Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hallo MB6400
Ik ben nieuw op dit forum.
Heb de S100 gekocht van Jan Huizenga
Van welke maand en jaartal is deze Modelbouw Actueel waar
de S100 in staat?
Groetjes
Karel
Hengelo
Once again: Very nice Balrog! Especially that Bofors 40mm gun on the aft deck... Keep up the good work, you're builing a masterpiece!
Zo, vandaag even zitten millimeterf*cken...
Ik wil een "dummy-achterdek" in de boot hebben; onder het achterdek een polyestyreen plaat met de nodige service-openingen.
Maar wel een die genoeg "vlees" aan de zijkanten heeft om daar vaseline op aan te brengen ter vergroting van de waterdichtheid.
Dat dummy-achterdek moet meteen het echte achterdek op z'n plaats en strak tegen de romp houden.
Volgen mij Paul, had jij ook zo'n constructie?
Op de foto van het dummydek zie je aan de achterzijde nog een spleet tussen dummydek en achterzijde van de romp; die wordt uiteraard nog afgedicht.
Enfin: eergister werden een aantal zakjes "Supermagnete" bezorgd.
Als eerste monteerde ik rechthoekige magneetjes, maar dat is een kl*reklus, omdat je exact rechthoekig moet snijden door het toch best dikke plastic.
Dus na drie rechthoekjes overgestapt op de ronde magneten.
Een stuk makkelijker:
Men bore een gaatje een fractie kleiner dan de diameter van het magneetje, en tegelijk door het dummy- en het "echte dek" zodat de openingen exact boven elkaar zitten. magneten in het dummydek lijmen; even kijken hoe het zit met de polariteit en dan de magneten in het echter lijmen. Een 1/10mm dikke Polystyreenplaat om de magneten onder het echter dek af te dekken...
Als je nu het dek erop legt, hoor je een mannelijk "kloenk!"
en het zit vast.
Afnemen is een kwestie van iets naar achteren schuiven en dan gaat de rest als een eitje...
Hier het dummydek met aan de achterzijde 5 magneten:
![]()
Hier het "echte" dek. Uiteraard gaat daar nog een hoeveelheid putty overheen om de magneetjes af te dekken...
![]()
Aan de zijkanten van het dek lijm ik om de 15 cm een stel magneetjes.
Lijkt me wel genoeg, denk ik?
Bedankt was een goede tip.Hier een instructie. Als je foto's in een forumalbum wilt zetten om ze daarna in een bericht te kunnen tonen, hoef je alleen het filmpje aan het begin te bekijken.
Groet,
Ad Bakker
Diameter (van de ronde) 7mm, dikte 2mm.Hallo Roel
Goed idee dat dummy dek. Wil ik ook gaan toepassen. Daarom een paar vragen.
Welk typenummer magneten heb je gebruikt? Wat is de diameter /dikte.
Iets verder dan de zaagsnede, om houvast te houden. Onder de machinekamerkap uiteraard wel een opening.Kan op de foto's niet zien hoever je het dummy dek laat doorlopen.
Tot aan de originele opening of tot aan de zaagsnede bij de Kalotte.
Links van de vlonder. De trapjes staan net op het vaste deel.Begrijp ik het goed dat je de zaagsnede achter de Kalotte vlak achter de trap houdertjes heb gelegd? Zeg maar links van van het vlonder of aan de andere kant van van het houten vlondertje tegen het luikje aan.
Zie bijgevoegde foto met een L en een R
Weet ik... Lang leve Imageshack... Not.Diverse foto's die je in het verleden gemaakt hebt zijn verwijderd of niet meer oproepbaar.
Minder goed plan, in mijn opinie. Tenzij dat je jezelf aanleert om de middenmotor bij te schakelen als de regelaar(s) op neutraal staan, maar dat vergt training. Als je zo'n motor meteen "vol gas' geeft, krijgt de schroef forse klappen. Dan zou ik een "aan/uit-schakelaar" met "soft start"prefereren....De middelste motor wil ik apart in en uit kunnen schakelen met een Turnigy 10 A aan en uit schakelaar. Zet ik tussen de 2e accu en de motor Kan ik ook mijn 5 kanaals zender blijven gebruiken. Maar misschien zijn er andere opties. Ik lees ze graag
Geldt ook voor Salland...Leu oet Twente leuke leu