[Bouwverslag] Associated TC5 Factory Team

Alle TC5's maken gebruik van metrische schroeven.

Ik heb geen Amerikaanse maat schroevendraaiers gebruikt tijdens de bouw.
 
Iemand vroeg mij foto's te maken van de veranderingen die ik gemaakt heb aan mijn TC-5.
Nu ben ik zelf er krities en heb er dus wel wat dingetjes aan veranderd. Sommigen ook voor het oog.

IMG_0059~0.JPG


IMG_0058~0.JPG


IMG_0060.JPG


IMG_0061.JPG


IMG_0062.JPG


Nu wachten op mooi weer, al bijna een maand is het iedere zondag slecht weer!

Groet Robert
 
Wordt er tegenwoordig op 5 cellen gereden? Want ik zie het vaker voorkomen op foto's dat ik een cel 'mis'... Wat is de reden hiervoor?
 
Wordt er tegenwoordig op 5 cellen gereden? Want ik zie het vaker voorkomen op foto's dat ik een cel 'mis'... Wat is de reden hiervoor?

Minder slijtage aan de onderdelen omdat er minder kracht op alles word gezet.
En het weegt weer een pakje minder voor een hogere bochtensnelheid.

Zie ik nog iets over het hoofd?
 
Klopt,

Bij Modified klapte de borstelmotoren om de haverklap uitelkaar. Gewoonweg omdat de cellen bleven evalueren, en steeds meer vermogen kregen. De motoren en elektronica begonnen hun limiet te bereiken. Daarom is er gekozen om op minder spanning te gaan rijden op nationaal en internationaal niveau. Om de elektronica te ontzien, en om het racen gewoon weer racen te maken, inplaats van zorgen dat je spullen heel blijven.

Wat Steven zegt klopt zeker ook, de auto rolt meer in de bochten. We zijn er qua rondetijden nauwelijks op achteruit, en soms zelfs op vooruit gegaan.

That's Why!

Groet Robert
 
Laatst bewerkt:
Dit is in NL al een tijdje zo hoor... Al sinds vorig seizoen rijden we al op 5cellen...

Car looks great Robert... Weer fijne dingen mee gedaan... Mooie pit-towel ook hehe...

Joost.
 
Heb me ook een besteld!

Wel jammer dat er geen alu fusses voor te krijgen zijn,(en alu aftermarket spul of zulks) zover ik gezien heb....
 
De vraag is natuurlijk of je het wilt.
Ik zelf ben er niet zo'n fan van, en vindt dat de huidige gekozen alu delen goed genoeg zijn. Alu raakt alleen maar krom, zeker als je straks snoeihard gaat met deze racewagen :mrgreen:

Groet Robert
 
Alu krijgt een kromming (eventueel) na een crash, waardoor je urenlang naar een oplossing voor een slecht handelende auto kan zoeken en het uiteindelijk in de tweak van het alu stuk zit. Bovendien is het duurder om te vervangen en iets zwaarder.
 
Tja, zo ha dik er nog niet eens naar gekeken..
De kans bij mij als noob zit e rnog wel in dat ik een keer de muur raak op een meer dan gemiddelde snelheid straks in mijn race leer curve ;)
 
Helemaal met potlood slijper eens.

Sterker nog, ik ben nu ook aan het proberen om Koolstof Pivot pins te maken. Deze breken indoor natuurlijk om de haverklap, maar outdoor wil ik het nog wel proberen.
Vergelijk dit met Alu.
Ik rij liever een plastic deel stuk, vervang het voor een paar euro, dan dat ik mijn alu ding krom rij, en niet weet waar het probleem zit, en uiteindelijk nog meer geld kwijt ben!

Groet Robert
 
Ligt er aan wat voor motor ik rijdt, en wat voor baan... Afgelopen wedstrijd op gouda was dat 70 om 33, met een 19T, maar rijdt ik daar 4.5T zit ik op 87 om 25 tands....

Groet Robert
 
Alu krijgt een kromming (eventueel) na een crash, waardoor je urenlang naar een oplossing voor een slecht handelende auto kan zoeken en het uiteindelijk in de tweak van het alu stuk zit. Bovendien is het duurder om te vervangen en iets zwaarder.

Ik blijf erbij dat plastic op lange duur beter is dan alu.
Het buigt namelijk (bijna) altijd terug na een crash, alhoewel alu iets stugger is waardoor de auto beter op de weg ligt.
 
Back
Top