bouwverslag container ship

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Brecht Mussen, 5 apr 2012.

  1. Brecht Mussen

    Brecht Mussen

    Lid geworden:
    30 okt 2011
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    as België
    hallo,

    ik heb niet stil gezeten maar heb ook niet heeel veel gedaan. ik heb een paar dingen geverft zoals het dak van de woningen en de trap naar de stuurhut en boldertjes en 1 boeing, ik heb ook de bekabeling uitgezocht en opnieuw aangesloten met papa. nu kan ik mijn ankerlichten apart bedienen en zijn er veel minder kabels in het ruim, want ik ga de boot aanzetten ben een contact waar je een magneet moet op houden en dan is hij aan (alles is daar voor besteld) ook de toeter en de boordverlichting werkt nu op servo (foto's volgen). ik heb er ook een zekering tussen de lichten zitten voor als er iets gebreurt zijn mijn led's en mijn batt. beschermt. verder heb ik ook de steun gemaakt voor de batt. seves even varen en het lood op zijn plaats vast lijmen. alles werkt nog dus de operatie is goed verlopen de patient leeft nog:D

    grtn Brecht en foto's en filmpje van de lichtjes volgen nog.
     
  2. Brecht Mussen

    Brecht Mussen

    Lid geworden:
    30 okt 2011
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    as België
    [​IMG] [​IMG] hallo,

    de beloofde foto's
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. Brecht Mussen

    Brecht Mussen

    Lid geworden:
    30 okt 2011
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    as België
    hallo,

    een lage tijd geen update gedaan omdat ik niet veel te vertellen had. in die tijd heb ik zeker niet stil gezeten maar ook geen grote vorderingen gemaakt:
    ik heb in de boeing gatjes op gevuld met plamuur en heb de boeining terug gespoten de voorste boeing staat ook al een laag of 4 in de witte verf omdat die niet goed dekt op het zwart. ik heb ook de containers gespoten die ik had en stikkertjes op geplakt
    [​IMG]
    ik vind ze wel geslaagd maar nu moet ik wachten op de volgende lading conainers. verder heb ik ook het dek helemaal grijs gemaakt nu moet ik nog bij spuiten met zwart en een heel klein beetje blauw.

    dit was het tot nu toe. meer foto's volgen nog!

    grtn Brecht
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. Brecht Mussen

    Brecht Mussen

    Lid geworden:
    30 okt 2011
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    as België
    hallo,

    na lang proberen is het mij vandaag gelukt om de kabels vast te knopen aan de mast vanvoor.
    [​IMG]

    ik vind het al direct een ander zicht:rolleyes:

    grtn Brecht
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Beetje aankleden is ook leuk werk.
     
  6. Brecht Mussen

    Brecht Mussen

    Lid geworden:
    30 okt 2011
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    as België
    hallo,

    vandaag de voorste toplichten geplaatst
    [​IMG]
    [​IMG]
    gr brecht
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. Brecht Mussen

    Brecht Mussen

    Lid geworden:
    30 okt 2011
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    as België
    hallo,

    vandaag hebben we nog wat gedaan,
    ik heb de bolderkastje gemaakt plus 2 paar bolders (nu moeter er nog 2 paar gegoten worden)
    [​IMG]
    [​IMG]
    ik heb ook 1 ankertje vanvoor geplaatst, de andere was mislukt met gieten:(
    [​IMG]
    verder heb ik nog een paar containers geplaatst.

    de servo die heb ik ook al voor het blauw bord terug te laten werken want die heeft de geest gegeven:mad:.

    gr Brecht
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    weet je ook waardoor?
    Liep het bord klem soms terwijl de servo vond dat het bord nog wat verder moest bewegen?

    Het is wel handig om te weten zodat het niet weer (op dezelfde manier) defekt raakt.
     
  9. Brecht Mussen

    Brecht Mussen

    Lid geworden:
    30 okt 2011
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    as België
    ja ik weet wat het probleem is, hij zoemde en dat wilde zeggen dat hij niet zijn voledige uitslag kreeg. nu wordt dat probleem de wereld uitgeholpen (hoop ik )
    grtn Brecht
     
  10. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    goed bezig.!
     
  11. Brecht Mussen

    Brecht Mussen

    Lid geworden:
    30 okt 2011
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    as België
    hallo,

    ik ben niet gestopt met dit project maar het zijn examens. de servo zit reeds al op zijn plaats en het probleem is opgelost. het tweede ankertje zit ook op zijn plaats en de bolders zijn ook geplaatst. nu een nieuw malletje maken omdat een container te lang in de mal heeft gezeten :(

    foto's volgen nog
     
  12. modelbouwwerf

    modelbouwwerf

    Lid geworden:
    27 apr 2012
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Hoogezand
    Ziet er goed uit kerel, ook leuk idee van dat werkende blauwe bord met knipper.

    Succes met bouwen.

    Gr, Ingmar
     
  13. Brecht Mussen

    Brecht Mussen

    Lid geworden:
    30 okt 2011
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    as België
    bedankt!!!!! na de zz wordt deze afgewerkt.
    van dat blauw bord weet ik nog niet of ik het laat zitten want het systeem werkt niet zo goed de servo blijft maar zoemen...
     
  14. Nitromethane

    Nitromethane

    Lid geworden:
    18 apr 2010
    Berichten:
    678
    Locatie:
    Rotterdam
    Misschien moet je er een paar trekveertjes tussen plaatsen, zodat het blauwe bord niet verder kan bewegen maar de servo wel zijn slag kan afmaken.
     
  15. Brecht Mussen

    Brecht Mussen

    Lid geworden:
    30 okt 2011
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    as België
    ik denk niet dat dat de oplossing is, het stuurhuisje is gewoon super klein!! als de servo zijn volledige slag doet komt hij iets boven het dak uit. nu Raf heeft in mijn zender een weerstand (denk ik ) bijgeplaatst maar nu zoemt hij nog. ik denk dat ik gewoon het stekkertje in de ontvanger uittrek. en als ik eindelijk mijn afstandsbediening heb met scherm, programmeert Raf dat wel ;).
     
  16. modelbouwwerf

    modelbouwwerf

    Lid geworden:
    27 apr 2012
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Hoogezand
    Als je een beetje gaat spelen met de lengte van de hevel aan je bord en de hevel aan je servo kan je de juiste verhouding vinden.
    Kortere hevel aan je servo is minder uitslag op je bord en kortere hevel aan je bord is langere slag van je bord en andersom natuurlijk dus zo kan je zorgen dat de uiterste slag van je servo overeen komt met die van je bord

    Gr, Ingmar
     
  17. KlaasKamstra

    KlaasKamstra

    Lid geworden:
    14 okt 2010
    Berichten:
    724
    Locatie:
    Heerenveen (FRL)
    Ze gaan beide 90 graden om lijkt me?
    Als je de hevels zo zet dat ze van +45 graden naar -45 graden slaat ben je het dodepuntprobleem ook direct kwijt.

    Like so:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  18. modelbouwwerf

    modelbouwwerf

    Lid geworden:
    27 apr 2012
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Hoogezand
    Mooi duidelijk tekeningetje maar op die manier zou de hevel van het bord door het dak prikken. je kan ook bij de servo binnenste gaatje gebruiken en bij het bord de buitenste dan wordt de volledige slag van de servo uiteindelijk 45gr op het bord en dan de servo een stukje naar voren anders druk je het bord recht omhoog bij de duw slag


    Gr,Ingmar
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  19. kuperus

    kuperus

    Lid geworden:
    18 nov 2005
    Berichten:
    1.220
    Locatie:
    Den Haag
    Brecht, voor aansturing van het blauwe bord. wat als je servo onderdeks voorziet van getand wiel en je as van het blauwe bord ook. dan kan je met een getande riem het bord verdraaien.
     
  20. KlaasKamstra

    KlaasKamstra

    Lid geworden:
    14 okt 2010
    Berichten:
    724
    Locatie:
    Heerenveen (FRL)
    Ik heb mijn blauwe bord buiten staan.
    Dit klinkt als een lollige opmerking, maar ik bedoel dus dat ik alle ruimte heb voor het mechaniekje zoals ik getekend had.
    Bij mij staat ie tegen de brug, een stukje voor de stuurhut.
    Het achterste BB-achter hoekje van het blauwe bord tikt de SB-voor hoek van het stuurhutdak net niet aan...
    Ik had er niet bij stilgestaan dat dit bij Brecht nie mooglik nie is omdat het geheel IN de stuurhut moet passen.
    Nou ja, we zijn weer een grappig tekeningetje rijker, dat wel...
     

Deel Deze Pagina