Bouwverslag BB Zwarte Zee #486 met houten romp

Ruud, het is misschien verstandig bij het lijmen van de latten dit om en om te doen in verband met krom trekken van de romp.
ik zou ook even alles van het dek verwijderen zo ver dit kan.
als alle latjes erop zitten wordt het schuren, daarna kun je de binnenkant behandelen met watervaste lijm of epoxy.
in Wormerveer op het Noorder veld zit een shop, mister Boat, welke epoxy verkoopt.
veel succes verder.
groet Piet

Ja hoor Piet, om en om.

Dat had ik al eerder gelezen op dit forum dat dat erg belangrijk is.
En bedankt voor de tip over de epoxy. Ik was al aan het bedenken of zoiets zou moeten omdat de latjes erg dun zijn.
Dus om stevigheid maar ook wat body te krijgen voor het glad schuren.

Ik ga eens even kijken bij Mister Boat.

Inmiddels is de romp beplankt en zit de eerste laag plamuur er op!

Voor mij een mijlpaal in ieder geval, een eerder houten boot project was op dit punt allang beëindigd...

De patrijspoorten zijn geboord, en er is al een boel geschuurd.

Ik merk wel dat nu het schip vorm begint te krijgen, het ook meer gaat leven. Het wordt echt een beetje 'mijn ding'.

Durf niet te diep te schuren nog, bang om door de dunne latjes heen te schuren.
Maar aan de andere kant, alles waar het nu nog wit is, zit ik nog niet eens op de latjes. We kunnen nog eventjes dus.

Op dit moment zijn de plekken waar deuken zitten nog wel goed te zien, omdat de plamuur daar nog niet geraakt wordt door het schuurpapier.
Maar ik kan me voorstellen dat er straks een moment komt dat ik het met een iets andere kleur spuitplamuur of primer een laagje ga geven.
En dan zie je na het schuren natuurlijk nog beter waar de deuken zitten lijkt me.

Genoeg geschreven, tijd voor de foto.

IMG_0965.jpeg

Inmiddels is de romp beplankt en zit de eerste laag plamuur er op!

Voor mij een mijlpaal in ieder geval, een eerder houten boot project was op dit punt allang beëindigd...

De patrijspoorten zijn geboord, en er is al een boel geschuurd.

Ik merk wel dat nu het schip vorm begint te krijgen, het ook meer gaat leven. Het wordt echt een beetje 'mijn ding'.

Durf niet te diep te schuren nog, bang om door de dunne latjes heen te schuren.
Maar aan de andere kant, alles waar het nu nog wit is, zit ik nog niet eens op de latjes. We kunnen nog eventjes dus.

Op dit moment zijn de plekken waar deuken zitten nog wel goed te zien, omdat de plamuur daar nog niet geraakt wordt door het schuurpapier.
Maar ik kan me voorstellen dat er straks een moment komt dat ik het met een iets andere kleur spuitplamuur of primer een laagje ga geven.
En dan zie je na het schuren natuurlijk nog beter waar de deuken zitten lijkt me.

Genoeg geschreven, tijd voor de foto.

Bekijk bijlage 467951

Een heel dun vleugje goedkope zwarte verf over dat witte , met spuitbus,dat deden wij in de spuiterij ook , kun je exact zien waar er nog iets aan mankeerde.
Maar ziet er goed uit

Back