Busking
Ja ik heb er ook al een avondje studie aan gewaagd. De theorie is dat elke turn apart wordt aangestuurd, en dat de regelaar weet wanneer de volgende. Ook weet de regelaar de belasting en past daar de sturing op aan. Als je dus 2 motoren hebt die niet gelijk belast zijn (duizende redenen) loop je het risico dat de aansturing in de soep gaat. Ik wist ook niet dat die regelaars dat meten, ik dacht ook gewoon aan-uit-aan-uit-aan van de turns + vermogen, kennelijk niet. De timing is dus gekoppeld aan de feedback van de motor qua snelheid en belasting. 2 verschillende waarden kan dus de motoren onregelmatig laten lopen CQ de electronica gaat stuk, of een motor magnetisch blokkeerd
Wat denk jij?? winkels zeggen nee, forum's zeggen vaak nee en soms ja. maar het blijft vaag. Ik heb wat motoren zitten bekijken wat zegt bv 2300kV over een motor? RPM per volt?? snap niets van de termologie. Ik kom er dus niet uit welke motor geschikt zou zijn. Mijn theorie is dan laag kV is langzaam met een hoog max A geeft de meeste kracht met de minste RPM.........zie ik dat goed???
Ja ik heb er ook al een avondje studie aan gewaagd. De theorie is dat elke turn apart wordt aangestuurd, en dat de regelaar weet wanneer de volgende. Ook weet de regelaar de belasting en past daar de sturing op aan. Als je dus 2 motoren hebt die niet gelijk belast zijn (duizende redenen) loop je het risico dat de aansturing in de soep gaat. Ik wist ook niet dat die regelaars dat meten, ik dacht ook gewoon aan-uit-aan-uit-aan van de turns + vermogen, kennelijk niet. De timing is dus gekoppeld aan de feedback van de motor qua snelheid en belasting. 2 verschillende waarden kan dus de motoren onregelmatig laten lopen CQ de electronica gaat stuk, of een motor magnetisch blokkeerd
Wat denk jij?? winkels zeggen nee, forum's zeggen vaak nee en soms ja. maar het blijft vaag. Ik heb wat motoren zitten bekijken wat zegt bv 2300kV over een motor? RPM per volt?? snap niets van de termologie. Ik kom er dus niet uit welke motor geschikt zou zijn. Mijn theorie is dan laag kV is langzaam met een hoog max A geeft de meeste kracht met de minste RPM.........zie ik dat goed???