Bouwverslag Bugatti 100 P

• Topicstarter Topicstarter WV
  • Startdatum Startdatum
Even aan het googelen geweest op "Bugatti 100P". Kwam een paar aardige plaatjes tegen.

Fantastische lijnen
produit-SK07-1.jpg

flaps.jpg

De 100P had splitflaps voor:
- extra lift
- minder weerstand (speedvlucht)
- remmen
- duikvlucht
en nog een paar functies alle gestuurd door oa snelheid en motorvacuum.

Wel razend interessant, maar ja hoe maak/bestuur je dat in RC?

Nu de ME-262 weer terug in de koelkast is (eerst maar eens zien hoe EDF bevalt met de YAK 23), kom ik toch weer terecht bij deze fantastische kist.
Ter voorbereiding op de aanschaf van de shortkit eerst maar eens de "rc-pilot" waarin dit model beschreven staat besteld via www.rcpilot-online.com. Gewoon met Paypal betalen en geen verzendkosten :) , dus dat zit iig goed.

ik vind het een superlelijk toestel als ik heel eerlijk ben, maar smaken verschillen gelukkig nog tegenwoordig :wink:

Danny schreef:
ik vind het een superlelijk toestel
Dat weten we dan ook weer . . . (Rolling Eyes)

It's a free country, dus je mag dat zeggen, gelukkig wel. (Smile)

Of je er wat aan hebt, veel mee opschiet: da's iets heel anders.

jan.

(Wat is er toch met die smilies???)

Ik weet dat de amerikaanse Electro-Guru Keith Shaw (die met die enorme baard) ook een zelfde Bugatti electrisch gemaakt heeft
Misschien kun je daar eens naar googelen
Hij maakt supergave kisten trouwens, Fokker DVIII 1/4, bearcat etc.

Groet, Ralf

Ralph, bedankt. 8)

Inderdaad, is er wel wat te vinden met google:

De e-guru met zijn 100P schaal 1:5. Vliegt 80 mph (het origineel zou de berekende 530 mph(!!) zeker gehaald hebben), wel een maatje groter dan ik in gedachten heb.

Indrukwekkende contrarotererende gear.
Mhhh, misschien iets voor mijn model...
Eerst de shortkit maar eens bestellen.

ben bezig daarmee, ook zijn andere model maakt een prachtig geluid en heeft meer dan genoeg vermogen over om ongelimiteerd vertikaal te gaan.

Vandaag het blad met het artikel (10 pag.!) over de P100 gekregen. In een weekje in huis. Heb €5,50 betaald en er zit €6,00 porto op! da's nog eens service!
Op het eerste gezicht zeker de moeite waard (veel foto's van het origineel). De tekst moet ik nog vertalen, maar daar verzinnen we wel wat op.
De shortkit gaat er zeker komen!

Het blad ziet er voor de rest ook goed uit, weer eens wat anders dan FMT of RCM&E... en ook in PDF-abonnement verkrijgbaar.

Zojuist de shortkit besteld :)
Het kan volgens de site RC-Pilot wel een paar weken duren, dus afwachten maar.

Vandaag kwam het verwachte pakketje met de post. :)

doos.jpg

Bij het openen van de doos kwam er een lekker stapeltje balsa en triplex tevoorschijn.
Ribben en spanten -zo op het eerste gezicht- erg netjes lasergesneden.

spanten.jpg

Ook had ik er een CD bijbesteld met fotohandleiding, 35 pag. met ruim 200 kleurenfoto's! (kan Rob Bulk nog wat van leren :wink: )
Alleen de tekening kon ik nergens vinden, maar ik heb een mailtje gestuurd en ik verwacht dat ze die gewoon vergeten zijn en alsnog zullen sturen.

Back