Vanavond was het zover, de voordeur bel ging en daar werd een pakketje bezorgd.
Het was niet zo een heel groot pakket. De afzender die op de doos het pakket stond klopt wel, met waar ik op aan het wachten was.
In een ander draadje had ik al vermeldt, dat ik hem besteld had. Het idee van dit model is om bij de rustigere avonden ook een leuke zwever te hebben. Het wordt wel een electro uitvoering, hiervoor heb ik bewust gekozen. Dit vind ik makkelijk bij de rustige avonden. Even accu koppelen en snel de lucht in.
De verzendverpakking verwijdert.
Het doosje meet zich maar 82cm lang. Daarin zit een model opgevouwen met een spanwijdte van 270cm en een lengte van ~140cm. Het oogt heel raar, zo een klein doosje en er moet zo een model uit gaan komen.
De doos geopend en alles eens uitgepakt. Alles is netjes verpakt en zonder schade aangekomen.
De bootromp is zeer netjes. Kan geen luchtbellen vinden (nog niet tegen het licht gehouden).
De vleugel heeft een ligger, waarbij boven en onder een strook carbon is mee gelijmd.
Tussen schuim en beplanking zit ook glasmat over de gehele vleugel. Bij controle buiten vleugels wel geconstateerd dat bij de ene helft de achterlijst iets naar boven gebogen is. Bij de andere iets naar beneden. Dit moet ik kijken of het met schuren te corrigeren is. Maar veel schuren kan niet, want de achterlijst is al dun.
Wat te doen?!
Het motortje is onderweg, was al besteld. Is maar een 80grams motortje. Het hoeft geen hotliner te worden.
Regelaar/accu is al in huis. Servo's moet ik nog inkopen. Hiermee heb ik gewacht totdat het model in huis was, zodat ik de vleugel dikte kon nameten en ik geschikte servo's kan aanschaffen om netjes in te bouwen.
Ik begin als eerste met de romp. Ben bezig met het lezen van een bouwverslag op een buitenlandsforum. Waarbij geconstateerd is dat de overgang van bootromp naar buis te zwak is. Het deel van de bootromp is alleen GFK wat hier zit. Door de lange buis, werkt dit als een hefboom, waardoor de krachten op de bootromp groot zijn. Overal adviseren ze om dit te verstevigen. Dus daarmee ga ik beginnen, kom daar nu makkelijk bij.
Wat daarna, eerst maar eens alles wegen en hier delen. Dan heeft iedereen een idee wat het model weegt in losse onderdelen. En waar het uiteindelijk op uitkomt.
Het zal geen dagelijks verslag worden. Maar tracht het goed bij te houden.
Het was niet zo een heel groot pakket. De afzender die op de doos het pakket stond klopt wel, met waar ik op aan het wachten was.
In een ander draadje had ik al vermeldt, dat ik hem besteld had. Het idee van dit model is om bij de rustigere avonden ook een leuke zwever te hebben. Het wordt wel een electro uitvoering, hiervoor heb ik bewust gekozen. Dit vind ik makkelijk bij de rustige avonden. Even accu koppelen en snel de lucht in.
De verzendverpakking verwijdert.
Het doosje meet zich maar 82cm lang. Daarin zit een model opgevouwen met een spanwijdte van 270cm en een lengte van ~140cm. Het oogt heel raar, zo een klein doosje en er moet zo een model uit gaan komen.
De doos geopend en alles eens uitgepakt. Alles is netjes verpakt en zonder schade aangekomen.
De bootromp is zeer netjes. Kan geen luchtbellen vinden (nog niet tegen het licht gehouden).
De vleugel heeft een ligger, waarbij boven en onder een strook carbon is mee gelijmd.
Tussen schuim en beplanking zit ook glasmat over de gehele vleugel. Bij controle buiten vleugels wel geconstateerd dat bij de ene helft de achterlijst iets naar boven gebogen is. Bij de andere iets naar beneden. Dit moet ik kijken of het met schuren te corrigeren is. Maar veel schuren kan niet, want de achterlijst is al dun.
Wat te doen?!
Het motortje is onderweg, was al besteld. Is maar een 80grams motortje. Het hoeft geen hotliner te worden.
Regelaar/accu is al in huis. Servo's moet ik nog inkopen. Hiermee heb ik gewacht totdat het model in huis was, zodat ik de vleugel dikte kon nameten en ik geschikte servo's kan aanschaffen om netjes in te bouwen.
Ik begin als eerste met de romp. Ben bezig met het lezen van een bouwverslag op een buitenlandsforum. Waarbij geconstateerd is dat de overgang van bootromp naar buis te zwak is. Het deel van de bootromp is alleen GFK wat hier zit. Door de lange buis, werkt dit als een hefboom, waardoor de krachten op de bootromp groot zijn. Overal adviseren ze om dit te verstevigen. Dus daarmee ga ik beginnen, kom daar nu makkelijk bij.
Wat daarna, eerst maar eens alles wegen en hier delen. Dan heeft iedereen een idee wat het model weegt in losse onderdelen. En waar het uiteindelijk op uitkomt.
Het zal geen dagelijks verslag worden. Maar tracht het goed bij te houden.