bouwverslag depron Citabria/Super Decathlon/Piper

Hallo allemaal,

Over een paar maanden als ik al redelijk kan vliegen en reeds een paar vliegers heb, wil ik hem ook gaan bouwen, de citabria eh.

Nu daar heb ik een set-up voor nodig en voor weinig geld heb ik er een samengesteld.
Het zijn bestelnummers bij conrad..
Motor: 229115 - 89
Regelaar: 227481 - 89
Servo's: 230301 - 89
accu: 231221 - 89
Is hij ok of niet?

Grtz

Jan

je kan beter linkjes kopieeren van conrad en als ik je een tip mag geven als je via internet besteld zou ik gewoon in hongkong bestellen zelf ook gedaan niks mis mee net 2 dagen pakje binnen en alles tip top in orde en een stuk goedkoper

regelaar kan eigenlijk niet. een speed 400 trekt wel meer als 5A. daarvoor zou ik een minimaal 10A regelaar nemen zodat je een beetje safe zit ;)

hallo

ik wou ook gaan beginnen aan dit model.

heb alvast de plannen uitgeprint, maar wat me opvalt is dat er bij de blaadjes randjes overblijven, moet ik die er afsnijden of moet ik gwoon aan elkaar plakken of is er een andere manier ?

en het depron 6 mm ? is dat de beste dikte?
en ik heb gelezen dat sommige zeggen dat een platte romp better is ?

ik zit op een moddelbouw vereneging in enschede, en ik kan goedkoop aan de speed 400 komen, voor 4 euro ofzoow, maar moet er dan nog een vertraging op.

eigenlijk samengevat, kan iemand voor mij een goede setup maken ?

alvast bedankt, Christoph

en weet iemand mischien waar je in enschede goedkoop depron kan kopen ??

uhm in enschede moet je ff bij de club kijken of daar depron is of lui die weten waar het te kopo is en bij een speed 400 gewoon regelaar accu ontvanger en gaan (ik heb hem brushed vind ik persoonlijk fijner)

Weetje of er in hengelo een zaak is ?? zo ja waar.

en een speed 300 is die te gebruiken ??

Laatst bewerkt door een moderator:
uhm in enschede moet je ff bij de club kijken of daar depron is of lui die weten waar het te kopo is en bij een speed 400 gewoon regelaar accu ontvanger en gaan (ik heb hem brushed vind ik persoonlijk fijner)

ik heb net uit een heli van mij een 950 MaH lipo accu gevonden 7,4 volt is dit een goeie bruikbare accu ??:confused::)

@ Christoph-vdw

Ik gebruik dit motortje: HiModel 1540KV Outrunner Brushless Motor Type 282215 - HiModel - Electric Brushless Motors - Outrunner
Met deze regelaar: HiModel FLY Seires Brushless Speed Control Type FLY-12A - HiModel - Brushless Speed Control (BL ESC) - Air/ Helis
En een 820MaH Lipo
Verder gebruik ik een 8*4.5 propje met propsaver

Het vliegt als een speer :D

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

dankjewel, maar

ik kan een speed 300 of 400 of meer goedkoop krijgen, maar wat voor een snelheidsregelaar moet k dan hebben en moet er dan eventueel een vertraging op en weet jij mischien hoe het met de bouwtekeningen werkt wandt mijn printer laat ongeprinte rantjes over, moet ik ze dan gwoon normaal aan elkaar plakken of moet ik ze dan overelkaar laten gaan of snijden of een andere manier ik hoop dat je me verder helpen kan.

groetjes christoph

Over de Speed motortjes kan ik je helaas niets vertellen, omdat ik ze nog nooit gebruikt heb...
Robert14 weet daar veel meer van ;)

De tekening heb ik gewoon uitgeknipt en over elkaar heen geplakt zodat de lijnen overeen kwamen.
Succes met bouwen :)

witte randjes eraf snijden langs een ijzeren liniaal. voor een regelaar zou ik gewoon een goedkope brushed regelaar gebruiken. speed 400 kan, speed 300 is te weinig. heb je geduld? bestel dan een regelaar hier: http://www.bidproduct.com/part/Product_view_BRUSHED ESC_6.html

anders in nl:
RCtechnics Internet Store

of
RcHobby-Online.nl en dan een towerpro regelaar van 11 euro

@peter,
je was me net voor, maar gewoon speed 400 doen ivm power en zwaartepunt

ok dankjewel, maar snijden ben ik niet goed in xD
dus dat overlappen lijkt me een beter idee maar dankjewel

die regelaar van 11 ga k me ff bekijken

en over het lijmen heeft iemand daar nog tips over..
kan ik aleen lijmpistool of moet ik perse ook andere lijm gebruiken>

Back