Bouwverslag Basic Jolle

Hallo,

Ik ben bezig met het bouwen van een Basic Jolle.
De vorderingen ben ik van plan hier te "showen":cool:
Hier alvast wat foto's:
photo.jsp

photo.jsp

photo.jsp

Groet,

Sander

tof project

bij mijn weten staat er al een bouwverslag van een basic jolle op het forum

He Sander,

leuk dat je er aan begonnen bent!

Heb je al wat electronica ingeslagen?

Ga je hem nou met swing rig of gewoon rig uitvoeren?

Ondertussen al weer iets verder:celebrate::
Binnenkant ge-epoxyd/epoxyeerd of wat het ook mag zijn :D
p2234290.jpg

Kuipje vastgezet:
img3207.jpg

Roerblad vastgezet:
img3209n.jpg

Roerkoker vast:
img3223.jpg

Nogmaals roerkoker:
p2234283.jpg

En nog een keer het roerblad:
p2234296.jpg

Groet,

Sander

jep, hep een 4-kanaals zender gedaan en die ene high-torque servo voor het zeil. Ik denk dat ik hem met swing-rigg gewoon ga doen, is makkelijker met vervoeren.

Sander,

even of-topic

Wanneer je de foto's verkleint voordat je ze upload, gaat het ophalen hier op de site veel sneller.
Je foto's worden hier toch maximaal 640 (x640) afgedrukt, dus veel groter uploaden heeft niet veel zin.
Je kunt dan wel op de foto klikken om een grotere te zien, maar ik weet niet of veel mensen dat doen.

In ieder geval,

succes met de bouw van je BJ.
Hopelijk wordt het mooi zeilweer.

Wim

Ik denk dat het niet slim is om de buitenkant van de romp met plamuur vol te smeren. Het is handiger/sterker/lichter als je dit met epoxy doet, evt met glasvezelmat. Voor de kleine oneffenheden die dan nog overblijven kan je altijd nog een beetje plamuur gebruiken.

Maar epoxy schuurt zo rot...

Het idee van plamuur is dat je het erop smeert en dan alles weer wegschuurt, alleen in de gaatjes en spleetjes zit nu plamuur. Dan voegt het wel weinig gewicht toe. Alleen het hout zelf is al vrij strak en de ronding kan je flink schuren zodat het vanzelf wel goed wordt. Je kan op sommige plaatsen wel plamuur gebruiken, maar zorg dat je ook weer veel wegschuurd, want als je het verft dan blijf je anders de plamuur 'bobbels' zien. Maar goed, ik zou dus de romp helemaal niet plamuren, of in ieder geval niet de onderwaterlijn, want dat kan je zonder plamuur ook wel strak krijgen.

hallo

G4 gebruiken
dat is een soort vernis en het wordt loei hart maar wel glad

anders zoeken op het forum naar G4

groetjes raf

Wanneer je de foto's verkleint voordat je ze upload, gaat het ophalen hier op de site veel sneller.
Je foto's worden hier toch maximaal 640 (x640) afgedrukt, dus veel groter uploaden heeft niet veel zin.

Wim

Okee, zal er voortaan op letten.:cool:

En ik kan best wel een stuk eraf schuren om hem strak te maken want, ik weet niet of iemand het al heeft gezien, maar ik bouw hem van 3mm triplex:twisted:

Groet,

Sander

Back