En we gaan verder
Ik moet zeggen het ziet er allemaal wel super degelijk uit hoor, lekker dik G10 frame, dus hopelijk redelijk crashbestendig. Niet dat ik van plan ben om te gaan crashen maar ja ....
De eerste stap in de bouw van de K3D is het monteren van het landingsgestel, poepsimpel dus en daarom geen foto's daarvan.
In stap 2 monteren we reeds de motor. Het gaat hier om een mooi ophangingssysteem vind ik persoonlijk.
Vooraleer we de motor gaan monteren kan de koelvin en de clutch al bevestigd worden. Ik heb terwijl ook de magneten voor de governor met epoxy vastgezet in de koelvin. Als governor ga ik de Align RCE 6600 gebruiken.
Om dit geheel vast te zetten op de motor heb je een piston blokker nodig.
Het blok waarop de koelvin en de clutch zit vijzen gewoon op de as van de motor. Vooraleer deze er op te vijzen moet je eerst wel nog een extra motorsteun monteren (zie foto's). Deze gaat over de motor juist waar de as uit de motor komt. Om deze er makkelijk op te zetten heb ik de rubberendempingsring met wat siliconespray ingesmeerd.
Let wel, als je de OS Hyper gebruikt moet je de zwarte washer eerst over de as doen en dan pas het blok voor de koelvin er op draaien.
Dan alles vastzetten met loctite. Eens dit gedaan kan je koelvin nog monteren en daarna de clutch.
In de volgende stap van de manual worden de "motor mounts" vastgezet op de motor. Dit houd het volgende in : de motorsteunen bij de Compass heli worden dus op de motor vastgezet en niet zoals bij de meeste andere merken eerst in het frame. Om alles goed te kunnen uitlijnen worden deze steunen eerst zonder locktite op de motor geplaatst. Op deze steunen zijn rubberen dempingsringen bevestigd om zo minder trillingen van de motor naar het frame door te geven.
Hier al enkele foto's :
Eens dit gedaan kan je de motor gewoon in het frame schuiven totdat de clutch in de bel zit. Je dient volgens de handleiding de motor gewoon tot het einde te duwen en dan onderaan in de motormount maak je met een Xacto mes een markering. Dan moet je volgens de manual de motor met 0,2 tot max 0,5 laten zakken en dit om de motor niet te beschadigen. Daarom is de markering met het Xacto mes superhandig waarvan hieronder de foto. De markering is niet zichtbaar op de foto (slechte camera)

Hierna worden de vijzen gelocktite die de motor vastzetten op de motorsteunen.
Als de motor goed geplaatst is kunnen de boutjes gelocktite worden en kunnen de steunen vastgemaakt worden aan het frame van de heli. Hierna moet je de clutchbel vrij kunnen bewegen. Dan alleen nog de beschermingsplaat van de motor vastzetten en klaar is kees. Hiermee eindigt stap 2 van de bouw van de K3D.
Op naar stap 3, sorry voor de weinge pics, mijn camera heeft het ondertussen begeven.
Grtz,
Dirk