Bouwverslag corsair Great Planes

Inmiddels zit ook de electronica erin.

Motor heeft al gelopen en ik heb getaxied op mijn eigen grasveld.
Ik had de wielen recht onder de voorkant van de vleugels gezet, echter dit werkt niet.
Als ik gas gaf ging ie direct op z'n neus, inmiddels zitten de wielen
circa 1 cm voor de voorkant v/d vleugels en gaat taxien heel behoorlijk.

Mischien dit weeken invliegen, het weer lijkt mee te gaan werken.


Johan
 
Dat ziet er allemaal puik uit! :P

Mooi veld hoor! :yes:

Ik denk dat ik eens een keertje kom kijken. :)

Terzake.

Aan het veld ligt het dus niet.

Dan heb je te kleine wielen. :yes:

:wink:

Hoe groot zijn ze eigenlijk? :?


jan.
 
Waarom zijn m'n wielen te klein?

Ik schreef toch, taxien lukt aardig.............???

Ik heb ze gewoon iets naar voren verplaatst, anders staan ze te dicht
bij het zwaartepunt.

:D

Oh, en kom zeker eens langs... deze zaterdag zal het wel weer
gezellig druk zijn.


Johan
 
Nog even wat gegevens, i.p.v van de opgegeven 1360 gram, is het toestel nou met volle tank 1780 gram.

Dus de vleugelbelasting zal ook wel iets hoger zijn, 70 gram i.p.v. 55 gram....

Ik heb nauwelijks gewicht toegevoegd, het landingsgestel weegt 100 gram en die miniservo voor het roertje is te verwaarlozen.

Ze zullen (zoals altijd) wel weer te optimistisch geweest zijn.


Ach, de irvine zal het wel trekken..


Johan
 
Vandaag toestel ingevlogen, na enkele rondjes taxien over het veld om even te oefenen met de besturing en het afstellen van de wielen.

Dit afstellen was wel nodig, het toestel wil erg graag naar links op het veld. Dus de voor wielen een tikkie naar rechts en daarna ging het redelijk tot goed.

Er stond slechts een licht briesje, dus neus in de wind en volgas.
Het was snel duidelijk dat de irvine 4cc over voldoende vermogen beschikt om het geheel over de grasmat te slepen.

vervolgens ging de Corsair als vanzelf los om vervolgens met een klimhoek van zo'n 70 graden!! het luchtruim te kiezen.
Snel down geven en trimmen.

Gelukkig vlieg ik Mode 2 dus ik kon met m'n linkerhand snel down trimmen, dat was ook het enige trimwerk wat nodig was.
Als snel vloog ie mooi horizontaal en recht tegen de wind.

De tweede vlucht ging stukken beter, dit keer klom ie dan ook met een fatsoenlijke hoek.

Met het landen moet je de snelheid er wel een beetje inhouden, want als je stationair gaat lopen is de snelheid er zeer snel uit.
Dus met halfgas aanvliegen, op de grens van het veld gas dicht en landen.

Ik heb circa 0,5 cm uitslag op alle roeren en dat is mij meer dan genoeg.

Ik ben dus zeer tevreden.

Een aanrader.


Johan
 
Neen, helaas geen filmpje....

maar wel foto's van het toestel als "klaar"

Hier zie je hoever de wielen voor de leading edge staan.

vanopzij.jpg




en van voor ziet het er nu zo uit

vanvoor.jpg



Johan
 
Johan,

Hoe zwaar is dit kistje leeg? en waar heb je 'm gekocht en voor hoeveel?
Lijkt me een leuke electro-conversie!

gr. Dennis
 
Bij verspaget in Eindhoven, kost 109 euro

klik hier

Ik weet niet precies hoeveel ie leeg weegt, de mijne is zo'n 1800 gram met volle tank, ach wat zal het zijn, omstreeks 900 gram leeg?

Als je met google zoekt op "combat corsair" kom je diverse projecten tegen om ze te electrificeren.

4cc is ruim voldoende voor dit kistje, dus een 4cc equivalent electrosetup of ietsje minder zal zeker werken.
En als ik de conversie verhalen zo vluchtig lees, dan werkt het best, alleen moet je alles voorin bouwen om het zwaartepunt goed te krijgen.



Johan
 
Back
Top