Bouwverslag binnenvaartschip M.S Eurotrans Delfzijl

Nou ben ik van plan om 2 de zelfde regelaars met bec te kopen, maar kan dit wel op 1 ontvanger?
Indien je twee dezelfde regelaars koopt kun je meestal ze gewoon alle twee aansluiten op je ontvanger, en levert het (meestal) geen problemen op.
Ik gebruik zelf 4 regelaars met BEC op één ontvanger, en tot nu toe geen problemen gehad.

@Armando

Dat levert geen problemen?

@Adam

Van welk merk heb jij de regelaars? Als ik vragen mag. En hoe kom je er achter dat er niets fout gaat ?

En alvast voor de bedankt voor de informatie allemaal!

Gr Woujaco

Misschien dat ik kan helpen.

Ik heb immers ook 2 hoofdmotoren en 4 regelaars in me schip staan.
Je haalt bij een van de regelaars het rode draadje (zoals al vermeld) weg. Dit omdat je regelaar de voeding van je accu doorspeeld naar je ontvanger en die weer door naar servo's e.d. En van 2 is niet nodig. Dit kan geen probleem zijn waarneer ja alles orgineel laat maar soms ook wel. Meestal is het wel zo dat 2 dezelfde geen probleem moet zijn.

Nog beter is om de stroom (6V) naar je ontvanger via een aparte kabel te laten lopen. ivm met storing soms

Maar goed, net wat de rest ook zegt. de een kan er tegen en de ander niet waarneer je dit rode kabeltje niet weghaalt.

Ik heb dus een aparte voeding op de ontvanger en bij geen van me regelaars zit het rode draadje in de ontvanger en dit werkt goed. Want de regelaars ontvangen stroom van de accu en de ontvanger via een aparte.

Hoop dat je er een beetje uitkomt

@stephan

Bedankt, voor alles.

En wat is eigenlijk handiger om het draadje er uit te halen bij de regelaar voor de boegschroef (6v) of van de regelaar van de hoofd motor(12v)

Gr Woujaco

Ik heb mij laten vertellen dat het beter is om het bij allebij te doen waarneer je een aparte voeding aanmaakt voor je ontvanger.
Bij mij zit daar zo'n slot in waar ik die op kan zetten, zelfde stekker als regelaar/servo

Heb je zoiets niet bij je zender gehad?

Ik heb een 6V accu hiervoor genomen omdat ik ook direct mijn lampen hierop heb aangesloten

Mja maak je geen aparte voeding dan maakt het volgens mij niet uit uit welke je hem haalt. Als de voeding maar via 1 regelaar loopt. Dat is dan het belangrijkste.

Van welk merk heb jij de regelaars?
En hoe kom je er achter dat er niets fout gaat ?
Ik heb mijn regelaars gekocht bij Modellbau-Regler.de
En hoe ik gemerkt heb dat er niets fout ging?
Gewoon geprobeerd :cool:

En wat is eigenlijk handiger om het draadje er uit te halen bij de regelaar voor de boegschroef (6v) of van de regelaar van de hoofd motor(12v)
Handigst is om het draadje van de regelaar met de lichtste BEC er uit te halen.
Als deze het zelfde zijn zou ik de plus van de 6V regelaar er uit halen, omdat je bij 12V maar het halve amperage gebruikt, en je hoogstwaarschijnlijk minder kritisch zult zijn bij een lager accu spanning.

@stephan en adam

Alweer hartstikke bedankt voor de hulp heren.

Nou maar wachten op een telefoontje dat mijn balsa er is en dan kan ik weer verder.

Gr woujaco

Hier weer een update

Ik ben begonnen met het be plankken van de romp

dsc0154dy.jpg

dsc0155f.jpg

Gr, Woujaco

Hallo,

allebei de kanten tegelijk dicht maken, das herkenbaar.

Een vraagje, loopt jouw dek achterop niet omhoog? of is dit een vertekend beeld. Vanuit het gangboor gezien dan, omhooglopend naar de spiegel (achterkant kont, dat platte)

Ben wel nieuwschierig, heb je ook al iets van de kop?

@stephan

Ja het loopt een beetje scheef maar voor het grootste deel is het de reling die scheef omhoog loopt maar dat komt er nog op met wat ander hout
Weet iemand wat ik daar het beste voor kan gebruiken?

Ja en de voorkant vond ik niet zo geslaagd dus die hyeb ik afgebroken en die moet ik nog op nieuw maken

Gr, Wouter

Hoi Wouter,

is het een idee omdat met 1 of 2 mm berke te doen, mooi buigzaam en redelijk stevig op zichzelf. Zover ik weet heeft iedere modelbouw winkel dat wel. Je lijmt ze toch tegen de bolderkasten aan neem ik aan. dan heb je gelijk je steun en anders hier en daar een spant. Als je alles behandeld en in de epoxy zet, is alles mooi stevig.

Zo heb ik ook al een stuurhut door de woning laten vliegen, deze was niet mooi, en recht. had met een geodriehoek alles afgetekend, maar dit ding bleek niet haaks. Ik heb dus ook een nieuwe gemaakt. Met wel een beter resultaat.

mooi hoor..

Hoi Wouter..

Dat gaat er al goed uitzien..
De Eurotrans zie ik regelmatig..Ik vaar er wekelijks..en komen vaak door Groningen.. Misschien dat je ons dan wel ook eens gezien hebt..De "Synthese2" een tanker met een oranje boeiing..
Als ik de Eurotrans weer zie , zal ik proberen er een paar foto's van te maken..
Ze hebben trouwens ook assistentie verleend toen wij betrokken waren bij een fataal ongeluk met een speedboot..vlakbij Grou..
Maar..ga vooral zo door met je mooie schip... Ik doe dat met mijn schip..de Synthese2
Groet Fans..

Hoi Wouter,

Mijn oom en tante hebben er een keer een week (halfjaar geleden ofzo) opgevaren (ingehuurd)
en hebben ook een foto van me neef die in de stuurhut zit. Mocht je die nog willen hebben zodat je kan zien hoe het daar binnen uit ziet, dan moet je het maar zeggen. Je bent nog niet zover maar dan weet je ervan en misschien heb je er wat aan.

Zei al tegen hun dat ik iemand kon die hem aan het bouwen was. Ze wilde mij de foto dan wel geven als je er wat aan had.

@Frenske

Ligt u dan bij het Aardolie Opslag Noord aan het van Starkenbogh. Of vaart u wel eens door het van Starkenborgh kanaal want ik fiets altijd over de Noordzeebrug en dan kijk ik altijd even naar de bootjes die voor bij komen. En foto's zijn altijd welkom.

@Stephan

Ik ben wel geïnteresseerd in foto's van de stuurhut, ik had er een gevonden maar daar kon ik niet zo veel op zien en andere foto zijn ook welkom :D

Gr Woujaco

Hi Wouter..
Als eerste zou ik het leuk vinden als je me jij en je noemt..gewoon Frans.. voel me anders zo oud..haha..
Maar wij varen vast op Moerdijk>Dörpen.. Dus door van Starkenburg kanaal en prinses Margriet kanaal..
We varen dus regelmatig langs en door Groningen..dan lingsaf naar Delfzijl..
Groet Frans..

Hallo,
Ik vaar als matroos op de Eurotrans. Volgensmij heb ik jou wel eens achter het schip zien staan in westerbroek. Als je foto's nodig hebt voor de bouw dan moet je maar een gil geven dan maak ik ze. Ook als je vragen hebt kan ik ze mischien wel beantwoorden. Het kan even duren voordat ik reageer want ik moet na de kerst weer eveen aan boord maar ik zal het forum in de gaten blijven houden. Je kan ook e-mailen naar langeland@hotmail.com
Gr Robert

Als ik van de week weer thuis ben, dan zal ik je de foto sturen die ik al eerder zei.

Me oom en tante hebben ook een kerstkaart van hun gehad. Varend op het ijselmeer van bovenaf genomen. Ziet er heel mooi uit. Die scan ik je ook wel in.

@robert

Welkom op dit forum.
Ik heb wat vragen naar je hotmail gestuurd.

p.s hoe ben je er achter gekomen dat ik de Eurotrans aan het na bouwen ben.

@stephan

oke ik wacht weer af op de foto's;)

Mvg,

Woujaco

Woujaco
Als je op google MS Eurotrans intypt dan krijg je zo veel pagina's en ik ben met toeval op dit forum gekomen. Ik vaar al since mijn 14e op de eurotrans mee in de vakantie's enzo en since afgelopen maart ben ik in dienst en doe mijn opleiding op het schip. Ik ben op de eurotrans terecht gekomen omdat ik moest stage lopen op het vmbo en omdat Dhr G.Schram mijn overbuurman is ben ik eens naar hem toe gestapt. Ik hoop je te kunnen helpen.
Gr Robert

Back