Bouwverslag bettoningsvaartuig Breeveertien 1:50

Hey Jan,

Dat heb je weer keurig gemaakt!
Weet jij wat de functie is van de dubbele cabine van de kraan?
Die buizen zijn denk ik ook voor de bescherming van de verschansing en de ontluchters.

Veel succes met de verdere bouw!

Mvg. Coen

Ik weet niet waar je het vandaan haalt, maar deze precisie, perfectie, wat je alleen bereikt met veel ervaring en geduld, vind je meest bij oudere mensen.

En zo oud ben je niet, geweldig!

Mvg,

Pascal.

@ Coen,
De dubbele cabine zit erop om aan beide zijdes van het schip de boeien uit het water te hijsen met goed zicht. Als je bijvoorbeeld rechts van de arm zit heb je links een grote dode hoek.

Jan, je snelheid blijft me verbazen maar je bouwt heel netjes!

Gr robin

Bedankt voor de reacties.

@Coen,

Bedankt voor het compliment, en ik denk dat Koen al antwoord heeft gegeven op de vraag van de dubbele cabine. Was voor mij eerst ook een raadsel.

@Brecht, bedankt.

@Neptunes, Bedankt. Het schilderwerk was nog niet afgewerkt. Komt wel in orde.

@Paul, U ook bedankt. Het schip heeft inderdaad ook een vreemde verhouding met de brug en romp. Maar ben er inmiddels al aardig aan gewend.

@Pascal, Ook van u kant bedankt voor u reactie. Ook ik leer van ieder schip. Elk schip gaat weer net een stapje verder, om mijn streefpunten te halen.

@Paul, Bedankt!

@Koentjuh, bedankt he!

@Robin,En ook u hartelijk bedankt voor de reactie. Uitleg voor de kraan is ook helder.

Jan

Beting op achterschip Breeveertien

De beting achterop het achterschip van de Breeveertien maakte het mogelijk om lichtschepen te kunnen verslepen. De Nederlandse lichtschepen waren namelijk niet voorzien van een eigen voortstuwingsinstallatie.

@Johan,

Bedankt voor de info, dit wist ik nog niet, ik had gedacht dat het was om bijv. plezierjachten te slepen die in nood waren.

Update:

Het voordek zit erin, en is bijna zo goed als klaar, alleen moet er nog een mooie messing voormast op.

34rfxid.jpg

Ankerlier, er moet alleen nog even een stuk orgineel ketting.
Daarom heb ik hem ook nog niet vast gezet.

33yp5ig.jpg

Brandslang kasten, en bolders in aanbouw.

ra4z7p.jpg

Kontje is ook zo goed al klaar.

15nrs61.jpg

Romp ook een frisse kleur van binnen gegeven.

2v0k35x.jpg

Nu rustig alles afwerken, en maar eens de bovenbouw er bij halen, en daar mee aan de slag gaan.

Op naar de volgende update,

15otdl3.jpg

Jan

Gang is bijna alles

Ziet er mooi gedetailleerd uit, wat een bouwsnelheid en toch mooi, ik doe je het niet na.
Trouwens, de boot heeft ook de sokken erin!
grt
Hawser

Back