J
JasperW
Guest
Eerst maar bij het moeilijkste deel begonnen. Dat is het uitlijnen van de motor. De aanwijzigen en tekeningen in de bouwbeschrijving geven niet veel hulp. De afstand tussen prop en brandschot moet 147 mm zijn. Verder is het handig als de prop met zij en downtrust ook nog in het midden zit. Ik heb alles van de Snoopy over kunnen zetten, de epoxy achterplaat, de 4 swinggummis (mooi woord) en de MVVS motorsteun. Na een uurtje meten en proberen zag het er zo uit:
Daarna de dremel in de kap gezet en even voorzichtig geprobeerd:
Ik denk dat de lucht opening nog wat groter moet worden. (mee eens??) Zowel voor de motorkoeling als ook voor de vrij lucht inlaat in de carburateur. Op dit moment wordt de lucht inlaat afgedekt door de kap. Vanavond of morgen ochtend weer verder met de motor en de vleugels. Ik heb scharnieren gehaald dus ik kan weer verder.
.

Daarna de dremel in de kap gezet en even voorzichtig geprobeerd:

Ik denk dat de lucht opening nog wat groter moet worden. (mee eens??) Zowel voor de motorkoeling als ook voor de vrij lucht inlaat in de carburateur. Op dit moment wordt de lucht inlaat afgedekt door de kap. Vanavond of morgen ochtend weer verder met de motor en de vleugels. Ik heb scharnieren gehaald dus ik kan weer verder.

.