Bouwverslag 8ste Schnellboot Flottille, Italeri 1/35

Maarten C: Prachtig logo!
Maarten F: Indertdaad zijn de lattenbodems van die "Slauchboote" wat aan de grove kant. Lijken nu meer rekken voor bierflessen:proost:, wat ik me in jouw situatie natuurlijk wel kan voorstellen...

Even serieus nu: In dit soort rubberboten ligt meestal een lattenbodem.
Advies: snij een aantal dunne latjes en 'werk' die als lattenbodem in de rubberboot. Zal veel beter staan!

Dan een vraag: Kan jij mijn "Kapiteinslogo", zoals ik het nu op het forum heb staan, snijden? Ongeveer net zo groot als het logo van het 8e?
Het is een bestaand lettertype in Word, (type moet ik thuis ff opzoeken) wat ik in Paint geplakt/geknipt heb...
Maar dan worden de lettertjes érg klein: de "R" zo'n 18mm en de "oel" zo'n 6mm, schat ik...
Is het niet mogelijk, geen probleem; dan zet ik de bootsmaat aan het werk!

Gisteravond de ruiten voor de brug erop gezet... Paaaaaaaaariegelwerk!:bad-words::twisted::onweer:

Laatst bewerkt:
Roel: laat het lettertype maar weten, ik werk met MAC niet met Win....s laat het me maar weten, of mail me het word bestand oid. Ik los het wel op. Is het logo dan niet te
groot voor het vlak op de kalotte?? of moeten ze het over het kanaal kunnen zien...

Moet wel zeggen dat je logo leuk is maar niet erg Sboot... Er is misschien meer mogelijk met een ander letertype.... dit ivm snijbaarheid!! Voorstelletje doen van mijn kant uit.

Iedereen:
Als ik overga tot snijden krijgt ieder zo wie zo een aantal formaten van klein naar groot, altijd handig en je kunt kiezen wat waar.

Ik hoor 't wel!

Wat het bootje betreft, heb in een van mijn boeken een foto gevonden waar op je i.d.d. een "dichte bodem ziet van latjes.
Mocht er behoeften aan zijn, dan wil ik hem wel sturen of plaatsen hier.
Nu rap naar mijn werk even :-)

@ Joris,

Je kan mij de foto pb's of mailen, of hem misschien het beste hier posten.. ik denk dat anderen er ook wel wat aan kunnen hebben.

Ik heb me de voorbijde dagen rotgezocht naar een deftige foto en info over zo'n bootje. En dan vooral de binnenbekleding ervan, maar tevergeefs. Dus je zou me echt uit de nood kunnen helpen. Dan kan ik vanavond die bootjes een laatste keer schilderen (een tint grijzer, dit vond ik té zwart) en het vloertje erin leggen.
Wist je trouwens dat die rubber dinghies een Duitse uitvinding waren? Van een zekere A. Meyers...Past dus wel op een schnellboot

@Maarten F

Nog altijd druk druk druk op het werk.. ik hoop vanavond een beetje te kunnen aanklooien met de adobe om het afbeeldingkje in het juiste formaat te krijgen. Ik stuur het je zo snel mogelijk door.

Een goeie vrijdagnamiddag iedereen... het weekend wenkt... nog even doorbijten.

Maarten C

Het lettertype is: Bush script MT volgens Windhoos.

Ik had me het zó voorgesteld: het totale logo max 20mm in het vierkant.
als het kleiner kan (i.v.m. de leesbaarheid aan de overzijde van Het Kanaal);) graag; maar nogmaals: als dat niet lukt, laat weten wat voor jou nog te doen is.
Dan pas ik m'n Avatar wel aan...:D

Vanavond de brugraampjes schilderen... Ook dát wordt een klus...

Vanavond de brugraampjes schilderen... Ook dát wordt een klus...

Inderdaad Roel : Vergrootglas.. fijn penseeltje...

IK had de PE stukjes die rond de raampjes passen op voorhand al ge-airbrushed. Na de plaasting hoefde ik dan gelukkig slechts nog hier en daar een tikje bijverven. Ik ben benieuwd hoe jij die dingen mooi in het detail gaat schilderen zonder op het 'glas' te komen.

Groetjes,
Maarten C

Maarten, die bootjs zijn van Robbe toch?
Ik heb er net een gekocht om mee te gaan klooien.
Denk dat ik de bodem er uit haal en van lucifer houtjes wat in elkaar knutsel.
Nu even ruzie met Vista, mijn Oki scanner en drivers.
Druk aan het proberen weer het een en ander in te scannen...

@Maarten123

ook ik zou graag de kapiteins logo en Flottille logo willen hebben

Kan mijn forum logo (in Raw en Jpeg format aanwezig)gebruikt worden, of moet ik iets anders verzinnen ( de lijnen zijn misschien te fijn ?)

Update, 2 nieuwe logo's (zijn deze haalbaar ?)

Logo2.jpg
Bevalt mij ook goed

Logo3.jpg

Laatst bewerkt:
@ Joris,

Je kan mij de foto pb's of mailen, of hem misschien het beste hier posten.. ik denk dat anderen er ook wel wat aan kunnen hebben.

Ik heb me de voorbijde dagen rotgezocht naar een deftige foto en info over zo'n bootje. En dan vooral de binnenbekleding ervan, maar tevergeefs. Dus je zou me echt uit de nood kunnen helpen. Dan kan ik vanavond die bootjes een laatste keer schilderen (een tint grijzer, dit vond ik té zwart) en het vloertje erin leggen.

Ik ga het anders doen met de foto's.
Maak wel foto's van de pagina's.
Scanner wil niet echt mee werken...
Dus, nog even geduld. :-)

Mooi weer vandaag, dus zometeen de S-131 maar weer eens uitlaten.

Positie: 52°19'0.79"N, 6°20'50.67"O, vijver ten zuid-westen van Nieuw Heeten.

Op de railingen na is ze gereed... Moeten de mannen zich maar goed vasthouden!

Firsttimer: Beide logo'd kunnen goed, zo groot mogelijke jpg.

Klein maak niet uit (niet te natuurlijk) het probleem zit'm in het aanbrengen. Mijn logo bv bestaat uit een deel, een letter als " O A e P B" bevatten "eilandjes" Met het opbrengen van het masker, blijven die niet op hun plek, deze moet je handmatig met een mes puntje voorzichtig her plaatsen, hoe meer eilandjes hoe meer gepriegel. Als stel regel kun je zeggen dat een eilandje niet kleiner kan als 1 mm. Ovaal kan mits de oppervlakte gelijk is. Als ik al jullie logo's binnen heb ga ik eens kijken of ik ze goed kan omzetten, stuit ik op problemen dan meld ik me wel weer.

Vrijdag a.s. ga ik daar wat mee doen. Dus mail je ontwerpen / bestanden maar door.

Roel: Missie akkoord! wel voor het donker thuis hé.........filmpje maken???

Succes Roel! kijk uit naar de foto's/filmpjes. Nu is het hier aan het motregenen, maar ik hoop dat het opklaart, zodat ik ook nog kan gaan varen vandaag!

Eerst naar de modelbouwboer om bodempjes voor de bootjes te zoeken. Kan ik daar mee verder klooien als het weer niet opklaart.

Mailje met logo is verstuurd! Bedankt alweer Maarten F

Groet

Terug van een kalme patrouille... Geen bijzonderheden. Wél even het gisteren ingebouwde nevel-apparaat uitgeprobeerd. Perfect!

070320.jpg

Alleen buitenmotoren mét Lürssen-effect:
070303.jpg

Alleen buitenmotoren zonder Lürssen-effect. 't scheelt niet veel maar volgens mij ligt de boeg iets hoger. Snelheidsverschil is, áls het er al is, marginaal.
070304.jpg

Sfeerplaatje... Wachtend op de loods
070301.jpg

Voorschip
070306.jpg

Middenschip
070307.jpg

Achterschip
070308.jpg

Net ongeveer een kwart seconde na het commando "Vol gas!"
070302.jpg

En hier de eerste paar meters...
070315.jpg

Filmpjes: helaas! Ik heb een paar mooie, maar dat zijn MOV bestanden. Ik weet niet hoe je overzet naar Windows Movieplayer.

Laatst bewerkt:
797249b28bacc0c9a.jpg

797249b28bad0aea2.jpg

797249b28b79e38d3.jpg

797249b28b78b7c93.jpg

797249b28b7b3ee5f.jpg

Hier wat foto's van foto's (scanner nog niet aan de praat).
Kan even de foto van bootje met zicht op de bodem niet meer vinden.
Ga nog wel even zoeken.

@ Roel, ziet er goed uit!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Zet YouTube het zware bestand om in een lichter format?
Heb het nooit getest. Was al een tijdje van plan om de QuickTime full edition aan te schaffen. Dat zou dan voor deze niet nodig zijn...
Dan kan het vaarbeeld van de FL-8 met Lürssen Effekt tonen.

@Roel...
Mooie ploatjes hoor!!!! De rookpot is schitterend.

Laatst bewerkt:
Dank voor de tip, Snipe!
Na een heleboel geklik, nu dus twee filmpjes op Joeptjoep:

De eerste is start met alledrie de motoren vanuit stilstand.
Tip: ga nóóit met losse handjes op het achterdek van de S131 staan!
(de afdrukken van de gezichten van de schutters achter de 37mm zijn nu in de pantserplaat geperst...;) en de Bratwurst mit Sauerkraut ligt door het hele kombuis...

4jWtv0pVZeE[/media] - Schnellboot start

Tweede filmpje vaart de S131 op beide buitenmotoren; de reden is dat ik de middenmotor op een schuif heb staan die niet automatisch terugspringt.
Filmen én snel varen blijft een gevaarlijke combinatie, zeker als je gloednieuwe model rechtop jou (en de walkant) af komt stormen...

XzmrWHdxBS0[/media] - Schnellboot im Angriff!

De kwaliteit van beide filmpjes is natuurlijk diep droevig om dezelfde reden:
Ik voer met m'n vrienden! (in my bloody uppie dus...:nooo:
Kortom: er is een vacature voor óf een goeie cameraman, óf een geschikte Schnellbootschipper. Wie o wie? :help:

Roel, heb je/ zou je foto's kunnen plaatsen van de losse delen van je dek?
Dus hoe en waar heb je alles vast zitten.

Net nog foto's zitten kijken en kwam in mijn orgineel WWII Kriegsmarine boek een berg foto's tegen van de S-boot afdeling.
Grappig om te zien dat er foto's in staan die ook in nieuwe boeken staan alleen de foto's in het orginele Kriegsmarine boek zijn bewerkt... Achtergrond vervangen voor "open zee" foto's.
(maar dit is een beetje :offtopic:)

Roel, al vast bedankt! Mijn vraag is een beetje in het kader van o.a. de draden van af de brug naar voor en achter...

Dank voor de tip, Snipe!
Na een heleboel geklik, nu dus twee filmpjes op Joeptjoep:

De eerste is start met alledrie de motoren vanuit stilstand.
Tip: ga nóóit met losse handjes op het achterdek van de S131 staan!
(de afdrukken van de gezichten van de schutters achter de 37mm zijn nu in de pantserplaat geperst...;) en de Bratwurst mit Sauerkraut ligt door het hele kombuis...

[URL="
- Schnellboot start[/URL]

Geweldig!
Ik had dit effect ook al in mijn test bak hier met de drie motoren.
Kan niet wachten tot hij het water echt in kan!!!
Jammer dat het voor mij niet naast de deur is anders zou ik even komen filmen. :-)

Back