bouwverslag depron Citabria/Super Decathlon/Piper

Mijn 2 motorige uitvoering is bijna klaar alleen nog wat afwerken.
Specs.
Romp plat 3mm versterkt met 1mm balza aan beide kanten van de romp en 2 stukken 6mm depron tussen vleugel en landings gestel.
Vleugel dubbel 3mm vol profiel spanw 87cm.
Motoren cd rom 25gram per stuk met 7X3.5 props 200 gram trekkracht bij 3A elk.
Accu 540Ma vliegklaar gewicht 220gram of 1000Ma vliegklaar 250 gram.
Regelaar 1X 12A Hi Model.
Ontvanger GWS 7 gram.
Servos 2X 5gram. :)

Wow nou maak je me heel erg nieuwsgierig cdrom flyer

krijgen we snel foto's te zien van hoe je dat gedaan hebt met 2 motoren ?

Het is geen schoonheid maar het ging mij er om een aantal nieuwe contructie methodes uit te proberen op een simpel vliegtuig.
In het weekend kan ik even camera lenen en wat plaatjes posten. :)

ik kan morgen mijn lipo bestellen. ik wou het donderdag al doe maar ik had problemen met internetbankieren.

Mn vader heeft net eventjes een kort filmpje gemaakt, stond een klein beetje wind.
Hij was daarom wat onrustig in het begin, maar het is toch een duidelijke indruk hoe het vliegt :wink:

Heeey ziet er goed uit man, mooi gedaan...

nou je weet dat ie goed vliegt, ken je er
een kleurtje of striping aan geven...
Feli met je geslaagde Maiden Maurits

Dankje voor je antwoord Wutangcl, heb het antwoord op mn vraag inmiddels al gevonden over het intregeren van de video.

[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid=-539582939500116691[/GVideo]

Maurits: Leuk filmpje, knap gevlogen met die wind :!:

CDROMflyer: wat voor motortjes zijn dat die je gaat gebruiken? Zijn die soepel aan te sturen met die ene regelaar, nooit opstartproblemen?

Ja geeft wel wat opstart problemen maar met lichte props die niet te strak op de propsaver zitten en exact gelijk zijn gaat het wel goed.
De bedoeling was dan ook om het in de lucht starten wat beter uit te testen met een makkelijk te vliegen vliegtuig.
De prestaties met twee motoren zijn erg goed en geven veel trekkracht per ampere dus ik fantaseer al over een 4motoren ontwerp met 2 regelaars of meer dan 2 motoren op 1 regelaar. :)
Dit was het eerste expiriment.
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=45337&highlight=

Dankje voor je reactie Dirk. Zelf bouwen vind ik ook leuk en het zijn leuke modellen, maar ik twijfel nog tussen zelfbouw of ARF.
Het model wat ik net aangaf koste ongeveer 50 euro dacht ik, met alles heveltjes e.d erbij en hij is van het iets buigzamere EPP.
Maar zoals ik al zei weet ik het nog niet zeker.

Dat buigzame matriaal is het belangrijkste argument dat ben ik met je eens.
Hoe staat het met je ailleron ervaring met onstabiele vliegtuigen?

Die ervaring is evenveel als dat ik begon te vliegen met dit vliegtuig :wink: Ken de ''theorie'' voor het vliegen van een 4 kanaals vliegtuig, net zoals dat ik de theorie leerde voor een 3 kanaals. Weet dat het een stuk moeilijker is en dat een laagdekker niet automatisch horizontaal komt, maar je gebruikt toch veelal alleen je aillerons en je hoogte roer, behalve bij het stunten dan?

Back