Bouwverslag Calmato Sports

Ja misschien wel, maar het heeft toch een iets veiliger gevoel als je ziet dat alle ledjes ( onbelast dan) branden

En dat is nu juist het probleem, want dat al die lampjes branden, zegt helemaal niets. Je gevoel van veiligheid is dus onterecht, je accu kan nog net zo goed kapot, leeg, enzovoort zijn.

Er is maar 1 manier om iets van zekerheid over je accu's te krijgen, en dat is laden met een computerlader en ook opletten wat die er van zegt.

De welbekende... STORING!!!!!! die je aan jezelf te danken hebt meestal..

Mooi opgebouwd hoor novada. Geen probleem dat je mijn draadje ermee "bevuild" hebt. Ben benieuwd naar het eind resultaat...

Vanavond hoop ik mijn calmato klaar te hebben zodat ik deze week kan beginnen aan een nieuw project.. Shockflyertje maken.. Nog nooit gedaan, dus ben benieuwd :)

Goed werk

Goed werk "Novada".

Dit is weer eens een goed voorbeeld dat het al wel heel erg moet zijn om een kist af te schrijven, cq in de wel bekende vuilnis te laten (be)landen.
En wat is er nou mooier en leuker als je "reparatie" weer fijn vliegt en er weer gelikt uit ziet. (Met of zonder ledindicatie ;))

Bouw van mijn calmato loopt wat tegen momenteel. Net de rolroer servo aangesloten, stangetjes moet je afknippen / zagen. Zo gezegd, zo gedaan. Nu bleken die best scherp te zijn...

Het bloed is weer van de vleugel af, dus er kan weer verder gebouwd worden. Een van de rolroeren zit wat strak gelijmd. Heb die even wat flink heen en weer bewogen en wat blijkt.. Heb ineens de rolroer gescheiden van de vleugel.. Zat dus niet goed gelijmd.

Ga die morgen opnieuw lijmen..

Amaai een bloederig verhaal zo te horen! :schrik:

Gebruik je de originele scharnieren ( plastiekjes) of gebruik je andere?

Ik heb me laten wijsmaken dat deze originele plastiekjes niet goed zijn, alhoewel ik daar nog geen problemen mee gehad heb. :-|

Viel wel mee met het bloederige verhaal hoor ;) Achteraf valt het altijd mee toch?.. haha.

Helaas ben ik deze week een beetje druk, dus weinig updates van mijn kant denk ik. Ik zal vanavond en anders woensdag nog even een foto plaatsen van de vleugel, met servo en los schanier...

Moet nu alleen nog een ontvanger hebben voor de calmato en dan is het volgende project weer aan de beurt..

-- vroeger.... vroeger bouwde mijn vader altijd mijn kisten. Nu ik er zelf eigenlijk een beetje mee bezig ben moet ik zeggen.. Heb de smaak te pakken. Wil meer bouwen.. en echt een bouwdoosje, dus met hout enzo los aan de slag gaan. Heb nog een Somethin Extra en een Wonder liggen die gebouwd moeten worden.. De vingers jeuken bij de gedachte alleen al.. --

Ja spijker46 ik ken dat, het zijn bijna altijd dezelfde twee dingen die we te kort hebben, tijd en geld. ;)

Maar ja we mogen niet klagen denk ik, er zijn er op deze wereld meer die zich geen bobby kunnen permiteren dan wel. :(

Wat dat bouwen betreft, inderdaad het is zalig om iets zelf te kunnen samenflansen!
Ben ook van plan om wat meer zelf te bouwen, eerst nog mijn vliegtuigen in orde stellen, verder mijn bouwstekje wat aanpassen en dan vliegen we der in! :D

Ben er wel nog niet uit welk toestel het zal worden die ik ga bouwen.
Heb hier wel de bouwplans liggen van een ZLIN Z-526AS,

full

maar denk van eerst iets anders te bouwen, misschien best beginnen met een bouwkit.

Deze zie ik wel zitten :

full

Deze waarschijnlijk bij pigs-airlines aanschaffen. :smile:

Laatst bewerkt door een moderator:
Heerlijk he, dat vooruit dromen :)

Mijn vader heeft ooit een piper pawnee gebouwd. Dat toestel heeft mij eigenlijk altijd wel gefacineerd. Ooit zal ik er ook een bouwen.. Maar dan niet vanaf een foto zoals mijn ouwe heer dat gedaan heeft.. haha. Zo creatief ben ik dan ook weer niet.

Vanavond niet veel gedaan aan de calmato.. Wel de richting en hoogteroer stangen gemonteerd. Maar nog niet aangesloten op de servo. Verder een beetje gerommeld met een helicoptertje.. de Esky King V2. Heeft weer een hoop stof doen opwaaien, wat geresulteerd heeft in wat opruimen van de hobby zolder.. :)

Morgenavond geen tijd om te bouwen, dus de vorderingen zullen woensdag weer komen. Allicht dat ik dan de stickers ga plakken.

Truste!

Tekening Piper Pawnee

Hoi,

Ik kan je wel aan een tekening van een Piper Pawnee helpen. Mooi van lelijkheid en eigenwijsheid.

529749913af3a797f.jpg

Spanw 160 cm.
Want dromen zijn :D geen :D bedrog, als je geen dromen meer hebt.... waar moet je dan nog van dromen. ;) In ieder geval van een Calmato Sport.

Ik heb zelf een Calmato Sport 60 en dat vliegt bijna vanzelf.

Sorry eigenlijk is dit een Calmato Sport draadje. Blijft ook zo.

Laatst bewerkt door een moderator:
Jarig vandaag...

Dus nog even alle moed erin houden en dan kan ik morgen eindelijk de ontvanger inbouwen. Heb de ontvanger gistermiddag ontvangen per post..

Nog heel erg bedankt Bertus!! :)

Zo.. nu eerst tijd voor taart :)

Dank jullie wel! :)

Nee, de motor loopt nog niet. Eerlijk gezegd de laatste tijd niet erg veel tijd voor gehad meer om op zolder te klussen. Alles ligt er nog steeds hetzelfde bij... :( Ontvanger heb ik binnen, servo's heb ik ook al binnen.. Dus die ga ik zo snel als mogelijk overbouwen.. instellen en dan wachten op een beetje droog weer..

Back