Bouwverslag (Dennis Tapsfield) Spacewalker

Knuffels passen er goed in lijkt me. Maar 12 juli ga ik zeker niet redden. (Weert is ook niet echt in de buurt trouwens...)

Groet,
Hotze

Laatst bewerkt:
Vier jaar later...:turn-l: Ik ben weer begonnen met bouwen. Afgelopen dagen lekker bezig geweest met de vleugel. En het begint er al redelijk op te lijken.

full

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag de tweede vleugelhelft gebouwd. Ze zijn nog niet helemaal klaar. Er moeten nog webbingen in, de vleugel wordt aan de voorzijde beplankt (D-doos) en bij de wortel. Verder moeten de rolroeren nog worden uitgekapt en komen er nog afgeronde vleugeltips op. En natuurlijk een laagje plastic over de gehele vleugel strijken.
Nog een aantal foto's. Foto's zeggen namelijk vaar meer dan lappen tekst.

full

full

full

full

full

Ik zie dat je een vleugelbuis gebruikt in plaats van de constructie op de tekening.
Wat is daar de reden voor?

Kun je je eerdere foto's ook weer zichtbaar maken?

mvg Frank

Bij de originele constructie ligt de hoofdligger van de ene vleugel iets voor de hoofdligger van de andere vleugel. Dit betekend dat ik twee setjes ribben zou moeten maken. Dit leek me nogal bewerkelijk .
En vleugelbuis leek me makkelijker. Ik heb een koolstof buis genomen van 18 mm en daaromheen en gfk-buis gemaakt. Deze laatste zit vast in de vleugel gelijmd onder een hoek te grootte van de gewenste v-stelling.

De foto's uit mijn eerste posts kan ik niet meer terug krijgen. Kan ze niet meer vinden.

Inmiddels heb ik de webbingen erin gezet. Best veel werk om die allemaal een beetje fraai rond de vleugelbuis te krijgen. Achteraf gezien was het misschien toch handiger geweest om de constructie volgens de tekening aan te houden...

De achterlijst van de vleugel bestaat uit twee stripjes van 1,5 mm balsa. Om de achterlijst wat sterker te maken heb ik er voor gekozen om nog een koolstof roving aan te brengen tussen de stripjes balsa. Ik heb dat eens eerder gedaan bij een andere kist. De achterlijst wordt daar wat stijver van. Nu moet ik even wachten tot dit is uitgehard. vervolgens kan de bovenste balsa strip er op.

- balsa stripje 1,5 mm aan onderkant van de achterlijst
full

full

- Bekertje 24-uurs epoxy aanmaken (zo blij met mijn weegschaaltje8))
full

- Draadje Norrit.
full

Back