Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Jammer, je was al zo lekker op gang. Ging het om metalic lak ? bij mijn weten moet je die erg goed roeren en verwarmen. Heb je er nog foto's van gemaakt ?
Tsja, dat is echt altijd wat tricky, met die verdunner.
Ik ben daar niet zo heel goed in, dus ik ga meestal voor de op kleur aangemaakte spuitbussen. Duur, maar verzekerd van goed resultaat (tenzij je heel stom doet natuurlijk).
Maar ontzettend balen voor je, en inderdaad, heel frustrerend als de voorbereiding zoveel werk gekost heeft en mooi gelukt is.
Als ik al zelf verf aanmaak, dan meng ik het minstens 5 minuten, als het even kan met een stukje ijzerdraad waar ik een lusje in gemaakt heb, en dat in de boormachine. Zeg maar een deegkloppertje maar dan wat anders
frustrerend was het zeker, het ding ligt nu in een hoekje te wachten op een vervolg...:roll:
de verf die ik gebruikte was van Tamya: acryl color paint, plus de verdunner voor die verf wanneer je gaat spuiten :-|
foto's van het spuiten heb ik niet, maar zal nog wel binnenkort hier eentje posten van het resultaat....
heb om m'n zinnen te verzetten, nog wat achterstallig onderhoud aan de Blaze SE gedaan.
moet er nu alleen niet mee gaan vliegen, want de gaatjes van de ski's zijn bij het bouwproces verbreed.
moet er natuurlijk niet aan denken dat de ski's eraf vallen bij het vliegen!!
Je ramp is ook helemaal niet glad zie ik, zeker vanboven niet. Voor je begint met spuiten moet je dit ff bijwerken, want dat gaat je ogen nog uitsteken als je klaar bent.
met deze post, word er een nieuwe poging gedaan de Bell 206 romp te voltooien.
was het project tot nog toe grondig beu, maar kan nu weer het enthousiasme opbrengen verder te gaan.
eerst zal de grijze verf worden verwijderd, en de boel opnieuw geschuurd + plamuurt worden.
foto's volgen binnenkort
de blaze word nu weer een B-206... afijn, dan zal m'n dure REX voor het stuntwerk moeten opdraaien
of een derde heli erbij...
Niet nieuwsgierig of het je dit keer gaat lukken (dat klinkt zo alsof ik er niks van verwacht, en dat wil ik niet) dus ik zeg alleen maar: Succes, en ik duim voor je datje nu wel een mooie romp gaat krijgen!
gisteravond de houten steuntjes gemaakt, en vandaag de romp geprobeerd wit te schuren.
man, wat gaat die verf moeilijk weg :2gunfire:
het schuurpapier word er ook mooi grijs van (logisch), en dat zie je elders op de romp weer terug...
voorlopig ben ik nog wel even zoet, en ben blij dat het achterstuk nog wit is
het schuren was nog niet klaar hoor.
waarschijnlijk zag je het achter stuk, die is nog clean.
er komt nu toch een eind aan dit draadje, omdat ik het project afblaas.
de bell is teveel verpest, en heeft tot nu toe alleen maar stof liggen happen.
ook is de wil en tijd ervoor gewoon weg.
de kans is dat ik 'm weg doe, of in de toekomst nog wat mee ga doen...
omdat ik door al dat grijs een nogal donkere dekkende kleur nodig had, besloot ik van het grijs/blauw concept af te zien, en m'n eigen fantasie erop los te laten.
het word nu een ex-militaire heli, in (op het oog) niet echt goede staat.
na drie lagen verf was alle mislukking, eerder in dit project, mooi achter het groen verstopt:
randen van de twee romphelften nog bijwerken, vinnen op de staart, raampjes erin, mechaniek erin, en dan als het goed is, de maiden.
gisteren stond de heli vliegklaar op de werkbank.
en omdat het belangrijkste deel van het spuitwerk gelukt is, zal de heli gaandeweg verder worden afgebouwd.
vóór de maiden moet i.i.g. de skid's worden bewerkt.
zoals op de foto is te zien, helt de heli heel ligtjes achterover.
omdat het mechaniek recht staat t.o.v. de grond, vliegt de heli goed, en is het in de lucht niet te zien.
maar het is natuurlijk geen gezicht op de grond.