Bouwverslag Amati Arno XI Ferrari

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door ducharry, 15 jan 2010.

  1. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.993
    Locatie:
    Zwolle region
    Dat propje heeft flink wat spoed! Theoretisch bereik je daarmee SAW snelheden... Ben erg benieuwd naar je volgende project en als je nog wat suggesties wilt, stuur maar een PB :)

    Groet
     
  2. ducharry

    ducharry

    Lid geworden:
    8 aug 2007
    Berichten:
    675
    Locatie:
    IJsselstein
    Moet je nagaan dat het de orginele prop is uit de kit:)


    Thanks Gonard
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2010
  3. ducharry

    ducharry

    Lid geworden:
    8 aug 2007
    Berichten:
    675
    Locatie:
    IJsselstein
    De schroefas eronder gezet.
    De orginele stalen as zat niet meer bij de kit.
    Handig opgelost: een rietje die bij de kleine pakjes frisdrank zitten, was DE oplossing.

    [​IMG]

    Hihi...niemand ziet het verschil:)

    De kabels voor de bediening van het roer doorgevoerd.
    Ging niet makkelijk, maar ze zitten;)

    [​IMG]

    [​IMG]


    Nu hoef ik nog maar 1 ding te doen;
    Dat is het hittewerende touw om de uitlaten te wikkelen.
    Volgens mij gaat dat niet makkelijk worden, maar ik zie wel. Tot nu toe dacht ik dat niks zou gaan, maar dat viel dus wel mee.
     
  4. ducharry

    ducharry

    Lid geworden:
    8 aug 2007
    Berichten:
    675
    Locatie:
    IJsselstein
    Dat met dat touw om de uitlaten is dus niet echt gelukt.
    Ik heb de uitlaten opnieuw moeten schuren en spuiten.
    De reden van het niet lukken:

    De chromeverf die er inmiddels nu 4 maanden opzit, ging er met het wikkelen van het draad zomaar af. Ook het eerste aanhechtingspunt met secondenlijm ging niet goed. Lijm hield niet op de chromeverf.

    Ik ben er maar mee opgehouden en de uitlaten liggen weer op zolder aan de kleerhanger te drogen:)

    Saillant detail......bij de laatste stap, de eerste tegenslag...:)

    Ik kan ermee leven:)

    Ik kom nog weleens een alternatief tegen voor dat hittewerende materiaal om de uitlaat.

    Als de uitlaten echt uitgedroogd zijn, ga ik er een eind fotoserie en eindverhaal van de bouw van maken.
    Zeg maar een soort uittreksel van de 7 maanden dat ik ermee bezig ben geweest.

    In ieder geval bedankt voor jullie reactie's en tips en de 12383 bezoeken die ik op het bouwverslag mocht ontvangen.

    Voor nu: IK GROET JULLIE ALLEN!
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2010
  5. ducharry

    ducharry

    Lid geworden:
    8 aug 2007
    Berichten:
    675
    Locatie:
    IJsselstein
    Hij is nu echt af!!!!

    Een aantal fotootjes van het eindresultaat:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nogmaals, bedankt voor alle tips, hulp en aanmoedigingen.

    Rest mij alleen nog het beloofde uittreksel neer te kalken op deze topic van mijn ervaringen.
    Dit ga ik doen als ikeven de tijd heb, om er goed voor te gaan zitten.

    Adieu en tot ziens bij het volgende bouwverslag!

    Met vriendelijke groeten,
    Harry
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2010
  6. freekt

    freekt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 mrt 2008
    Berichten:
    1.325
    Locatie:
    Den Haag
    Nou Harry, gefeliciteerd met het resultaat, ziet er fantastisch uit! Toch jammer dat ie niet RC is, had hem graag over het water ziet knallen, maar begrijp je afweging wel.

    Gr,
    Freek
     
  7. ducharry

    ducharry

    Lid geworden:
    8 aug 2007
    Berichten:
    675
    Locatie:
    IJsselstein
    Bedankt Freek, het was het mijn werkje wel zeg.....:)
     
  8. ducharry

    ducharry

    Lid geworden:
    8 aug 2007
    Berichten:
    675
    Locatie:
    IJsselstein
    Zoals beloofd zou ik nog even mijn ervaringen over deze kit beschrijven.

    Toen ik de kit via de post binnenkreeg, was ik aangenaam verrast over de kwaliteit van de kit.
    Mooi dik hout ( 3mm), goede gedetaileerde resin pasts en vacuform delen.

    Het werken met hout was voor mij de eerste keer. Door de kwaliteit van het materiaal ben ik niet echt problemen tegengekomen. Het hout laat zich goed bewerken.
    Zorg ervoor dat je bij het lakken van de romp de eerste paar lagen goed doorschuurt. Had ik de eerste keer niet gedaan, maar dat is allemaal goedgekomen. Als je doorschuurt worden de eindlagen gladder. Je ziet dan niet meer de naadjes tussen de plankjes in.

    Bij het spuiten van de losse resin delen het volgende:
    Vergeet nooit de kunststof primer te gebruiken. De kleurlak heeft absoluut geen hechting als je de primer niet gebruikt.
    De chromelak die ik gebruikte is mooi, maar wat een zooi om te gebruiken. Na een aantal dagn drogen, "mat" de lak helemaal uit op het moment dat je de chromelaag aanraakt.
    Minstens een 2 weken laten drogen/uitharden, dan werkt het enigzins.
    Eindresultaat van de materialen die je chrome hebt gespoten is wel mooi.

    De romp is van vacuform materiaal gemaakt en goed te bewerken.
    Het plamuren van de romp gaat goed. De "inlaathobbels" bijvoorbeeld kan je mooi glad wegwerken met putty.
    De romp bestaat uit een voor en een achterkant die je samenvoegt met 2 tussenstukjes van resin. De pasvorm is echt goed te noemen.....NOT.......
    Heel veel putty erop gesmeerd en bij het drogen van de epoxy de romp op de hydro leggen voor de pasvorm. Er zitten totaal 2 tubes putty op de romp, voordat ik de romp glad had.
    Na het primen is de romp goed te spuiten.
    In totaal zitten er iets van 7 lagen lak op de romp.
    Alle details erop gezet.
    Het vreselijke mooie stuur en dashboard maken de hydro helemaal af.
    Het voorruitje erop geplakt. Die had ik eerst voorgevormd in een bak met heet water.
    De ruit komt iets hellend naar achter en zonder voorvormen is dat wel heel moeilijk.

    De sluitingen maken ging perfect.
    Waar ze bij Amati ook aangedacht hebben, dat er natuurlijk onderdeeltjes weg springen, dus ze hebben extra onderdeeltjes meegeleverd.

    Ik heb tijdens de bouw geen echte problemen gekend en dat bewijst de kwaliteit van de kit.
    Zoals gezegd is dit de eerste keer met hout werken, voor mij.

    Amati: een dikke 10!!!!
     

Deel Deze Pagina