bouwverslag 2,2m sbach pilot-rc met 55dl

hoi alex
ik heb hem nu zonder de weatronic en hij is best neuslastig
heb ook gekeken hoe je dat had gedaan en heb dat gekopieerd
maar merk dat hij met de lipos naast de tank en de onsteking accu op de dome
hij erg neus lastig is
valt door tot bijna verticaal
denk zelf dat de accu van de dome af moet
maar goed dat is een klusje die ik 2 keer doe en gaa vanavond weer uitwegen
de rubber heb ik vervangen en op de choke heb ik nu een plastic kwiklink gebruikt
servos zijn gemonteerd dus t schiet aardig op
 
hoi alex
als ik hem op de vleugelbuis houd is hij neuslastig en hangt hij onder een hoek
als ik hem net achter de vleugelbuis pak valt hij dooor tot zn neus naar de grond
bijna verticaal
 
Hm ok, wellicht is het CG dan makkelijker te bereiken omdat bij de Sbach de staart korter op de romp zit:)
 
Ik vondt t ook vreemd dat hij zo neuslastig is
Maar ga vanavond met z'n 2e effe opnieuw proberen
Was gisteren in m'n eentje en ging niet echt makkelijk
Maar denk idd dat hij wat korter is als de yak
Motor kap is ook klaar
T schiet al lekker op
 
ik ga vanavond weer fotos plaatsen
mn camera was gisteren leeg
maar hij is idd bijna klaar
weatronic nog inbouwen,draaden netjes wegwerken,en dan t inregelen v/d servos
zou hem gisteren avond gaan wegen en t cg bepalen maar is er niet van gekomen
hij zou dit jaar nog kunnen vliegen maar denk dat t weer dat niet meer toelaat
 
zo ben vandaag weer verder gegaan met de sbach
ik heb de motorkap pas klaar gemaakt voor de uitlaat en de bougie
om t uitlaat gat heb ik een houten frame gemaakt zodat het niet stuk trilt
de motorkap zit er nu op en onder de kap is hij klaar


4grb12.jpg


2cqkxhh.jpg


ook verder gegaan aan de electronica
heb alle servos in gebouwd en afgesteld
ook de weatronic en in geprakt zoals sommige dat noemen;)

kbovw0.jpg


2enpxtw.jpg


en een steuntje voor de antenne gemaakt

2lcn14j.jpg


zo t schiet al aardig op
en moet zeggen dat t allemaal erg makkelijk bouwen is en erg snel gaat
heb er nu zn 16 uur inzitten en moet nog
backplate van de spinner boren
gasservo afstellen
ontvanger accus bestellen
en nog nalopen
maar hij is zogoed als klaar
laat de zomer maar komen:D
of in iedergeval beter weer:2gunfire:
 
ennuuhhhh wat het ``prakken `` betreft ;) dit was uiteraard maar een term die in me op kwam hoor !

het is echt niet zo dat ik nu niet meer tegen je praat of zo .lolol

alles ziet er netjes uit en als ik het zo is heb bekeken denk ik dat als ik mijn eerste 3 meter kist wil gaan kopen ( denk eind volgend jaar ) dat het ook een pilot gaat worden .
alles ziet er zo netjes uit en ook de meegeleverde kleindelen , alles is verzorgt .

als ik dan moet kiezen wordt het de yak zoals alex heeft , met denk ik een DLE 170 .

als het goed is zal er tegen die tijd al wat meer bekend zijn over de kwaliteit en betrouwbaarheid van de 170.
 
als ik dan moet kiezen wordt het de yak zoals alex heeft , met denk ik een DLE 170 .

De 3.3 meter zou ik niet met een 170 vliegen hoor, da's er echt eentje voor 200cc+.... (maar misschien bedoel je de 3 meter versie, je hebt ze in bijna alle maten)
 
juist ik weet de maten niet precies maar 290 tot 300 cm is precies genoeg .
dit vliegt denk ik prima met een 170 toch ?
ik bedoelde jouw blauwe yak maar dan in 3 meter
 
ennuuhhhh wat het ``prakken `` betreft ;) dit was uiteraard maar een term die in me op kwam hoor !

het is echt niet zo dat ik nu niet meer tegen je praat of zo .lolol

alles ziet er netjes uit en als ik het zo is heb bekeken denk ik dat als ik mijn eerste 3 meter kist wil gaan kopen ( denk eind volgend jaar ) dat het ook een pilot gaat worden .
alles ziet er zo netjes uit en ook de meegeleverde kleindelen , alles is verzorgt .

als ik dan moet kiezen wordt het de yak zoals alex heeft , met denk ik een DLE 170 .

als het goed is zal er tegen die tijd al wat meer bekend zijn over de kwaliteit en betrouwbaarheid van de 170.

hahahahha geen probleem hoor
bedoelde t ook als een grapje
en leer alleen maar van ,hoe meer ideen ;kom je vanzelf tot de beste oplossing
kom vanavond tijdens t programeren wel achter dat hij verkeerd zit
mn giro werkt nu op t hoogte roer en wil hem op de ailerons
dus moet een kwartslag gedraaid worden:oops:

ps vind de yak ook heel mooi zeker hoe groter hoe mooier
 
nog effe een vraagje
ik wil er eigelijk nog een smoke systeem in bouwen
maar ivm met t gewicht is dat aan teraden?
of moet ik dan weer aan een grotere kist denken
want bedenk me dat een smoke systeem toch aardig wat weegt
lipo,tank,en de smoker zelf
 
Een smokesysteem is op een 2.2m toestel in verhouding altijd zwaarder dan op bijv. een 2.6m toestel. Mijn Yak is ruim onder de 8kg, met een gemiddeld compleet smokesysteem ben je (excl de smokevloeistof zelf) zo'n 400/500gr verder, dat is dus al snel 6% van het totaalgewicht, en dat merk je absoluut....
 
oke bedankt voor de tip
dan laat ik dat maar effe want wil hem uiteraad zolicht mogelijk houden
eerst maar vliegen en kan altijd nog later inbouwen
 
over de servo keuze twijvwel ik nog
de hs 7945sh of de hs 5955
kwa prijs zijn de 5955 10,0 duurder
maar de specificaties zijn volgens mij gelijk

Geweldig project, ik hoop binnen een paar jaar ook een +2m kist van pilot-rc te kunnen kopen/vliegen :o, maar om even over de servo's te gaan:

Zijn deze hitec's geen goede voor deze kist ?:
Hitec HS-7955TG

Of zijn ze TE veel van het goede ? ze kosten omgerekend zo'n E 80 p/s dus dat is beter te doen dan de 7945 en 5955.
 
14 :o zo dat zijn er genoeg haha, maar dan weet ik dat alvast voor als ik ooit eens de yak-54 van pilot-rc ga bestellen haha, verder ga ik dit bouwverslag en die van de extra enthousiast volgen!
 
Back
Top