schip en een moeilijk schip
ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met RC modelbouw en in het bijzonder schepen

zoek je een luxe jacht dan wordt het moeilijk
hiervan zijn maar heel weinig gegevens bekend en tekeningen zijn er bijna niet

dit probleem zou je kunnen oplossen door zelf te gaan tekenen, maar als je heel weinig ervaring hebt dan leg je de lat wel gelijk erg hoog.
je moet dan wel weten waar je aan begint en je moet een lange adem hebben.
er zijn wel leuke bouwpakketten te koop kijk maar eens bij de diverse leveranciers.

kies je toch voor zelfbouw, kijk dan eens naar mijn topic onder de bouwverslagen schepen.
hier hou ik een verslag bij van het jacht de Dolphin Mochi 74
en geloof me ik heb wel enige bouwervaring maar toch vraag ook ik me wel eens af waar ik aan ben begonnen.

mocht je meer raad of vragen hebben stel ze gerust, hier op het forum of via een pb

J.W.Buijk

J.W.Buijk

Bedankt voor uw informatie dit helpt me al een pak vooruit!

Titanic

Beste

Ik ben op zoek naar tekeningen van de titanic van het deck. De romp ben ik volop aan het bouwen! ;)
Het is voor een schoolproject dat ik de titanic bouw, dus moeten de tekeningen niet in detail zijn.
Het zou me wel verder helpen moest ik enkele tekeningen hebben. ;)

Ik dank u alvast bij voorbaad

mvg

trab

Beste Trab, als je in Google " Titanic plan " ingeeft, krijg je tientallen plans van de dekken en van zijaanzichten. Een klein beetje moeite helpt je al een heel stuk verder.
Groetjes, Jos

:)
Beste Trab, als je in Google " Titanic plan " ingeeft, krijg je tientallen plans van de dekken en van zijaanzichten. Een klein beetje moeite helpt je al een heel stuk verder.
Groetjes, Jos

Ik heb al degelijk in google doorzocht naar tekeningen. Maar de goeie heb ik nog niet gevonden het zijn tekeningen waar ik niet echt iets mee ben. Daarmee dat ik aan iedereen vraag van uit de grond van mijn hart wie er mij verder kan helpen aan deze tekeningen van het dek. Er zijn toch veel modelbouwers die de titanic al gebouwd hebben. Niemand die een tekeningne kan uitlenen.:)

hallo ik ben henk
je hebt gelijk dat boot met oo moet en niet met oa,maar ik dacht dat vragen met een a moest en niet met twee.

tekeningen

Hallo,

Ik ben shadowgroup.
Wat betreft je tekeningen, die van google zijn wel goed maar niet op het juiste formaat.
Heb dit zelf al ondervonden met schepen die ik wil bouwen.
Ik heb alle plannen die ik vond op het net op een usb-stick geplaatst. Daarna ben ik naar een print-shop geweest om ze te laten afdrukken. En ik denk dat er in het West-Vlaanderen zo een winkels zijn. Er zijn er toch in Oost-Vlaanderen:rolleyes:
Je zegt gewoon het formaat dat je wilt en die drukken dit af.
Dan denk ik toch dat je verder kunt.

Moest je niet verder kunnen zal je toch aan het tekenen moeten gaan.

Je kan misschien overwegen om een kit te kopen van een merk. Welke er zijn moet je even op zoeken want er zijn er zoveel.

Mvg

Shadowgroup

Back