Bouwverslag Damen ASD Tug 2810 1:50

Interieur

Ja het is zeker een gepriegel William. Het interieur moet er inderdaad ook in, wordt nog een leuk klusje.
In ieder geval weer een uitdaging!
En de Mississippi is een goed voorbeeld van hoe het kan, alleen twee keer zo groot.

Geweldig mooi en strak Bart. Autocad en een goeie frees doet wonderen. Interieur, zeker doen. Waarschijnlijk heb je daarvan genoeg detailfoto's. Integenstelling tot mijn HH blijf je het interieur bij deze redelijk goed zien. Ben benieuwd.
Groet
Sjoerd

Goed werk Bart! Die CNC-bank is echt een uitkomst.. Lekker stevig ook, die kan wel een keertje zonder schade onder de boeg van Marco z'n containerschip klemzitten:p Hoe dik is het materiaal eigenlijk?

Jij kan de roosters van de machinekamer ook nog als echte ventilatie voor je motoren gebruiken zo. Doe je nog wel even je uitlaatjes voordat je weer gaat varen? Dat staat zo stoer! Vergeet ook de hijsoortjes boven de schroeven op de romp niet voordat je gaat spuiten:)

Gr.
Pim

He Pim,

CNC is inderdaad een uitkomst, maar vergeet niet dat dit de vierde versie van het stuurhuis is, voordat alle vlakken goed op elkaar aansloten.
Vooral de achterzijde was een crime om goed pas te krijgen. :schrik:
De stuurhut is van 1mm kunststof, de accommodatie van 1,5mm.

Moet nog even kijken waar ik het RVS buis vandaan kan halen op de juiste diameter. Maar die wil ik er inderdaad wel op hebben voor komend seizoen.

Voordat de romp gespoten kan worden, moeten eerst de waterinlaten nog in de romp, de hijsogen bij de roerpropellers en de plaatjes waar de zinkanodes op zitten. Ook moeten er nog een aantal gaatjes in de romp, voor koelwater uitlaat e.d.

Gr,
Bart :cool:

Waarom geen aluminium? Is goedkoper, lichter, makkelijk te lijmen en fijn geschuurd minstens zo mooi als RVS heb ik ook gedaan op de Mississippi en verweren doet het toch.

Kleur

Hallo allemaal,

Intussen krijgt de Smit Elbe langzaam haar kleur, alleen het dek en de binnenverschansing moeten nog in de juiste kleur gespoten worden.

Net na het spuiten van de zwarte laklaag.
full

De fenders zitten er nu ook rondom op, enkel de grote ronde boegfender mist nog.
full

Wordt vervolgd...

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi werk Bart! ziet er heel strak uit!.
Ben zelf niet aanwezig met de WSD........maar Ron wel....:p

groeten,

Herman

@Stefan,
Bedankt voor het compliment :thumbsup:

@Ron,
We zien elkaar zeker op de WSD!

@Wouter,
De fender op de boeg heb ik gesneden uit een stukje van een dartmat, komt mooi overeen met het origineel...

@Jan,
Ben ook erg benieuwd naar je WZIII!

@Pim,
Jou ontgaat ook werkelijk niets heh!? :p

@Armando,
Dat zou mooi zijn, mis nog het een en ander aan detailfoto's, vooral bij de winches zit nog wat onduidelijkheid.

@Herman,
Bedankt, we doen ons best :D

Gr,

Kleur, Fenders & Details

Hallo allemaal,

De Smit Elbe staat sinds afgelopen week in de juiste kleur, ook ben ik inmiddels begonnen met enig detailwerk op het achterdek.

Smit Elbe in kleur.
full

Nu ook compleet met fendering.
full

Gisteren (6-7-2013) zijn we nog in Ibbenbüren geweest op de jaarlijkse 1:50 meeting, hierbij een leuk fototje van verschillende ASD's bij elkaar... Het verschil is duidelijk te zien tussen de 2810, 3111 en 3212 van Damen.
full

Tot de volgende...

Laatst bewerkt door een moderator:
Back