Bouwverslag Airwolf met geveerde retracts en details

• Topicstarter Topicstarter Helicrack
  • Startdatum Startdatum
H

Helicrack

Guest
Geachte leden,
ik heb onlangs een Airwolf body aangeschaft. 3 weken op moeten wachten maar de moeite waard. Ik heb m uit Japan, is dezelfde als van Align maar dan met een landingsgestel van hout. Dat is het enige mindere er aan. Volgens mij breekt de hele handel zo af als je te hard neerkomt met de heli.

Wat ik van plan ben is om een geveerd landingsgestel in te bouwen.
Deze bestaan wel maar alleen voor trex 600 airwolf. Dus dat is even zoeken nog waar ik het vandaan ga halen. Word dus vervolgd.

Ook een compleet lichtsysteem met landingslichten, bakenlichten en verschillende details als ruitenwissers op de vooruit (heeft de echte ook) etc komen in/op deze body

Het gaat er mij om om deze airwolf romp een mooier uiterlijk te geven, want hoe ie origineel is ,vind ik m niet zo heel mooi.

Dus heb ik de body opnieuw gespoten. Hij moet in mijn ogen mooi diep metallic zwart zijn. (Origineel is meer donker grijs).Hiervoor gebruikte ik Motip autolak. Eerst primer, dan de lak en afwerken met blanke lak.
Het afplakken was het meeste werk maar het resultaat mag er wezen.

De randen van het zwart/wit ga ik nog een beetje bijwerken want je hebt altijd, ondanks het afplakken, nog een beetje spuitnevel op het witte gedeelte

LUCHTINLATEN
De luchtinlaten aan de zijkant vind ik persoonlijk niet zo mooi want je kijkt als het ware in de body waar je de electronica, landingsgestelrods ziet zitten.

Dit heb ik opgelost met luidsprekergaas (afdekgaas op je autoluidspreker).
Dit heb ik zodanig gevormd dat het precies in de gaten past en verlijmd met montagekit. Je kunt wel er door heen kijken maar niet de storende onderdelen aan de binnenkant zien.

GUNS:
De guns aan de zijkant zijn origineel zwart en is van plastic.
Aangezien de guns in het echt van metaal zijn heb ik deze met metallic zilver verf opnieuw geverft.

RAMEN:
De originele ramen van de body zijn redelijk helder. Je kijkt ook door de ramen heen waar je dus de accu's ziet en het frame van de trex.
Ik heb transparant blauw stickerfolie gebruikt om de ramen donkerder te maken.
Ook de 'open' ramen op de body heb ik dicht gemaakt met 2 stukjes verpakkingsplastic en wederom afgeplakt met hetzelfde stickerfolie.

Hier onder de eerste foto's van het resultaat:
de rest word vervolgd!ben ik nog druk mee bezig!
dsc00013ee.jpg
,
vooraanzicht3.jpg
,
achteraanzicht.jpg
,
vooraanzichtw.jpg
,
zijkant.jpg
,
gunsu.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
retracts gevonden en besteld

Inmiddels de retracts gevonden. Deze zijn speciaal voor de 500 size airwolf gemaakt
Ik heb ze besteld dus wordt vervolgd...
retracts.jpg

Ziet er goed uit! Komt er ook een Trex600 in of heb je andere plannen? En wordt het dan nitro of elektro?
Het metalen landingsgestel ziet er ook mooi uit, alleen vind ik die zelfborgende moer wat groot, een wat slankere oplossing zou hem sprekender maken.

Succes met de bouw! :-D

He RBRCH,
Het is een trex 500 ESP(tandaandrijving) die er in komt.(zie foto's op achtergrond).
Het is een electro. 2 x zippy lightmax 2650 Mah. gyro GY 401, 9257 rudderservo, 3x DS510 voor de swash.
De retracts die je ziet zijn speciaal voor de 500 size airwolf gemaakt.
Idd de borgmoer ziet er beetje 'aanwezig' uit maar dat moet ik zien als ie er op zit. misschien valt t mee. Ik ben al blij dat ik dit setje gevonden heb (55 USD! voor 3 retracts! Tip voor andere airwolf piloten!)
Word vervolgd!

Update Airwolf.
lang moeten wachten op onderdelen.(de retracts zijn er nog steeds niet dus ik hoop van de week)

Wel heb ik het lichtsysteem binnen dus dat is nu ingebouwd. Er zit een schakeling bij het lichtsysteem zodat ik veschillende patronen heb .Bakenlicht(bovenop), knipperlicht(onderop en staart) etc.
De landingslichten worden apart geschakeld dmv een schakelaartje zodat deze lichten alleen aan gaan als het landingsgestel omlaag is.aangezien ik het landingsgestel nog niet binnen heb kan ik dit dus niet monteren, maar de LEDs heb ik dus wel al gemonteerd. Het schakelingetje en de losse draden nog niet vast gezet in de body want dat gebeurt als het frame van de trex 500 word geplaatst, dan kan ik t netjes wegwerken cq vastzetten.
zie hier de foto's:
lichtdraden.jpg
,
lichtonder.jpg
,
landingslichtaan.jpg
,
landinglichtzijkant.jpg
,
totaalm.jpg

Volgende projectje zijn de raketwerpers onder de airwolf.
De originele in de verpakking zijn van heel dun plastic waar de verf afvalt zodra je het ook maar oppakt.
Gelijk in de prullebak gelazerd dus en ijzerdraad, alumininium pijpjes en profielen gehaald.
Hier heb ik de raketlanceerders van gemaakt dmv zagen, spuiten en lijmen Nog niet helemaal af maar dat komt in een later stadium.
onderdelen.jpg
,
raket.jpg
.

nu maar weer wachten op de rest van de onderdelen

gestopt met verslag

ik ben gestopt met het verslag op deze site.
op Helifreak.com is het volledige verslag te lezen bij; helicopter support- scalehelicopters-superairwolf.
het is de moeite waard geloof me

Back